Blogs from kawana, Sunshine Coast, Queensland, Australia, Oceania

Oceania » Australia » Queensland » Sunshine Coast » kawana February 22nd 2009

Hej kära vänner, Vi har nu tillbringat 10 dagar här på Sunshine Coast som ligger 1,5 tim från Brisbane. Första veckan hyrde vi en lägenhet i Coolum en liten semesterstad utmed havet. Det var jättefint, vi hade beachen framför oss med utsikt som var bedövande. Vågorna gick höga varje dag och vi badade förstås i 26 gr varmt hav, härligt!! Vi hade ett par regnstormar på kvällen då det fullkomligt forsade vatten på gatan, nästa dag var det sol igen. Vi utforskade förstås området som är mycket vackert med kilometerlånga beacher och buschland, det är grönt och fint då det är tropiskt så det är hög luftfuktighet eftersom det regnar en hel del. Noosa är en populär turisort med mycket vackra hus och fina hotell och fantastiska omgivningar. Det ligger givetvis utmed havet men har också ... read more

Tot: 0.044s; Tpl: 0.003s; cc: 7; qc: 16; dbt: 0.0138s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1000.3kb