Dovolená: surfing, dámská jízda, opalování


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland » Noosa Heads
October 6th 2014
Published: October 7th 2014
Edit Blog Post

Pátek až pondělí (díky, Austrálie, za státní svátek a volno s ním spojené v pondělí) jsem vypla učící se univerzitní mozek a přepla do módu "dovolená, užívej si oceánu a slunce".

Noosa Heads je dle mnohých nejlepší místo v Austrálii. Po tomto pobytu můžu prohlásit - je skvělé, především pokud máte dost peněz a chcete se jich tu zbavit - bohatých lidí je tu plno. Nicméně krásný oceán a různé možnosti sportovního vyžití zahrnující surfing nebo body boarding, stand up paddle boarding, kajak, windsurfing atd. učarovaly i mně.



Cesta hromadnou Queenslandskou dopravou třemi vlaky a jedním autobusem ode mne trvá 4 a půl nebo 3 a půl hodiny (druhá možnost je autobus, rychlík a vlak). Úžasná je cena. Z Brisbane je pouhopouhých, tramtadadaa, $11,24 pro studenty. Noosa je totiž v zóně 23 (z maximálně možných 23 zón) od Brisbane. Překrásná cena, především ve srovnání s klidně 2 minutovou jízdou ve městě, která stojí $1,47.



Ubytovaly jsme se v hostelu Noosa Backpackers Resort, $25 za den včetně zapůjčení surfboardu, body boardu nebo kajaku zdarma. Skvělé - koukněte, kolik by jinak stalo zapůjčení surfu (i když pravděpodobně mnohem lepšího). Ještě co je body board-připomíná mi to
pomůcku na plavání, obdélník, asi polystyrénový?, se kterým může člověk chytat vlny - stejně jako surfař, ale bez nutnosti někam se stavět a vystavovat se většímu riziku 😉



Surfing. Ach, to je taková zábava. Ne vždycky, samozřejmě, několikrát mě sejmula voda a jednou jsem byla pod vodou pár vteřin (což mě stačilo vystrašit) a jednou mě prkno praštilo do hlavy (jen trochu! Jsem v pohodě, rodinko 😊). Mám taky strašně bolavý kolena a nešlo mi se ani moc postavit (dost-krát jsem se ale už dostala na kolena a 3krát na nohy, jen se postavit pořádně, déle než na vteřinu!). Je to dost náročný sport - na ruce (rychle pádlovat), břicho (být neustále nad prknem, ne na něm ležet, ale být ve vzduchu) i na nohy (svaly pro ty, co se umí postavit, pro nás ostatní jsou to již zmíněná bolavá kolena). Dlouhé a široké prkno je jednodušší na ovládání než krátké, tvrdě prkno je náročnější než měkké (softboard). My jsme měli dlouhé a tvrdé prkno. Učila nás Anka, která už trochu surfovat umí a byla parádní učitelka - stále nás chválila a podporovala a ze začátku nás odrážela na vlny (později už člověk musí umět rychle pádlovat sám). Mě především chválila za to, že se nebojím jít i do velkých vln. Jak mě to párkrát semlelo jsem vám již zmiňovala 😉



Dohromady jsem byla na surfu 3x, první den asi 40 minut, pak cca 2 hodiny a poslední den zase necelou hodinu. A chci jít znovu!



V Noosa Heads je nádherný National Park s deštným pralesem (kde jsem dnes našla kešku - geocaching) i sklerofylem (s eukalypty: kamarád tu viděl koalu). Cestou jsme taky potkaly spoustu zajímavých stromů. Jeden z nich se jmenuje Pandanus. Překřtila jsem ho na Penis tree. No ne? :D



Jeden z nejlepších zážitků se mi stal v sobotu. Slyšeli jste pojem "table diving"? Možná vám napoví, že se o tomto "fenoménu" více rozepíšu v blogu s tématem "Jak ještě více ušetřit v Austrálii". Prozatím vězte, že jsem musela hodně překonat a nakonec jsem za to vážně ráda. Hodně jsem se nasmála a takovouhle historku nemá jen tak někdo. 😊





Holky si koupily krevety a brzy se to u nás 'zamravenčilo'


Additional photos below
Photos: 33, Displayed: 24


Advertisement







Tot: 0.088s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 30; dbt: 0.036s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb