Whitsundays - uskomattomia kokemuksia

Oceania » Australia » Queensland » Airlie Beach
March 26th 2007
Published: March 26th 2007

Tervehdys taas kerran kaikille lukijoille. Olemme saapuneet tanaan kolme paivaa kestavalta purjehdusreissulta ja taytyy sanoa etta kokemukset paranee koko ajan reissun edetessa. Viimeiset kolme paivaa ovat olleet unohtumattomat ja maisemat mielettomat. Ainoa asia mika harmittaa on, etta naita kokemuksia ei voi millaan kuvailla nain kirjottamalla ja kuvatkaan eivat tee paikkojen kauneudelle oikeutta. Joten antakaa anteeksi jos tulee kaytettya hiukan liikaa ylistyssanoja. ;>

Saavuttiin tanne Airlie Beachille perjantaiaamuna ja 11 tunnin bussimatka sujui ilman suurempia ongelmia, vaikka yon aikana meidat heratettiinkin pari kertaa. Saatiin siis onneksi nukuttua muutama tunti ja kahdentoista aikaan kirjauduttiin sisalle Koala Resortiin, joka on oikein mukava hostelli. Huoneiden sijasta yovyimme Bungalovi tyylisissa mokeissa ja iltapaiva vietettiin ensin paikkaan tutustuen ja sitten hostellin uimaaltaalla seka riippumatossa lohoillen ja lukien. Airlie Beach on mukava paikka vaikka onkin turistihenkinen.Maisemat ovat jokatapauksessa mahtavat. Lauantaina mentiin aamupaivalla purjedusta edeltavaan infotilaisuuteen ja maskien ja Stinger-pukujen (makkarankuori puvut joita on pidettava koska vesissa on paljon myrkyllisia meduusoja) jaon jalkeen oltiin valmiita purjehdusseikkailuun. Meidan veneen nimi oli Pride of Airlie - White joka oli mukavan kokoinen katamaraani ja mika parasta ihmisia ei ollut veneessa liikaa vaan kaikille oli mukavasti tilaa. Iltapaivalla purjehdittiin loistavassa ilmassa kolmisen tuntia. Iltasella saavuttiin trooppiselle South Molle Islandille joka oli henkeasalpaavan nakoinen auringolaskiessa. Majoituttiin ja pulikoitiin hetki paikan uima-altaassa seka porealtaassa ennen ruokailua. Meidan porukan kaytossa oli avoinainen 'baari' josta avautui nakymat merelle. Oli uskomatonta syoda ja katsella maisemaa kuun paistaessa taivaalta. Jalleen harmiteltiin kun kaikesta ihanuudesta ei saa niille oikeutta tekevia kuvia. Illalla juhlittiin yhdessa muiden kanssa ja vaikka mukavaa oli kaikki olivat pehkuissa jo ennen puoltayota silla aamulla heratyskellot soivat kuudelta.

Sunnuntaina aamupala oli 6.30 ja seitseman jalkeen oltiinkin jo laiturin nokassa odottamassa veneemme saapumista. Puoli kahdeksan jalkeen purjeet liehuivatkin jo korkealla mastossa ja nautimme jalleen maisemista, auringonpaisteesta ja hyvasta seurasta. Noin kolmen tunnin jalkeen saavuimme Whitsunday Islandille joka on Whitsundays saariryhman suurin saari. Meidat kuljetettiin kumiveneella rantaan ja sielta kavelimme vajaan kilometrin nakoalapaikalle jolta avautui mielettomat maisemat Whitehaven beachille. tassa vaiheessa ne sanat loppuu kesken. Toivottavasti kuva antaa edes jonkilaisen kasityksen. Ihalimme maisemaa aikamme ja sitten kavelimme itse nauttimaan rannasta pariksi tunniksi. Ranta oli ihan mieleton ja hiekka lahes puhtaanvalkoista. Tallaiset kokemukset muistaa varmasti koko loppuelaman.

Myohemmin meidat noudettiin jalleen saaren toiselta puolelta takaisin veneelle jolla purjehdimme jalleen pari tuntia samalla lounastaen. Iltapaivalla pysahdyimme riutalle snorklailemaan. Sukellus ei alkuperaisista suunniltemista poiketen onnistunutkaan, mutta toisaalta riutta ei ollut niin iso ja nakyvyys ei kamalan hyva. Hauskaa kuitenkin oli ja onnistuimme Karin kanssa nakemaan Cairnsissa missatun jattilaismaisen Napoleon Wrassen, joka kylla aluksi hieman saikaytti koollansa. 😊

Illalla purjehdittiin takaisin saarelle ja nautiittin jalleen illasta muiden matkalaisten kanssa. Tana aamuna saatiin nukkua hiukan pitempaan ja takaisin Airlie Beachia kohti lahdettin vasta puoli yhdeksan aikaan. Aamupaiva purjehdittiin ja pysahdyttiin snorklailemaan ja kahden aikaan saavuttiin takain Airlien satamaan.

Reissu oli kertakaikkiaan mahtava ja tana iltapaivana ollaan vain makoiltu Airlie Beachin laguunissa ja lueskeltu kirjoja. Yhdentoista jalkeen lahdetaan kohti Hervey Bayta jossa odottaa uusi seikkailu Fraser saaren hiekkasafarin muodossa.
Joten jos jollekin jai epaselvaksi meilla ei mikaan oikeastaan voisi olla paremmin!!

Palataan taas ja kiitos kaikille ihanista kommenteista. Niita on aina todella mukava lukea...

T: Kangasniemet

3rd April 2007

Hei Rakkaat!
Ihanaa, ihanaa, ihanaa! Nauttikaa unelmienne toteutumisesta! Me ollaan täällä niin onnellisia teidän puolesta! Täällä on edelleen kaikki hyvin joskin innolla odotetaan, että saadaan teidät takaisin... Haleja ja pusuja! M&T+4xE

Tot: 0.065s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 44; dbt: 0.0397s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb