Australia

Oceania » Australia » Queensland » Cairns
February 1st 2008
Published: June 17th 2008

Having only 3 weeks to explore Australia, we decided to travel from Sydney (where we arrived) up the east coast in a campervan to Cairns (where we were due to fly out). It all started though with a few days to explore Syndey, and luckily for us we were there during the ‘Australia Day’ celebrations! During the day Sydney harbor was filled with boats of all kinds waving flags, with helicopters dangling huge flags, and thousands of people all milling around the downtown area. It was a really nice way to pass the day just walking around taking in the famous sights and watching the live music around the city. In the evening it was off to Darling Harbor where the fireworks were set off as the finale to the days events. Like most people, we really enjoyed Sydney, in fact its hard to imagine anyone wouldn’t!

Mivel összesen 3 hét állt rendelkezésünkre Ausztráliában (Andy sok évvel ezelőtt 5 hónap alatt se járta be!) úgy döntöttünk, hogy felautózunk Sydneyből (ahová érkeztünk) Cairnsbe (ahonnon elrepülünk) a keleti-parton. Azért persze az első pár napot Sydney és környéke felfedezésének szenteltünk. Olyan szerencsések voltunk, hogy megérkezésünk másnapján, január 26-án tartják az Ausztrália napot (extra öröm idén, hogy épp 300 évvel ezelőtt kötött ki Cook kapitány hajója). Tisztára, mint augusztus 20. Ezer ember sétált nemzeti színekbe öltözve, kifestve, „felzászlózva” a tikkasztó melegben. A szerencsésebbek a kikötő hullámain lengedeztek mindenféle vízi járműveken. És persze volt agyúköszöntés, (szerencsétlen róka- másnéven gyümölcsevő denevérek, akik megszállták a botanikus kertet nem tudták hova meneküljenek ijedtükben) minden sarkon élőzene, tüzijáték. Szóval jót mulattunk.

As a day trip from Sydney we made our way by train to the Blue Mountains for some quality hikes and vistas. It really is a huge bonus for Sydney residents to have such a great piece of nature right there on their doorsteps.

Következő nap kivonatoztunk a közeli Kék Hegységbe, ahol Andy nagy örömére lehetett újra túrázni. Sydney tényleg egy élhető város. Tenger, hegyek, napsütés. Mi kell még?

Due to a shortage of campervans in Sydney, we opted to fly north to Brisbane and pick one up there. It worked well as it saved us driving about 1000km, and the flight didn’t cost too much. The first destination was Byron Bay, a slightly hippy town on the coast with a great beach for learning to surf. We really enjoyed the relaxed atmosphere in this town, and the surfing was great! Only problem we had was trying to find somewhere free to park the campervan overnight.. On the second night we were woken up by the police telling us to move on as we couldn’t park at the side of the road - oh well, it was 6am so we kind of got away with it!

Jó szokásunkhoz híven spontán intéztük az utazás és szállás kérdését. Érkezés előtt a busz+ifjúsági szállók sok ágyas szobái szerepeltek a tervben költségtakarékossági okokból kifolyólag, majd bementük a hostel melletti utazási irodába és egy lakóautó foglalással jöttünk ki. Igaz el kellett érte repülni 1000 km-t Brisbane-ig (Sydneyben már nem volt szabad autó), majd visszavezetni 200-at Byron Baybe, hogy az első látványosságot elérjük, de megérte. 11 éjszakát ugyanabban az ágyban aludtunk!!!

Byron Bay egy hippi tengerparti városka. Tökéletes hely a szörftanulásra. Ki is próbáltuk, és teljesítettük az ígéretet, miszerint az óra végére minimum 40 m-t önállóan szörfözöl. A városka hangulata nagyon bejött, mint ahogy a többi többszáz lakóautósnak, így a város megtiltotta az utcán parkolás+alvást. Ezt mi nem akartuk elhinni, így a második reggelen 6 óra körül egy udvarias rendőr ébresztett bennünket. Nincs is jobb, mint egy
kiadós hajnali úszás a tengerben!

Heading north we came to ‘Australia Zoo’, famous as its owned by the ‘crocodile hunter’ Steve Irwin. We were not sure at first if we wanted to visit, but all the guide books said it was unlike any other zoo, and that the zoo is trying to promote animal awareness by getting you to interact with them. So we thought we would give it a try, and we were very glad we did! It really is really well organized, and all done with the intention of placing the animals first. We saw live shows with crocodiles, birds, snakes, elephants and tigers (yes, they aren’t all from Australia!), and they were all done with the utmost respect for the animals which was great to see. We also got to touch and interact with Australia’s icons, the koala’s and kangaroo’s!

Byron Bayből a Gold Coast-on és a Surfers Paradise-on át vezetett az út egy kamion parkólós éjszaka (egyik legtutibb szálláshelyünk, még tusoló is volt) után az Austrália Zoo-ba, Steve Irwin állatparadicsomába. Alapvetően nem vagyunk állatkert rajongók, de ez valami más. Itt tényleg az állatokról szól a dolog. Egész nap vannak programok amelyeknek célja az állatok bemutatásán kívűl, a környezettudatos gondolkodás fejlesztése. Ok, azt azért megengedték, hogy ha hagyja magát lekenyerezni némi zöldtáppal a kenguru, akkor simogathasd, illetve a koalákat kb. 5 perces váltott turnusokban (amíg egy-egy bírta) lehetett simogatni. (Bár azok úgy be vannak lőve, hogy szerintem semmit nem vesznek észre az egészből.)

The next stop was Rainbow Beach where the ferry leaves to Frazer Island - the worlds largest sand island. We were limited on the time front so we chose a day trip with a 4wd bus that took us to most of the islands hotspots. Frazer Island is a must see attraction on the east coast, and it is really unspoilt with almost no permanent accommodation. The beaches are beautiful and go on for km after km, the rainforests are some of the oldest anywhere in the world, and the inland lakes are designed for postcard quality photos.

Következő állomás Rainbow Beach volt, a Fraser Islandra induló komphajók egyik kiindulópontja. Fraser Island különlegessége, hogy a világ legnagyobb homokszigete. Csak terepjáróknak! A szerencsések (van 3 szabad napjuk) dzsipet bérelnek 8-an (az iroda összeszervezi őket) és maguk fedezik fel a szigetet. Alvás sátrakban, kaját el kell zárni a dingók miatt. Mikor érkeztünk akkor jött vissza egy lány. Úgy szakadt az eső, hogy beköltöztek a dszipbe, kaja a kocsi alá. Persze reggelre hűlt helye volt. Fáztak és éheztek, de a táj biztos kárpótolta őket. Időkorlátunk miatt egy egésznapos szervezett négykerékmeghajtású busztúrát választottunk. Igaz nem értünk el a sziget másik csúcsára (az egyikre érkeztünk), de így is sokat láttunk. Hosszú üres homokos partok (tele „Itt nem lehet kempingezni!” táblával a természet védelme érdekében), egy elhagyatott hajóroncs, esőerdő. Igen jól olvastad, homokszigeten esőerdő. Olyan a szél, hogy folyamatosan hordja a homokot maga alá temetve a kezdetleges növenyzetet, ami táptalajul szolgál a következő nemzedékeknek. A sok hosszú év alatt végül ez lett belőle. És a világ egyik legszebb tava. (Saját értékelés.) Itt láttam, éreztem először igazán vakító fehér homokkal. 97%!a(MISSING) kvarc. A tó ugyanolyan világító kék, mint amilyet csak tengerben láttam eddig. Ámulatba ejtő. És olyan mázlistánk voltunk, hogy előtte való nap szakadt az eső, utána szakadt az eső, de aznap ragyogó kék ég kísért bennünket.

Shortly afterwards we made it to Airlie Beach which has another major east coast attraction, the Whitsunday Islands. We took a speedboat day trip around the islands with two stops on route for snorkeling. Luckily the good weather was with us and the views were incredible, with perfect white sandy beaches and very few other tourists to share the paradise with. The only problem was the killer jellyfish that forced us to wear ‘stinger suits’ to avoid being stung when we went in the water - we looked ridiculous! The snorkeling was our best to date, with plenty of colourful corals.

A túra után bepattantunk a járgányunkba és irány Airlie Beach és a Whitsunday Islands. Hiába a „korai” indulás, mégis másnap este 19.15-re értünk Airlie Beachre. Mázlinkra még éppen elcsíptünk egy nyitva tartó kempinget, bár a néni már zárni akart, még a hajótúrát is leszervezte nekünk. Megint kegyükbe fogadtak az égiek és szikrázó napsütés kísérte a túránk. Kétszer álltunk meg búvárkodni és az ebédünket valószínűleg a világ legszebb strandján költöttük el. Apró negatívumok, hogy a nap alig 15 perc alatt rongyyá égetett bárkit a 99,7%!t(MISSING)isztaságú hófehérnél is fehérebb homokon, de szerencsére a halálos csípésű! medúza ellen viselt védőruha leégés ellen is hatásos védelem!?

After a long drive we made it to Port Douglas (north of Cairns) which is as far north as you can go on the east coast without a 4WD. A website says, and I quote “Port Douglas is just an hour’s drive from Cairns via a spectacular coastal road that is surrounded by forest and the Coral Sea. It is the place where glittering green merges into blue; the only place on Earth where two World heritage listed jewels exist; the Great Barrier Reef and the rainforest of Daintree and Cape Tribulation”. All the tourist people quote this ‘two world heritage spots merging’,and with good reason - its truly spectacular.

Egy újabb hosszú autóban töltött nap után értük el a keleti part normál autóval még bejárható majdnem legészakibb pontját, Port Douglast. A profik így jellemzik ezt a környéket: „ Port Douglas csak egy óra autóútra Cairnstől egy lenyűgöző tengerparti úton, melyet erdő és a Korall-tenger szegélyez. Ez az a hely, ahol a csillogó zöld egybeolvad a kékkel; egyetlen hely a Földön, ahol két, világörökségként jegyzett ékkő létezik; a Nagy Korallzátony + Daintree őserdeje és a Cape Tribulation (Megpróbálatás Foka)”. Mit lehet ehhez hozzátenni? Valóban látványos.

We found ourselves a great campsite with huge swimming pool that turned into our base camp for the follow days as we explored the Daintree-Cape Tribulation area.

Találtunk magunknak egy óriás
Australia Day in Darlington HabourAustralia Day in Darlington HabourAustralia Day in Darlington Habour

Ausztralia nap a Darlington-obolben
medencével felszerelt kempinget, amit alaptáborunkká tettük és innen jártuk a környéket a következő napokban.

The only way to get to Cape Tribulation is to take a ferry across the river Daintree. Its a good thing as it really helps keep the Cape feeling remote with cars few and far between. We spent the day up there, which was perfect for the number of attractions to see. It was a day of little driving and regular stops at beaches, viewpoints, and for lots of rainforest walks. The rainforest here really is something special. At 135 million years old its the oldest rainforest in the world, with many rare species. However all those plants combined with plenty of rain make for an insect paradise! We really enjoyed our walks, and also really enjoyed getting back to Port Douglas where we didn’t have to slap our arms and legs every 10 seconds!

Egyetlen út Cape Tribulation-ba a Daintree folyón átkelő komphajóval lehetséges. Ez jelentősen korlátozza az autóforgalmat. Egy egész napot töltöttünk az erdőben, ami nagyjából elegendő is volt. Kevés autókázás és sok séta az esőerdőben, strandokon, kilátók környékén, jellemezte a napunkat. Az esőerdő itt 135 millió éves, a világ egyik
P&O cruise liner - A P&O tengerjaroP&O cruise liner - A P&O tengerjaroP&O cruise liner - A P&O tengerjaro

Valoszinuleg uaz, amit Uj-Kaledoniaban lattunk
legidősebb esőerdője, tele ritka fajokkal, csakúgy növények, mint állatok tekintetében. Így bár nagyon élveztük a túrát alig vártuk,hogy visszérjünk a szuper kempingünkbe távol a vérszívóktól.

The next day we took a crocodile cruise up the Daintree river and spotted several of the well disguised crocs. It makes a big difference to see these guys in the wild and not in Zoo.

Következő nap is nyugodtan telt, szakadó esőben indult, de aztán megnyugodott, így sikerült néhány kisebb-nagyobb krokit is megpillantanunk természetes élőhelyükön.

Then it was time to head back to Cairns, drop off our beloved campervan, and jump on the next dive boat heading to the Great Barrier Reef! We had booked ourselves on a 3 day live-a-board dive boat and did 9 dives during our stay. However, our luck for good weather ran out and the terrible weather that had been affecting most of the east coast since we arrived finally caught up with us.. It was such a shame, as the sea was too rough for us to move to different dive sites and we were stuck in one one location for most of our stay. At least we were able to dive and see something, but definitely it wasn’t the usual Great Barrier Reef experience. Next time we hope!

Aztán mehettünk is vissza Cairnsbe, leadtuk imádott lakóautónkat, mely hű társunk volt 11 napon és éjszakán át. Nem is tudjátok micsoda luxus ez! És irány a Nagy Korallzátony és egy 3 napos búvártúra. Sajna itt fogyott el a szerencsénk, már ami az időjárást illeti, így szinte mind a 9 merülést ugyanott hajtottuk végre. Túl sok látnivaló nem volt, de legalább gyakoroltuk a víz alatti tájékozodást.

And that was that, Australia had come to an end. We had enjoyed it immensely, and doing it by campervan made it even more memorable. In total we had driven 3000km since Brisbane, and the endless driving on straight roads into the wilderness is a part of the Australia experience we are really pleased to have sampled. It truly is a huge country, there is lots to see, and what there is is quite unique, but getting around it all is a time consuming activity. We’ll be doing it in chunks - next time the west coast?!?

Ezzel el is jött az ausztrál túránk vége. Itt is rengeteg élményt szereztünk, mint sok más helyszínen a túránk során. Az biztos, hogy a lakóautónk még felejthetetlenebbé tette. Összesen kb. 3000 km-t vezettünk, nagyrészt nem autópályán, ám a forgalom „hiánya” miatt könnyedén hozva a 100km/h-s engedélyezett! átlagot. Lényeg: vezetés a végtelen, egyenes utakon az ausztrál vadonban, melyet csak ajánlani tudok minden látogatónak. Ausztrália óriás ország, ahol rengeteg a látnivaló, amit körbeutazni különleges és időrabló foglaltosság. Így apránként haladunk. Következő alkalommal talán a nyugati part!?

Tot: 0.225s; Tpl: 0.025s; cc: 12; qc: 66; dbt: 0.0782s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb