surfebabe's ??


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland » Gold Coast » Surfers Paradise
August 13th 2009
Published: August 13th 2009
Edit Blog Post

jeee da har vi kjøpt oss surfebrett folkens 😊

i dag stod jeg opp kvart over 6 og så en fantastisk soloppgang fra min lille terasse, mens jeg drakk morgenkaffen.. så bar turen videre til skolen. hadde heldigvis bare en lecture i dag.
sandra og bilen stod klare til og plukke meg opp da timen var ferdig. øverst på lista i dag stod surfebrett. med sikker 60 varmegrader i bilen og ett lufte anlegg som kunn gir varm luft, freste vi avgårde ned over gull kysten. i surfes er det nemelig helt utplukka for surfebrett. etter flere "bomstopp" fant vi endelig shappa som hadde to brett som rett og slett bare skreik etter oss. etter og ha tilbrak 2 timer i butikken, var bretta endelig våre. mannen som hjalp oss, var selv en svært ivrig surfer opp i åra. han hadde og ett par kamerater som syntes det var fryktelig morsomt at det stod tre halvforvirra norske jenter. og slukte den infoen det var og sluke. (hadde nemelig med meg ei vennine fra klassen).
som sagt etter to timer var bretta vår. neste stopp var da stranden. med surfebretta under armen og med godt mot tusla vi uti.. uheldigvis var det monsterbøler og veldig "rotete". mitt første forsøk noseplanter jeg til di grader. sandra derimot tar først bølge og smiler en smule håvent, da jeg dukker opp av vannet.. etter 2 timer iherdig padling og ett par halvveise forsøk, pakka vi sammen og satte nesa hjemover. begge to veldig klare for ett nytt forsøk i morra!

denne uken har camilla hatt bursadag! jeg stod opp tidelig og mekka pannekaker til både ho og fabian. når nesten alle pannekakene var velfordøyd, kommer en litt sjelven simen tilbake fra surfetur med gutta. han hadde vært og surfa , og ant fred og ingen fare da han i " forbi" farta oppdager en finne. han ligger da midt utpå og har ingen mulighet til og komme seg til land. var og flere gutter der som hadde sett denne finnen, så de slo seg "sammen" i vannet og håpet på det beste. heldig/uheldigvis var det ikke en hai de så, men en kjempe svær spekhogger!! og for di som ikke vet det, er livretten til spekhoggere sel! så nei, en kødder ikke med en spekhogger, når man faktisk ligner på en sel, der en ligger og plasker i vannet! heldigvis gikk det bra for gutta. tror hele gjengen hadde fått litt sjelven etter dette.
som sagt camilla hadde bursdag. er ikke hverdag en blir 20 år, så dette måtte feires. vi inviterte ett par venner på pesøk og hadde en riktig så koslig kveld. jeg og sandra skulle på skolen dagen etterpå, så vi roa'n.. får heller feire ho litt til helgen!!

i morra er det macGyver perty igjen, fikk akkurat en melding nå at det er 40 stk som kommer. så det kan jo bli artig 😊



Additional photos below
Photos: 9, Displayed: 9


Advertisement



Tot: 0.127s; Tpl: 0.01s; cc: 18; qc: 77; dbt: 0.0715s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb