The Rock Tour

Oceania » Australia » Northern Territory » Ayers Rock
November 16th 2010
Published: November 16th 2010

Beste mensen, hier een verslag over The Rock Tour die we hebben gedaan vanuit Alice Springs..

Zondag ochtend om 5.50 zijn we opgehaald bij het hostel door de reisleidster, ( erg vroeg, voornamelijk omdat we savonds tot 2 uur gedronken hadden in de pub ) ze had een middelgroot busje bij zich met een aanhanger erachter waar ongeveer 21 mensen in pasten, met deze bus zijn we iedereen die meeging gaan ophalen bij de hostels.

Met iedereen in de bus zijn we vertrokken naar Kings Kanyon, dit was ongeveer 500 km rijden dus we hebben wat bij kunnen slapen. Eenmaal aangekomen zijn we water gaan halen ( we moesten minimaal 3 liter water bij ons hebben voor de wandeling ) en zijn we de berg opgelopen. Het was meteen een heftige klim dus het zweet was ons goed uitgebroken. Eenmaal boven konden we genieten van een super mooi uitzicht en werden wat verhalen verteld over Kings Canyon zelf door de reisleidster. Nadat we nog 2-3 uurtjes hadden gelopen door de Canyon ( was erg heet en vol in de zon ) konden we eventjes pauzeren en zwemmen in een "meertje" in het midden van de Canyon, dit meertje heet The Garden of eden. ( was een mooie plaats om even af te koelen! ) toen we lekker hadden gezwommen gingen we weer verder en hebben we nog 2 uurtjes gelopen. Daarna zijn we met de bus richting Curtin Springs gereden om te overnachten. We hebben daar op het kampvuur gekookt ( chilisaus, groenten, rijst ) en hebben daarna nog wat biertjes gedronken en zijn daarna onder de sterrenhemel gaan slapen in onze SWAGS ( dit zijn een soort slaapzakken met een inwendig matrasje )

S'ochtends zijn we weer om 5.45 opgestaan om te vertrekken richting Kata Tjuta, dit was ongeveer 200 km rijden. ( de afstanden tussen plaatsen zijn echt enorm hier in de outback ) In Kata Tjuta zijn we naar The Valley of the winds gegaan, dit is een vallei die eigendom is van de aboriginals en waar veel aboriginals opgroeiden en waar al hun belangrijke levenslessen werden geleerd. De aboriginals krijgen les van de oudste van de stam, de mannelijke krijgen voornamelijk les over jagen en wapens maken en de vrouwelijke over voedsel zoeken en bereiden. Ze mogen zich ook absoluut niet met elkaars lessen bemoeien dus de vallei heeft diverse gedeeltes waar de lessen werden gegeven ( vrouwelijke en mannelijke gedeeltes ) het was dan ook strikt verboden om in elkaars gedeeltes te komen. Het geven van deze levenslessen noemen de aboriginals Dreamtime. In deze vallei waren ook vele mooie uitzichtpunten waar we van konden genieten.
Nadat we de vallei hadden bezocht hebben we geluncht en zijn we vertokken richting Uluru.

In Uluru ligt de grootste rots van de wereld. Deze heet Ayers Rock.
Hier zijn we naar een een uitzichtpunt gegaan om de zonsondergang te zien, de rots verandert dan steeds van kleur, dit was erg mooi om te zien! tijdens de zonsondergang hebben we ook eten gekregen ( de gids had nudels gemaakt ) en we zijn erna naar Ayers Rock campground vertrokken waar we konden douchen en genieten van een biertje bij het kampvuur. Daarna zijn we heerlijk in slaap gevallen in onze swag onder de sterrenhemel.

S'ochtends zijn we weer om 4.45 opgestaan om terug te gaan naar de rots voor de zonsopkomst, deze was erg mooi! ( zie foto's )
Toen de zon opgekomen was zijn we naar de rots gereden voor een "base walk" , dit is een 10 km lange wandeling om de rots heen met diverse dingen die je kon zien, waterholes en aboriginal cave paintings.
Daarna zijn we naar een cultureel centrum gegaan van de aboriginals, hier werd veel uitgelegd over hun en waren voorwerpen van hun te zien en te koop.
Op de terugweg naar Alice Springs ( 500 km ) zijn we nog gestopt bij een camelfarm, hier konden we op kamelen rijden en baby kamelen bezichtigen.
Aangekomen bij Alice Springs begon het te regenen, toch zijn we nog even bij het hostel in het zwembad gesprongen en daarna zijn we gaan douchen en s'avonds hebben we gegeten met de groep van de tour en nog een biertje gedronken.

Samengevat: Het was een mooie tour maar het was ook erg zwaar, we waren ook kompleet uitgeput omdat we al 3 dagen vroeg waren aant opstaan, verre wandelingen aant maken, s'avonds drinken en daarna weer vroeg op. Maar al met al was het wel de moeite waard!

Vandaag hebben we lekker een rustdag ! Het regent hier ook dus het is geen zonde om wat te luieren, kleding te wassen en dit verslag te typen. Vanavond gaat iemand die we hebben ontmoet tijdens de rocktour macaroni carbonara maken ( een fransman ) en daarna gaan we waarschijnlijk lekker wat bijslapen!

Donderdag vertrekken we met de trein vanuit Alice Springs naar Adelaide, hier moeten we onze bankpas ophalen en dan huren we daar waarschijnlijk een camperbusje ( wicked campers of een andere goedkopere ) om de ocean road te bezichtigen richting Melbourne. Dit word ook weer een hele mooie trip waar ik me op verheug! Nu hebben jullie wel weer genoeg gelezen denk ik! Bedank voor alle leuke reacties en tot de volgende keer maar weer!

Groeten uit Alice Springs

16th November 2010

Hey Royke! Kippenvel krijg ik ervan.. echt mooi de zonsopgang bij Uluru! En die Jump foto enig ;-) Veel plezier, doe de groetjes aan paul en ik zie uit naar je volgend verslag. Dikke kus xxx
16th November 2010

ha sjatties! wat n prachtige foto's! hielemaol super liek miech alles wat geer gezeen hob tot noe tow... en dao kump nog vaol mie um vaan te genete dus gaot dat mer lekker doen ;-) veer vollege uuch met vaol plezeer vaan oet e kaaijt & mistig Mestreech.. dikke poen X

Horseback riding!
Hey jongens,wanneer gaan jullie paardrijden?,ben zo benieuwd naar de foto's,de natuur is er zo mooi,teminste wat ik kan zien op jullie foto's,zo,n ongerepte natuur,lijkt me echt helemaal geweldig om daar te paardrijden,is wat anders da het bos van Zutendaal!hahaha veel plezier.xxx Deb.

hoihoi
heyhey super wat ik allemaal lees echt een leuk verslag dit,en de fotos ook heel mooi, geniet van jullie volgend avontuur boys, echt leuk om jullie blogs te lezen,kunnen we beetje mee genieten vanuit een koud nederland haha tot de volgende blog xx becca
17th November 2010

WAUW
Hey neefke! Super fantastisch wat iech allemaol lees! en hiel sjoen fotoos! Zoewie iech al ieder sjreef, zit iech toes lekker zjeloes op uuch te zien.... Pas good op mekaar (neet TE väöl drinke...;-) die cènt kinste beter euverhauwwe...) en geneet, geneet geneet!!!!! Dikke poen X
18th November 2010

hallo daar
Hoi Roy & Paul. Hier weer eindelijk een mailtje van ons we zijn weer thuis dus het gaat weer !! Een heel mooi verhaal ,ook leuke foto,s wel zwaar inderdaad zo vroeg iedere keer op, maar nu wordt het wat rustiger ?? de camper is ook heel leuk echt wat voor jullie. een goede en veilige reis verder . en tot mails maar weer . Dikke knuffel XXX
18th November 2010

wat vergeten
Hoi Jongens ik had vergeten onze namen bij het mailtje te zetten . XXX Math & Toos
20th November 2010

groetjes
dag jongens,houden jullie dat wel vol, zo'n luxe leventje van reizen en feesten is toch wel zwaar op den duur!!!!!!knuffel van Gerda
20th November 2010

Hey royke ook voor jou geldt hoe wil je al die mooie ervaringen allemaal opslaan, je hebt er nog zo veel te gaan dus kijk maar uit met die pilsjes he, zou jammer zijn als je de helft kwijt bent, haha en dan bedoel ik ook tijdens het stappen want ook dat is een belevenis daar in aussieland! krijg een mooie indruk van jullie belevenissen door de foto's, blijf de beestjes het leukste vinden!!! poen en tot de volgende kier!
21st November 2010
zonsopkomst

Sjiek!
Geweldige kleuren!
21st November 2010
zonsopkomst

Nog zo'n mooi plaatje!
Sjiek, sjiek! Dat is het toch wel waard om vroeg je bed uit te komen! ;-)

Tot: 0.137s; Tpl: 0.015s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.0844s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb