Suunnitelma muuttuu

Oceania » Australia » Queensland » Cairns
July 26th 2007
Published: October 10th 2007

Magnetic Islandin jalkeen vietettiin pari paivaa Townsvillessa, josta oli suunnitteilla hakea toita, mutta paikka ei ollut kummankaan mieleen ja paatettiin matkata suoraan Cairnsiin, joka on itarannikon ylapaassa.

Cairns on ensivaikutelmaltaan letkea turistikaupunki. Esplanadi on taynna hotelleja ja ravintoloita ja toisella puolella katua puistoalue ja julkinen uima-allas, laguuni. Hienosti laitettu ja siisti keskusta oli ihanaa vaihtelua pienenpiin paikkoihin. Suunnitelmana on loytaa tyopaikka ja viettaa kaupungissa mahdollisesti hieman pitempikin aika.

Suunnitelmat tuppaavat kuitenkin aina muuttua ja reilun viikon aktiivisen CV:eiden levityksen jalkeen saldona oli Jakella tiskarin paikka ja mulla mahdollinen julkisen siivojan paikka. Hieman tuskastuneena paatettiin lahtea Alice Springiin, joka on keskella maata ja kuulemma taynna toita. Naimme ilmoitustaululla kyytitarjouksen ja muutettiin parin paivan jalkeen ranskalaisen pojan kanssa asumaan pakuun. Suunnitelmana tehda 10 paivan reissu Ulurulle ja sielta Alice Springiin. Pakussa oli nukkumapaikat ja keittomahdollisuus. Erilainen kokemus sinansa. Lahdettiin rekisterikilpien saavuttua matkaan ja ajettiin n. 500 km alas etelaan ja Townsvillen kohdalta sisamaahan. Yovyttiin pienella leirintaalueella. Paikka oli vahan creepy, mutta tahtitaivas yksi upeimmista ikina. Taalla taivaskin tuntuu isommalta 😊 Mustaa samettia vasten voi nahda Milkyway linnunradan vaalemapana alueena. Romanttista...

Ja aamulla suunnitelma oli taas tehtava uusiksi. Ranskalaisella pojalla oli kuolematapaus perheessa ja se halusi ymmarrettavasti lahtea kotiin. Saatiin kyyti
minipuluja Cairnssissaminipuluja Cairnssissaminipuluja Cairnssissa

Olivat oikeesti vahan varpusta isompia, hassua
laheiseen pikkukaupunkiin Charter Towersiin. Onneksi bussiyhtio pysahtyi siella ja hankimme 2000km passit, jolla paasisimme Aliceen asti.

Vietettiin paikassa yksi kokonainen paiva ja kaupunki oli hauska kokemus. Paikka oli iso ja kuuluisa 1900-luvun alussa kultakuumeen aikoihin ja useimmat rakennukset oli edelleen siina ajassa. Hassu pieni hotelli, jossa yovyimme oli myos kuin jostain elokuvasta alakerran saluunaa myoten.

Seuraava paiva matkattiin Muont Isaan. Siella suunnitelmana olla yksi yo ja katkaista hullun pitka bussimatka. Paikka on kaivoskaupunki ja siella ei ollut mitaan ihmeellista. Taytyy sanoa, etta tylsin paikka tahan asti koko reissussa. Hostellikaan ei ollut ollenkaan luksus.

Matkattiin seuraavan paivan illasta aamuun ja saavuttiin Aliceen vasyneina, mutta outbackin nahneina. Bussimatkalla maisema on todellakin taynna ei mitaan. Yhtaan mitaan 😊

MaisemaaMaisemaa
Maisemaa

Charter Towersin nakoalapaikalta otettu fiilistely

Tot: 0.084s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0435s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb