Brisbane og omegn

Published: April 5th 2006

Surfers - Brisbane

Surfers Paradise - Beenleigh - New Beith - Brisbane

Hej til alle.

Saa er vi ankommet til Brisbane. Med en befolkning paa 1.8 millioner er den den stoerste subtropiske by. Af andre rekorder er den arealmaessigt den tredje stoerste paa den sydlige halvkugle. Af den aarsag kan man godt vaere i Brisbane og samtidig have mere end 1 time til centrum. Vi stoppede med bussen syd for Brisbane Centrum i en lille flaekke der hedder Beenleigh. Her blev vi hentet af Trish (hvis det formelle skal paa plads er hun kone til Andreas' gudsoesters onkel Per). Hun tog os til deres hjem i New Beith som rent geografisk ligger lidt sydvest for Brisbane Centrum. Naar man tager ind i landet betyder det ogsaa, at omgivelserne skifter til mere bushagtige tilstande.

Trish og Per var meget gaestfri og havde os boende i deres selvbyggede hjem i 4 dage. Der var ikke det der manglede her mht. mad og drikke. Derudover tog de os ogsaa med ud at se en masse. Vi saa Brisbane by night fra toppen af Mt. Coot-tha og tog bagefter ind og gik rundt omkring centrum.
Herudover var vi paa picnic oppe i bjergene omgivet af guana'er (kaempe leguaner) og bushkalkuner.

Efter de tre overnatninger i bushen tog vi afsked med Per og Trish og tog til Brisbane. Her er vi i skrivende stund indlogeret paa et hostel lidt udenfor centrum. Det er ikke det bedste sted vi har boet, men man kan jo ikke vaere heldig hver gang. Vi skal ikke gaa i detaljer her og holder os til, at vi maa have ramt det forkerte tidspunkt af ugen.
Af den grund har vi ikke opholdt os her hele tiden. Igaar, tirsdag, var vi fx paa rundvisning paa det lokale XXXX bryggeri. Endnu engang en herlig tur i fine omgivelser med oelsmagning til sidst. Det ville dog vaere synd at sige, at det var foerste gang paa denne tur vi smagte en XXXX (udtales "four exes").

Vi haaber stadig alle har det godt derhjemme. Her har vi det straalende.

Mvh
Mads og Andreas

9th April 2006

Hej Drenge! Hvor er I da heldige at blive opvartet og indkvarteret, og også blive kørt rundt til diverse. Har I slet ikke mærket noget til stormen nordpå?. Er I heller ikke stødt på farlige edderkopper eller andet, som man hører om? glæder os til at se billederne. Herhjemme kniber det gevaldigt med det forår, som skulle komme nu, men vi holder jo påske alligevel. Amalie og jeg har ferie nu i 10 dage, og det trænger jeg gevaldigt til. Har påskefrokost med naboerne som vi plejer skærtorsdag, og Amalie er på weekend i København med Maria. Hun har forøvrigt været til sit første Haldiscobal i Espergærde, og synes desværre at det var superfedt. Går nu med sminke og "ser sej ud." Kære Mads, du har brugt mange penge, og far har overført dine feriepenge, men banken satte dem ind på en forkert konto, så i morgen mandag bliver det ordnet. Ha' det nu godt begge to. KNUZ fra Hanne.

Tot: 0.041s; Tpl: 0.013s; cc: 8; qc: 26; dbt: 0.0208s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb