I Airlie Beach, klar for seiling i morgen:):)

Oceania » Australia » Queensland » Airlie Beach
March 10th 2006
Published: March 10th 2006

Mari på hostelletMari på hostelletMari på hostellet

i Airlie, natta før seilturen. Her ser dere det digre monsteret av en aircondition jeg sov med, var stiv kuling hele natta!
Vi har vaert stuck paa en meget ukomfertabel buss i hele natt, kom til airlie Beach i titiden i morningen. Foerste tanken som slo meg da jeg kom ut av bussen var "Neei du koedda, ENDA varmere?!?" Saa ja, her er det antakeligvis 35 grader eller noe saant. Hothothot😊 Heldigvis overskyet, kan bli litt i meste laget for en kuldeisolert nordmann. Idag har vi booket oss paa en tre dager og tre netter lang seiltur paa Whitsunday Islands:D Det var et lustusen av baater aa velge mellom, men tilslutt falt valget paa "Freight Train", en 60 feet Pocket Maxi. Det staar her videre at den skal vaere super rask, rommer 18 gjester og 3 mannskap, vant Sydney to Hobart - Maxi Divison i 1983 og har deltatt i baade Kenwood Cup og Bursn Phillip Maxi Boat Series. Dette sier deg antakeligvis ikke mye, men for alt jeg vet saa..:P Vi faar alle maaltid servert ombord noe vi ser vanVITTIG frem til, luksustilvaerelse:D Vi skal snorkle, kanskje dykke (hvis man toerr), gaa paa bush walking, sole oss, bade og nyte tilvaerelsen gaar jeg ut fra😊 Det blir litt av en forskjell fra Fraiser Island, en helt annen type opplevelse. Da vi booket turen fikk vi gratis overnatting paa hostell til i morgen paa kjoepet. Litt skuffet ble vi da vi saa rommet vaart paa hostellet:P Pittelite rom med fem senger, alkoholstanken slo mot oss da vi aapnet doeren. I en seng laa en fyllesyk danske aa sov, i sengen under min seng laa det en mer eller mindre tom flaske sprit..yeah..Skal bli koselig! Saa ja, gleder oss til imorgen!😊 Traff forresten paa engelskmennene fra fraser Island-turen vaar idag, moette dem tilfeldigvis rett utenfor et reisebyraa her. Verden er ikke stor! Kom forresten paa noen smaa "gullkorn" fra campingturen vaar..som iallefall jeg synes er artig, saa jg skriver dem ned😊

- "Woah, do you have a dobbel nipple?" <--Feiko fra Nederland som ser jeg har to piercinger i navelen men ikke helt klarer aa uttrykke seg korrekt.
- "Jim Beam is a baad man, he's sniking up from behind and then BAM!" <--Byron fra England etter et par Jim Beam and coke.
- "Ah Jiiim...look what you are doing to us!" <--Byron etter mere Jim Beams and coke.
-"Be dingo-safe!" <--Setning som ble brukt ofte med en ironisk tone, etter aa ha blitt advart overdrevent mye mot dingoer.
- "Bunnybunnybunnybunnybunnybunny" <--gang dden setningen med hundre saa faar du en av drikkelekene vi laerte.
-"Okei, we have this drinking game in Norway where your are divided into two teams, and your're just supposed empty your bottle as fast as you can, and if you're not fast enough, the punishment is to drink the rest of your bottle. Hmmm...so either way you loose!" <-- Mitt forslag til ny drikkelek, mottatt med jubel;P
Har lagt ut noen nye bilder paa Blink naa, saa Martin, du vet hva du har aa gjoere!
Her er bilde av baaten vi skal reise med: http://www.ozsail.com.au/freight%20train%20brochure%20shot.jpg
Skipp-O-Hoy:D

Tot: 0.044s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0266s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1018.4kb