Australia


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia
January 8th 2013
Published: January 15th 2013
Edit Blog Post

8 januari

Oeps! Pa, ma en me broer nog in zicht, maar kan niet meer terug. Voel ik opeens het kado'tje dat ik nog aan me moeder moest geven in me zak. Het zaklampje dat ze verwachtte. Sorry ma!

Toen stapte ik in het vliegtuig en kwam er achter dat ik bij de nooduitgang zat. Oftewel, 3x zoveel beenruimte! Heel chill, omdat dit stukje meer dan 10 000 km vliegen is, en er 11 uur over doet om aan te komen in Bangkok. Dubbel score, kan een high tech multimedia touchscreen systeem onder me stoel vandaan halen. Die mede mogelijk maakt: Gamen, (goeie) films kijken, series kijken en me vlucht tot in detail volgen. Typisch iets voor China airlines, die Chinezen verbazen je altijd met hun gadgets. Zo ook in de in-flight shopping catalog, met gekke stofzuigers, ventialotoren e.d. Ondanks al deze luxe bleef de reis lang (maar niet onprettig) en vreemd. Zo kwamen ze om 4 uur ' s middags met een soort van avondeten en om 11 uur ' s avonds met het ontbijt. Dit om je in ritme te brengen van de nieuwe tijdzone. Nieuwe tijd was het avondeten namelijk om 8 uur 's avonds en het ontbijt om 5 uur ' s ochtends. Toen een overstap om nog eens een handvol uren later in Taipei aan te komen.

9 januari

Na een paar uurtjes gemaft te hebben in een hotel in Taipei terug het vliegtuig in om 10 uur later aan te komen op het bewolkte maar prachtige Oz.

10 januari

Toen vanaf het vliegveld samen met met Simone en Thijs de shuttle bus naar mijn hostel genomen. Aangekomen begonnen we ons heel naief voor stellen aan iedereen, om er na heel wat handjes schudden later er achter te komen dat er minimaal 50 personen in ons hostel zitten. Die avond gelijk het dakterras op om daar wat te drinken. Veel gezellige mensen, maar wel raar om er niemand te kennen.

11 januari

Om 7 uur wakker met me jetlag, damn it! Die dag de stad in om dingen te regelen en daarna naar het strand Bondi Beach, prachtig! 's Avonds weer lekker drankjes drinken op het dakterras.

12 januari

Een lelijke dag, en geen vriendjes of vriendinnetjes die met me willen/kunnen spelen. Daar maar zaakjes regelen. Die avond wel erg gezellig op het dak, en me eerste keer uit in Oz! Alle backpackers keutelen helaas wel over geld en zijn daarom te vinden in de gratis pubs en clubs. De mooiere hebben entree tussen de 10 & 20 dollar, en dan de drankjes, 6 dollar voor een biertje, te gestoord!!

13 januari

Veel te vroeg wakker als je kijkt naar hoelaat ik ging slapen, maar vooruit, uit me stapelbed. Tijdens me water hervulling, werd ik uitgenodigd om naar Manly beach te gaan. Na 30 min lopen, 40 min wachten op de ferry, 20 min varen en nog 15 min lopen eindelijk aangekomen. En na een duik te hebben genomen begint het te regenen! Net op tijd een pub in, voordat het begon te storten. En zo zaten 3 NL'ers, 2 Engelse, een Duitser, een Zweed en een Schot in een cirkeltje als de pirates band of misfits. 's Avonds lekker TV gekeken tot me ogen dicht vielen om 12 uur.

14 januari

Na bijna 2 uur te zoeken naar de Medicare blijkt dat ze tussen half 12 en 2 geen inschrijvingen doen, bedankt luie donders! 's Middags een cliff wandeling gemaakt met 2 meisjes en een jongen van Bondi tot Bronde Beach. Erg mooi! Toen de honger intrade nam, reden we in Tizians busje terug naar het hostel. Ik voor een rooftop bbq, hij voor rijst met bonen. De maaltijd die hij in 2,5 maanden al meer dan 30x heeft gegeten de gek! 's avonds naar het dak en toen naar o'Maileys karaoke avond. Te afgezaagd maar wel gelachen.


Additional photos below
Photos: 19, Displayed: 19


Advertisement



Tot: 0.139s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 47; dbt: 0.0381s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb