15 januari tot en met 20 januari


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » New South Wales
January 21st 2013
Published: February 11th 2013
Edit Blog Post

Dinsdag 15 januari

Nou daar gaan we weer. Geen heel verhaal today. Heb een detective gekocht in een 2de hands boekwinkeltje, en heb de rest van de dag niks gedaan. Ook wel eens lekker.

Woensdag 16 januari

Nadat er vanaf vijf uur op de deur geklopt bleef worden omdat een voor een, een paar van de vier nieuwe Duitse kamergenoten naar binnen wilden. Stond ik maar liefst om zes uur op om met een groep van 18 Hollanders naar de Blue Mountains te gaan. Opgehaald met een busje, en onder begeleiding van een geniale Aussie tourgids langs een waterval gelopen over bergpaadjes, de Three Sisters gezien, en gezwommen in een poeltje. We liepen zelfs over paden waar de enige echte (evolutie-theorie) Darwin gelopen heeft! De Blue Mountains worden zo genoemd, omdat de bergen bergroeid zijn met eucalyptus bomen, die met mooi weer een gas afgeven. Dit gas zorgt voor een blauwe gloed op de bergen, erg mooi! Om zes uur waren we terug en zijn we lekker uit eten gegaan.

Donderdag 17 januari

Heel ontspannend, om gewekt te worden door hostelpersoneel omdat ik al uit had moeten checken. 20 dollar boeten betalen, of voor 30 dollar nog een nachtje bijboeken. Moeilijke keuze. Vervolgens op deze prachtige dag naar een klein strandje geweest met twee Fransen, Tamara beach.

Vrijdag 18 januari

Na een lange nacht word ik om negen uur me bed uit gebrand, om badend in het zweet me tas in te moeten pakken. Ik ging verhuizen naar het G'day hostel twee straten verder. Me hostel liep leeg qua leuken mensen, en in dit hostel zaten 18 Nederlanders, ontmoet tijdens de Blue Mountains trip. Overigens was dit hostel schoner, ruimer, meer faciliteiten en most of all veel koeler! Op deze dag, met een record temperatuur in Sydney ooit van ongeveer 46 graden, liep ik met 14 kilo bepakking op mijn rug. Het was gelukkig niet ver. Toen de memberslounge ingevlucht voor hun airco, daar een beetje uitzending gemist gekeken totdat het veilig was om naar me hostel te gaan. 's Avoonds weer lekker naar de gratis bbq en toen mijn halve boek uitgelezen.

Zaterdag 19 januari

Nieuwe plannen! Verre familie en een collega van me pa kunnen me helaas geen baan bezorgen, dus heb ik een busticket gekocht naar Melbourne voor dinsdag, om daar samen met Martijn fruit te gaan plukken. En toen naar een enorm, 6 verdiepingen hoog winkelcentrum geweest in Bondi Junction, even wat dingen kopen. Die avond over Skype me moeders verjaardag gevierd, en werd toevallig op dat moment mijn bos bloemen bezorgd bij mijn moeder thuis! Na het Skypen naar Darling Harbour gesprint om met de rest die al op de brug stond het vuurwerk te zien. 9 uur stipt stond ik op de brug, beleken zij op de brug tegenover me te staan. Gelukkig begon het vuurwerk te laat en kon ik ze nog opzoeken voor het afgelopen was. Daarna de stad in gedoken.

Zondag 20 januari

Voor het eerst heerlijk uitgeslapen! De rest van de dag op ons terras gechillt. En dan was ik nog het meest actief. De rest lag de hele middag te slapen. 's avons naar live muziek geweest. In o'Maileys (voor de verandering).


Additional photos below
Photos: 27, Displayed: 24


Advertisement



Tot: 0.089s; Tpl: 0.012s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0489s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb