Huphup Hippie Camper!

Oceania » Australia » Queensland » Gold Coast » Surfers Paradise
October 20th 2010
Published: November 16th 2010

Eindelijk zijn we vertrokken met ons übercoole hippiebusje! Beeld je in, twee grieten in een witte van met paarse bloemen en gele vlinders, dat is gewoon vragen om lachwekkende gebeurtenissen. En dat begon dus ook al met het instappen en vertrekken: euhm…welke kant? Geen idee waarom Australiërs zo graag het stuur aan de verkeerde kant hebben, en bijgevolg dus ook aan de verkeerde kant van de straat rijden, maar voor mij was het wel eventjes wennen. Nu was het rijden zelf nog geen probleem, het grootste punt was eigenlijk dat Heidi en ik geen map hadden, dus dan maar op goed geluk naar de Gold coast konden rijden. Want dan uiteindelijk ook goed gelukt is, al was het met een bang hartje de grote borden 'TOLL ROAD' negeren. De grootste uitdaging in Gold Coast is een plaats vinden om te overnachten wanneer je te koppig bent om naar een caravanpark te gaan. We hebben een paar keer een heel leuke spot gevonden, per toeval elke keer een paar metertjes van het strand af, maar telkens met een waarschuwing van de city counsel als gevolg. Doen alsof je slaapt is de boodschap, maar toch maar verhuizen de dag nadien. De reden dat we naar de Gold Coast reden (want we wouden oorspronkelijk van Brisbane naar het noorden rijden), is Sea World! Hier ga ik niet al te veel woorden aan vuil maken, foto's bekijken! De twee laatste dagen in Gold Coast werden we ook af en toe getrakteerd op een bezoekje van een 45-jaar oude hippiesurfer, die op zijn bootje woonden een paar meter van onze parkeerspot. Heel vreemde snuiter, vreemd dat dit onze eerste kennismaking is met het Australië buiten het backpackerswereldje 😊
Na drie daagjes Gold Coast, stond de Australia Zoo op de planning (Heidi had na drie weken nog steeds geen kangaroe gezien!), dus reden we eindelijk richting noorden. Hierna was het de bedoeling om echt wel meer en meer richting noorden te gaan, dus reden we richting Caloundra. We kwamen er achter dat ons busje een heel stiekeme benzinemeter heeft, dus midden in de nacht zijn we in volle paniek afgeslagen naar de eerste de beste afrit die we tegenkwamen. Herinner je het begin...twee grieten in een witte van met paarse bloemen en gele vlinders, en opeens komen we uit in stadje dat er uit ziet als de middle of nowhere, genoemd Deception Bay, een mens begint zich al vragen te stellen… Aan een gesloten tankstation wat mensen leren kennen, en hopsa, opeens hadden we alvast een oprit om ons busje te parkeren, en warme douche én gratis ontbijt! Caloundra stelde trouwens niet veel voor, dus het volgende op onze weg zou Noosa worden...Voor de Zoo geldt hetzelfde, beelden zeggen zoveel meer als woorden, dus foto's! 's Avonds zijn we door gereden naar de Glass House Mountains, met ongelooflijk uitzicht!

Tot: 0.082s; Tpl: 0.014s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.049s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb