Week 2 met het busje...

Oceania » Australia » Queensland » Noosa
November 5th 2010
Published: November 16th 2010

Het probleem met rijden zonder map is dat wanneer je ergens aankomt, je heel moeilijk een overzicht kunt krijgen van een bepaalde stad. Hoe konden wij dus weten dat Noosa bestaat uit een Noosa junction, Noosaville, god weet wat nog en waar we het strand moesten vinden. Aanvankelijk waren we er dus echt van overtuigd dat Noosa Junction alles was en waren we dus enigszins teleurgesteld (wel leuke aankoopjes gedaan 😊 ). Op aanraden van een paar gastjes reden we 's avonds naar Eumundi omdat daar op woensdag een markt zou zijn. Om een uur of 10 kwamen we daar aan, en ik had het gevoel door een 19de eeuwse western spookdorpje te lopen. We hadden ons busje neergezet op het einde van een doodlopend straatje, waar we dachten door niemand gestoord te worden. Kun je je wel voorstellen hoe Heidi en ik reageerden toen er opeens iemand aan ons raam kwam kloppen. Juist ja, we sprongen een meter in de lucht. Die avond hebben we David (Gast van 19 jaar) en zijn familie leren kennen. Zij hebben er eigenlijk voor gezorgd dat we bijna een week in Eumundi zijn blijven hangen. Omdat David met een ingegipste pols niet kon werken en zich thuis eigenlijk doodverveelde, stond hij te springen om ons de hele streek te tonen. En dan bedoel ik echt wel de hele streek, ons busje heeft meters en hellingen afgelegd waarvan ik verbaasd was dat hij het nog kon (Een oud rammelbusje, maar niet te onderschatten, carwash is ondertussen wel een noodzaak geworden). In ieder geval hadden we zo eventjes een vaste stek om ons busje neer te planten, konden we af en toe een warme douche nemen, en konden we genieten van de kookkunsten van David en zijn moeder Judy. Ook hebben we een vreemde, veel te rijke kerel leren kennen, Patrick Lim. Ik snap nog niet zo echt wat ik er van moet denken, maar we hebben wel een gratis avondje heerlijk Indisch eten gehad. In ieder geval, na vijf dagen in een belachelijk klein dorpje waarvan de hoofdattracties een Belgische chocolatier en twee kerstwinkeltjes waren, beseffen we pas echt dat we dringend vaart moeten maken, op twee weken tijd zijn we nog niet verder dan zo'n 200 km van Brisbane af geraakt, terwijl Cairns zo'n 1800 km verderop ligt. Lichte paniek?

Tot: 0.082s; Tpl: 0.013s; cc: 13; qc: 48; dbt: 0.0464s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb