„Expedicia Uluru – 1.cast“


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Northern Territory » Ayers Rock
January 23rd 2011
Published: January 23rd 2011
Edit Blog Post

Hned na uvod vas chcem vsetkych upozornit, ze tento prispevok bude mat viacero casti, takze vas to mozno aj bude nudit, ale to, co som zazila za posledne tri dni, je neopakovatelny zazitok a rada by som sa s vami o neho podelila. 19.januara 2011 som sa vybrala v ramci mojej cesty po Australii na dobrodruznu vypravu na najznamejsiu horu Australie, Uluru. Len pre predstavu vzdialenost medzi Sydney a Ayers Rock (Uluru) je 2150 km. Nachadza sa v strede kontinentu v Cervenom vnutrozemi. A ono je naozaj cervene...Let tam bol ok, az na poslednych 40 minut, kedy som sa uz pomaly rozlucila v mysli s celou mojou rodinou. To Aborigenci urcite nechceli, aby ich tam prisli rusit dalsi turisti. Videla som najvacsie australske jazero Eyrovo jazero. Z lietadla vyzera byt cele biele, je to solne jazero, no na niektorych miestach je sfarbene do cervena az do bordova. Snazila som sa ho odfotit, takze uvidite na fotkach, nie su asi velmi kvalitne, lebo su fotene z lietadla, ale pre predstavu su fajn. No a potom nasledoval najocakavanejsi pohlad. Sedela som na spravnej strane lietadla, takze som ju videla. Obrovska skala, monolit najvacsi na svete, Uluru...Pristali sme na malickom letisku Ayers Rock, kde nas po vystupeni z lietadla ovalila horucava v podobe teploty 41 stupnov. Autobus nas odviezol do nasho rezortu Ayers Rock Resort, ktoreho najblizsie susedne mesto Alice Springs je vzdialene 460 kilometrov a k najblizsiemu susedovi vam to trva 1-1,5 hodiny cesty. Ubytovali sme sa a pod ho obzriet okolie. Ak neverite, tak ta australska zem je naozaj cervena. A poriadne. Vybehli sme na vyhliadku za nasim domcekom a divali sa a hikali, lebo pred nami sa v celej svojej krase a majestatnosti pnelo Uluru. Slavna hora vysoka 348 metrov, pricom pod zemou siaha do hlbky 5 kilometrov. Na sirku ma 2,4 kilometra a ak ju chcete celu obist dokola, tak musite prejst rovnych 10,4 kilometrov. Asi nepredstavitelne, ale my sibnute sme si povedali, ze ju obideme (este stale bolo 40 stupnov, takze asi nam ta teplota pripiekla mozog 😊 Ale ako poznamenala moja sesterka Hana, pojdeme si pozriet ten suter, no ne? A tak sme teda sli za nasim dobrodruzstvom...


Additional photos below
Photos: 7, Displayed: 7


Advertisement



Tot: 0.111s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 46; dbt: 0.0785s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb