Australien 2005/06

Oceania » Australia » Queensland » Fraser Island
December 17th 2005
Published: December 21st 2005

Hotel Kingfisher Bay Resort, Fraser Island (dag 2 af 2).
Heldagstur med 4WD: “Ranger Eco-Tour of Fraser Island” (8-17).
Dagen tilbringes i 4WD-bus, som bringer os rundt paa den svaert fremkommelige oe, der er verdens stoerste sandoe paa ca. 15 km. i bredden og mere end 100 km. lang. Som foer en flyvetur gennemgaar vores guide bussens sikkerhed. Som hun siger "der er en grund til, at der er gulvtaeppe paa bussens loft". Vejenes standard er "interessandt" og naar bussen saetter i gang, udsaettes vi for en voldsom gyngetur - det er pludselig klart hvorfor, alle skal have deres sikkerhedsseler spaendte. Flere gangeundervejs maa guiden ud og flytte traeer, foer bussen kan komme videre af de smalle veje lige gennem den taette regnskov.
Efter en times koersel naar vi den modsatte bred, hvor foerste ophold er ved den utrolig flotte Lake MacKenzie, hvor vi bader og hygger os med te, kaffe og smaakager en times tid. Soeen er 9-10 meter dyb, og strandbredden er som taget fra en Caribisk postkort.
Inden frokosten, som indtages paa en resort ved vandet, gaar vi en tre kvarters tur i regnskoven langs en lille flod med det klareste reneste vand, som flere drikker direkte af. Vi ser blandt andet verdens aeldste bregner.
En del af os fristes af en tilbud om en flyvetur med start og landing direkte paa stranden, der fungerer som oeens kombinerede hovedvej og flylandingsplads. Det lille syv-personers fly bringer og ind over Lake MacKenzie og 8 andre flotte soeer paa oeen. Vi ser ogsaa, hvordan sandet sine steder "vandrer" ind over regnskoven og midlertidigt kvaeler den. Endelig sluttes flyveturen af med en tur langs kysten.
Tilbage i bussen raeser vi op af stranden for at se The Pinnacle, som er nogle flotte sandformationer samt en skibsvrag af Maheno, der strandede paa bredden i 1935.
Inden vi er tilbage paa hotellen sidst paa eftermiddagen, bliver vi afkoelede ved at gaa en tur i Eli Creek paa strandbredden. Vi ser ikke en sky paa himlen hele dagen!

Tot: 0.075s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 50; dbt: 0.0355s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb