Sol, Surf og Sand

April 12th 2006
Published: April 13th 2006

Noosa - Rainbow Beach

Noosa - Rainbow Beach - Fraser Island - Rainbow Beach

Saa skriver vi igen (det betyder ogsaa at denne her meddelelse bliver skrevet igen fordi en fandens receptionist slukkede ned for vores computer)

Vi forlod Brisbane og drog nordpaa til Noosa. En bustur paa smaa 3 timer. Her indlogerede vi os paa et hostel kaldet Koala's. Apropos saa vi faktisk en koala i det fri paa vej til vores hostel. Der var masser af fede mennesker og et venligt personale. Udover at vaere hostel var det ogsaa her at man fandt en af de populaere barer i byen. Masser af mennesker kom hertil hver aften, og vi fik da ogsaa festet en del. To aftner var der pool konkurrence i disciplinen "Killer Pool". Et spil der gaar ud paa foelgende. Man skriver sit navn paa en tavle og naar det bliver raabt op faar man et stoed. Saenker man en kugle vinder man en oel. Misser man faar man en streg. To streger og man er ude. Meget simpelt lige indtil det begynder at blive "Killer". En runde skal man stoede med en fod paa bordet og benytte den forkerte ende af staven (ser lidt bedre ud end koeen...). I en anden runde skal man snurre 10 gange rundt om sig selv og herefter stoede indenfor 5 sekunder - jaa, det er svaert! Klarer man disse runder naar man til finalen. Den person der saenker flest kugler indenfor 30 sekunder vinder. Desvaerre var vi ikke gode nok til at vinde henholdsvis 2 kander oel eller en surf-lektion som var praemierne de to aftner.

Vi maatte altsaa selv betale for vores surf-lektion. Det var helt sikkert ogsaa pengene vaerd. Vi har desvaerre ingen billeder, men vi kom begge op og ride paa et hav af boelger (et lille ordspil ;-). Vores instruktoer gav os en meget grundig gennemgang af de basale teknikker og var ogsaa klar ude i vandet til at give os et puf naar boelgen kom. Great fun uden tvivl. Vi er dog stadig langt fra topniveau.

Alt i alt var Noosa en fed by som man sagtens kunne bruge nogle flere dage i. Vores tidsplan er dog begyndt at blive lidt stram saa vi pakkede vores sydfrugter og drog nordpaa til Rainbow Beach. Vores udgangspunkt for Fraser Island - verdens stoerste sandø.

Fraser Island er et helt fantastisk unikt sted. Med lige saa meget sand som i Sahara oerknen er det kun muligt at komme rundt i kraftfulde 4-hjuls traekkere. Sikke en fed oplevelse det er at koere rundt i saadan et monster. Masser af kontrastyringer og hoeje omdrejninger. Vi koerte fra syd til nord og tilbage igen paa 3 dage. Sammen med de 8 andre mennesker i bilen havde vi en fantastisk tur. Vi saa og badede i fantastiske soeer, travede over kaempe oerkenagtige sandbanker, saa et halvfjerds aar gammelt skibsvrag og noed ikke mindst det herlige vejr vi havde. Vores gruppe bestod af 6 englaendere, 1 tysker og 1 sydkoreaner udover os. Helt igennem herlige mennesker som vi havde en fantastisk tid med. Det var helt sikkert med til at goere denne tur til noget af det bedste vi har oplevet. Et helt sikkert "must-do" som nu for vores vedkommende er "done".

Vores naeste er Airlie Beach hvorfra vi skal ud til Whitsunday Islands ombord paa en Americas Cup-race baad.

Proever at faa lagt nogle af de maglende billd

13th April 2006

fantastiske billeder.
Det lyder bare helt fantastisk alt det i oplever.dejligt at I oplever så mange rare mennesker på jeres tur.Tilbage i virkelighedes verden, så er optagelsesprøven i Århus allerede den 6.maj.Godt nok tidligt i forhold til jeres hjemkomst d.2/5.(Havde det dog bare været på engelsk så havde det været et +).Vi glæder os som altid på jeres vegne.Vi ser også frem til at se jer hjemme igen.Specielt til Andreas:Det er stadig ikke golfvejr!Knus Lillian

Tot: 0.087s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 53; dbt: 0.0436s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb