Jumping Crocs & Territory Wildlife Park

Oceania » Australia » Northern Territory » Darwin » City of Darwin
January 11th 2007
Published: January 19th 2007

G'day!!

We zijn er laatst nog een dagje op uit geweest. Bob had nog vakantie en dus zijn we naar de Jumping Crocodile Cruise geweest en daarna naar het Territory Wildlife Park.
De Jumping Croc Cruise was op de Adelaide River. We hadden onze tickets gehaald en moest nog ongeveer een half uur wachten voordat de boot zou vertrekken, dus gingen we op het terras zitten. Er waren zo veel vliegen, ik werd er echt helemaal gek van! Iedereen deed de "Aussie Salute" (met je hand wapperen om vliegen weg te slaan voor je gezicht), met zn benen te schudden, met zn armen te slaan. Het was vreselijk irritant, maar wel grappig om te zien.
Toen het hek open ging en we naar de boot konden, was iedereen opgelucht! Weg van de vliegen! Jammer maar helaas... ze waren ook op de boot!
Bob en ik ging op het boven dek zitten, want vanaf daar werden de crocs gevoerd. De hele cruise duurde in het totaal 1,5 uur. Zodra ze een croc zagen, stopte de boot en werden ze gevoerd. De crocs hadden ook allemaal een naam en kenmerken, en was er zelfs een zonder voorpoten! Het voeren en omhoog springen van de crocs was er leuk om te zien. Ze kunnen namelijk zo'n 2/3e van hun lichaam omhoog uit het water springen. Op de terug weg met de boot stopte ook nog een keer om de roofvogels te voeren.

Na de jumping crocs hebben we even een snelle lunch gehad in een klein dorpje, Noonamah, en daarna zijn we doorgereden naar het Territory Wildlife Park. We konden kiezen: lopen of met het treintje. Ja, lopen natuurlijk! Dat doe je toch in elk dierenpark, dacht ik. Maar wij, zo slim als we zijn, hadden geen fles water bij ons, geen hoed.. Dus wij lekker lopen in de snikhete zon (34 graden, humidity boven 75%), geen drinken, een volle buik van onze lunch.. en ik een slechte conditie!! Bob dacht op een gegeven moment dat ik elk moment om kon vallen haha. Maar na een uur gingen we ons toch weer beter voelen, en gingen de laatste 1,5 uur gelukkig zonder moeite.
Een aantal verblijven waren leeg en werden opnieuw gebouwd, of ze waren te erg begroeid vanwege het wet season.
Er waren ook aquaria en tunnels door het water en daar zaten hele grote Barramundi's, en bob keek er steeds naar en zei heel de tijd "yummy" en zei dat ie hier wel wilde vissen hahahaha.

Verder hebben we niet zo veel meer gedaan. Veel cricket gekeken (The Ashes, 20/20, One Day) en nu natuurlijk de Australian Open.
Komende vrijdag (26e) is het Australia Day. Overal zijn activiteiten te doen, maar Bob en ik willen komend weekend naar Crab Claw Island. Maar we moeten nog even afwachten of het weer ook mee zit, zo niet, dan willen we ergens anders naar toe.

Maar dat horen jullie dan wel in een volgend verhaal.

Oh ja... ik moet ook nog eventjes iets kwijt:
Ruud, Femke, Marlou, Chantal en Tolja... heel erg bedankt voor mijn fondue!!!!! Ik ga m snel een keer uitproberen! Met chocolade natuurlijk!!

Groetjes van ons!! xxx

Mangrove JackMangrove Jack
Mangrove Jack

Heerlijk om te eten..

19th January 2007

Tsk!
Heb je m nou nóg niet uitgeprobeerd? :o ;) Leukleuk die krokodillen en de rest van de beesten! Hier moet ik het doen met meeuwen en chinchilla's, ook leuk :D Verder weinig interessants te melden, behalve t feit dat het hier ongelofelijk noooodweer is, het wordt zelfs afgeraden om met de auto te reizen! Nou, het ga jullie goed en tot snel op msn :) Kus, Ruud
19th January 2007

Idd noodweer hier. Tolja heeft er van half vier tot kwart over 10 gedaan om van Den Haag naar Breda te komen!! En ik ondertussen het ongeruste vrouwtje spelen en thuis op hem wachten. Werd zelfs afgeraden om naar buiten te gaan. Allemaal omgevallen bomen etcetera. Zijn zelfs een paar doden gevallen.. Maar daarvoor in de plaats: vandaag onwijs lekker weer, helder blauwe hemel en Tolja mag thuiswerken, omdat ie gisteren zolang onderweg is geweest :) De beestjes zien er echt vet uit!! Het was dus wel een mooie dierentuin. Spreek je snel weer op de msn! Ben nu naar school om over mijn (onbestaande) afstudeerstage te praten. Chantal

Tot: 0.146s; Tpl: 0.016s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.1066s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb