Kakadu Nationalpark

Published: May 12th 2007

Kakadu Nationalpark

Australasia » Australia » Northern Territory » Kakadu National Park By hove99
May 12th 2007 Neil og jeg tog paa en 3 dages tur til Kakadu Nationalpark ved Darwin i Northern Territory. Her er mange af scenerne fra Crocodile Dundee filmene optaget, og naturen i parken er meget flot.

Den foerste dag var vi ude at sejle paa en flod for at se vilde dyr, deriblandt krokodiller. Senere paa dagen tog vores guide gruppen paa en ret stejl/lidt farlig klatretur op paa en klippe med aboriginalske klippemalerier, nogle op til 20.000 aar gamle. Det var kogende varmt, men en flot udsigt over nationalparken.

Naeste dag var vi rundt og se kunst og kultur fra de lokale aboriginees, som styrer og ejer parken. Ikke sindsoprivende spaendende, men alligevel interessant at se. Vi sluttede dagen af med badning paa toppen af et herligt vandfald med udsigt til solnedgang over Kakadu.

Camping foregik under myggenet. hvilket var noedvendigt, da der var hundreder af myg og fluer, som ventede paa at fortaere os.

Den sidste dag var vi rundt paa diverse vandreture, igen med nedkoeling ved lokale soeer og vandfald, inden den lange tur tilbage til Darwin.

En vild krokodilleEn vild krokodille
En vild krokodille

Den laa og dovnede i solen. Dette er en ferskvandskrokodille, som er for lille til at anse mennesker som mad. Men saltvandskrokodiller, som bliver op til 7 meter og 5 tons, ville havet aedt os, hvis vi var faldet ud af baaden!
KlatreturKlatretur
Klatretur

Det var en haard tur op til udsigtspunktet den foerste dag!
Paa toppenPaa toppen
Paa toppen

...men det var det vaerd!
KlippemalerierKlippemalerier
Klippemalerier

20.000 aar gammelt: En jaeger (succesfuld og velnaeret) jager en kaenguru.
Hmm...Hmm...
Hmm...

John Holmes? Eller bare en gennemsnitlig aboriginee?
Random skilteRandom skilte
Random skilte

Nogle australske skilte giver bare ikke mening...
NedkoelingNedkoeling
Nedkoeling

Efter en haard vandretur.
Solnedgang over KakaduSolnedgang over Kakadu
Solnedgang over Kakadu

...i en laekker naturlig pool.
Gruppen og bussenGruppen og bussen
Gruppen og bussen

Set oppefra.
Endnu et vandfaldEndnu et vandfald
Endnu et vandfald

Godt at bade i :-)
UpsUps
Ups

Dette skilt saa vi foerst bagefter.
Flere random skilteFlere random skilte
Flere random skilte

Det burde vel give sig selv i en nationalpark med turister.

Tot: 0.105s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.0581s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb