Airlie Beach ja Whitsundays

Oceania » Australia » Queensland » Airlie Beach
July 15th 2007
Published: August 27th 2007

Matkustettiin yon yli Airlie Beachiin, joka portti kuuluisille Whitsundays saarille (must to do in Australia). Paikka on ensivaikutelmaltaan turistinen, kaunis ja rauhallinen. Majoittauduttiin hostellille ja etsittiin apua mun niskoihin, jotka ihan jokissa bussimatkan ja jatkuvan palelemisen jalkeen (en olis uskonut etta joutuu kirjoittaan nain paljon palelemisesta😊. Kaupungin keskustassa on feikki laguuni, joka siis yleinen uima-allas ja puisto, aivan ihana paikka. Muutenkin sataman maisemat postikortin kauniita.

Buukattiin Whitsundays -risteily, joka myoskin seilaa siis koralliriutalle. Matka on 2pv ja 2yota. Laiva on yksi suurimmista botskeista, matkustajia on n. 60 ja miehistoa n. 10. Atlantic Clipper irtautui satamasta iltapaiva klo 3 tiistaina 16.7. Auringonlaskun tullessa nahtiin valaita, jotka tulevat vuosittain naille vesille. Wau! Ryhavalas ja sen baby siella vaan uiskenteli ja naytteli pyrstoa ja evaa. (Kts. kuva. Muista zoomata😊 Livena ehdottomasti parempi kokemus! Ankkuroiduttiin yoksi saaren poukamaan ja partyanimalit joivat itsensa ankyraan. Me vanhat ja vasyneet mentiin aikaisin nukkuun meidan hyttiin, jossa ylellinen tuplapunkka (alakerran pedissa oli saksalainen tytto, joten ei ihan taysin yksityista 😊 Aamulla ylos klo 6.30 katsomaan auringonnousua, joka ei tosin ollut laheskaan huippuluokkaa. Aamupalan jalkeen mentiin maailman top 10 kuuluvalle White Haven rannalle, joka on torkean pitka ranta valkoista hiekkaa ja turkoosia vetta! Kylla kelpas! Lounaan jalkeen saavuttiin seuraavaan kohteeseen, jossa snorklaus ja sukellusmahdollisuus. Mina snorkasin ja Jake sukelsi. Luulin etta Lady Musgrave oli jotain, mutta tama vasta ihmeellinen olikin! Korallit ja kalat oli satakertaa varikkaampia! Ihan mieletonta! Kalat tuli tosi lahelle ja korallit liikkui veden tahdissa, ihan huippua! Jake naki sukeltaessa Nemo-kalankin! Illalla juotiin olutta, pelattiin korttia ja spotattiin delfiineja, jotka tuli tervehtimaan laivaa.

Seuraavana aamuna olikin hieman krappis ja paiva meni enemman lohoillessa. Kotimatka oli taas merenkaynnin juhlaa ja fiilikset ei ollenkaan miellyttavat. Kaikenkaikkiaan mahtava kokemus! Snorklaus ehdottomasti parasta!

Vietettiin Airlie Beachissa pari yota, otettiin aurinkoa ja syotiin hyvin. Seuraava kohde on Magnetic Island.

Yollinen delfiinin spottausYollinen delfiinin spottaus
Yollinen delfiinin spottaus

Alkoholilla taisi olla jotain tekemista kuvan laadun kanssa

Tot: 0.1s; Tpl: 0.014s; cc: 9; qc: 46; dbt: 0.0493s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb