Tales of Trails and Tails

September 15th 2012
Published: June 16th 2017

Geo: -25.3393, 130.889

Got up at 5 to see the sunrise behind Uluru. Freezing cold. But beautiful! Then we drove to Kata Tjuta (meaning 'many heads'😉 also called The Olgas. Named after Olga of Wuerttemberg, a member of the Russian imperial family. From there we hiked on the "Valley of the Winds" trail (7km) through this spectacular landscape. Along the way our guide "Dingo" explained to us the various fascinating uses of plants and rocks by the Aborigines. After lunch we drove to Kings Creek Station for another night under the stars. As we were driving our guide abruptly stopped the car, said to us: "Don't move! Stay here!", jumped out of the bus and disappeared into the bush. When he returned 10min later he had blood on his hands, arms, shorts and chin. Holding a bloody knife in one hand and a Kangaroo tail in the other... Everyone was stunned! Did he just kill a Kang...
Well, having fooled my clients as well on occasions back when I worked as a guide I had my suspicions 😉 Especially when a friend of his accompanied us later at the camp, who could have planted the tail. Oh well, nevertheless an entertaining special effect. And on top of it a delicious surprise! 😊

Um 5 Uhr aufgestanden um den Sonnenaufgang am Uluru zu sehen. Eiskalter Morgen. Aber wunderschoen! Danach fuhren wir nach Kata Tjuta (uebersetzt 'Many Heads'😉 auch genannt The Olgas. Nach Olga von Wuerttemberg, einem Mitglied der russischen Zarenfamilie. Dort wanderten wir den "Valley of the Winds" Pfad (7km) durch die spektakulaere Landschaft. Unterwegs erklaerte uns unser Guide "Dingo" die verschiedenen faszinierenden Verwendungen der Pflanzen und Gesteine durch die Aborigines. Nach einem Picknick machten wir uns auf den Weg Richtung Kings Creek Station fuer eine weitere Nacht unter freiem Himmel. Unterwegs machte unser Guide ploetzlich eine Notbremse und rief: "Bewegt Euch nicht! Bleibt hier!" und verschwand im Busch. Nach etwa 10 Min tauchte er wieder auf mit Blut an den Haenden, Armen, Hose und Kinn. In der einen Hand ein blutverschmiertes Messer und in der anderen einen Kaenguruhschwanz! Alle waren sprachlos. Hatte unser Guide tatsaechlich gerade ein Kaenguruh erlegt...?
Hmmm, das ganze erinnerte mich ein wenig an unsere Scherze als Tourguides. Und hatte so meine Zweifel als das ausgerechnet kurz vor unserer Ankunft passierte. Umso mehr als sich spaeter ein Freund von ihm zu uns ans Lagerfeuer gesellte, der das Stueck durchaus an einer ausgemachten Stelle haette platzieren koennen. Wie auch immer, es war ein unterhaltsamer Special Effect. Und obendrein eine leckere Ueberraschung! 😉

Tot: 0.172s; Tpl: 0.04s; cc: 11; qc: 42; dbt: 0.0556s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb