Segling i WhitsundayIslands!


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland » Airlie Beach
May 27th 2007
Published: May 27th 2007
Edit Blog Post

I brist pa jobb och tid sa for vi annu langre upp for kusten, vi tanket stanna till i ett litet samhalle som hette 1770. Japp, en stad som heter 1770. Men de hade just de dagarna en fyra dagars Keapten Krok festival! Och allt var uppbokat...

Sa vi akte anda upp till Airlie Beach. (13 timmars nattbuss med Greyhound, segare har det alldrig varit....) Val dar sa kom vi tillvar hostell som var ett litet helvete, trotta efter en natts ingen somn sa vad bara tanken pa att punga ut med desposits for allting som tex lakan, bastick, kastrull, tallrik, nyckel, kackelacka. Naje, den kom med gratis precis som begbugsen! Jag hade tur som inte blev biten men andra i vart rumhade bett over hela kroppen... huu... Men men till saken! I Airlie Beach softade vi lite vid Lagunen, de har ingen strand sa de har byggt en jatte swimmingpool med fejkstand och ghrasmator och solskydd och allt... Kandes lite vad jag skulle kalla Amerikanskt...

Sedan for vi ut pa en tre dagars segeltur bland Whitsunday Islands! Vad Bat hette Alexander Steward och var en fin gammal bat, nej skepp, som till och med var lite pirat stuk! Och ombord pa baten fick vi mat. Riktig mat! Riktig lagad mat! Det var nog en tre manader sen jag at sa god mat senast... och frukosten sen, och fikat... mmmm, men det var (trott eller ej!) inte det basta med det hela. Snorklingen var helt underbar med sa mycket fina fiskar, fargglada i alla mojliga farger och formeroch de var inte sa skygga alls! En av killarna som jobbade pa baten satt i en liten utombordare och fastade i fiskmat for att locka upp fiskarna och de kom... i mangader! de var helt galna, det var nastan som om vattnat kokade nar de hoppade runt efter maten! Da vad de sa nara att man latt kunde rora dem! Och sen kom en stor fisk... En riktigt STOR fisk, den var sakert uppemot 1.2 meter lang och en halvmeter hog... Jag tror den hette Maori Wrasse eller nat ett det hallet. och den var riktigt maffig. Sen holl jag pa att frysa ihjal, det var ju bara runt 25 grader i vattnet...

Vi var vid en strand som hette White Haven Beach South och den var kritvit och lang och fin... och dagen efter akte vi till en utkikaplats dar man sag en stranden och det sag verkligen ut som ett vykort! Det ar verkligen vackert har! Forutom att man pa utkiksplatsen ska trangas med femti andra packpackers som alla ska ta samma bild osv... Fast vi var inte pa en backpacker bat, var bat hade mest par och det var lungt och skont. Jag vad sjosjuk sa drikinggames och supande som ar den vanliga (och for vissa enda) backpacker sysselsattningen var inte vad jag ville gora. I och med att var bat var lite aldre sa hade den ingen kol, ingen stor i alla fall sa det gungade nat sa in i norden, sa sjosjukepiller nasta gang, det ar ett som ar sakert...

Det var Whitsundays och nu ar det ingen mellan oss och jobba... suck...
kram pa er alla! / Jenny

Advertisement



28th May 2007

Pirating låter ju nice
Jag fattar inte om du ser dessa kommentarer jag skickar...? men iaf; låter ju kul på båten trots sjösjuka, blir lite avis :P Men jag ska inte klaga, kom hem från Afrika för en vecka sen o det var rätt coolt också! Elefanter är ju häftiga sjur faktiskt =) Men med 200 konferensdeltagare är jag nu ganska folktrött. Hoppas du får ett roligt jobb, KRAAAAAAAAAAAM / Issa

Tot: 0.322s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.2713s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb