Revet og regnskoven.

Published: October 6th 2006

Udsigt ved Port DouglasUdsigt ved Port DouglasUdsigt ved Port Douglas

Her er vi paa vej til Port Douglas
Hej alle

Nu har vi igen oplevet en masse.
Siden sidst er vi ankommet til Queensland og har vaeret ude og snorkle, hvor vi saa havskildpadder og flotte fisk. Vi har ogsaa boet i regnskoven i noget der hedder Cape Tribulation. Vi boede det mest fantastiske sted,- lige midt i regnskoven. Vi var saa heldige at se en goanna, som er en stor varan paa 1 1/2 m. og en fantastisk oegle, som de kalder en dragon her. Vi boede, hvor vi skulle have set en kaempe fugl der hedder Cassowary. Vi saa den bare ikke til Idas og Emmas store fortrydelse. Vi saa dog en masse andre fantastisk fugle, og fantastisk regnskov.

Nu er vi koert lidt ned af kysten og er naet til Mission beach, hvor cyclonen ramte i april, hvilket tydeligt kan ses. Her er sket store skader og de kaemper stadig med at rette op paa dem.

Vores naeste maal er Heron Island fra d. 15 - 20/10, hvor jeg skal ud rigtig at dykke... Frem til det koerer vi lidt rundt og finder nogle skoenne steder.

CommodoreCommodore
Commodore

Bilen vi har lejet. Det er som at koere radiobil, da den har automatgear.
Low IsleLow Isle
Low Isle

Ved denne oe var vi ude og snorkle. Her saa vi flotte kaempe havskilpadder og flotte farvestraalende fisk.
Badetur i creek.Badetur i creek.
Badetur i creek.

Her er vi i regnskoven, og selvom vi er ved vandet kan vi ikke bade pga store brandmaend. Vi bader derfor i en creek, som er en ae med dybt vand og fisk.
Krokodilletur.Krokodilletur.
Krokodilletur.

Her paa krokodillejagt. Er den ikke fantastisk.

7th October 2006

Hej allesammen. Hvor ser det fantastisk ud, særlig fordi der lige nu kun er regn og blæst i DK og man sagtens kunne længtes efter lidt eventyr. Misundelig! nej nej....... Særlige hilsner til Ida og Emma fra Sofie. Kærligst fam. fra Billesborgvej

Tot: 0.116s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 57; dbt: 0.0689s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb