Forsattning av Cowboy skolan


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » New South Wales » Tamworth
March 13th 2007
Published: March 14th 2007
Edit Blog Post

Jo, var var jag... justdet jag skulle vilja bo dar ute i vischaan och pyssla med hastar, anda tills det borjade regna och blev kallt. inte vad vi raknat med riktigt sa sa mycket varma klader hade vi ju inte med oss. Men det regnade bara i tva dagar, ovriga dagar var bara bra vader, varmt svettigt.

Landskapet var som i Hobbiton/Hobsala med storre kullar och upp och ner for dessa branta backar skulle vi rida, vara hastar var nog nan korsning mellan bergsgetter och hastar... Vi fick valla bade kor och far, och da maste man fora en himmla masa ovasen for att fa djuren att rora sig och det var kul, aven om skrika kanske inte var min basta sida. Under var 5 dagars kurs fick vi ocksa se pa nar de kastrerade en kalv och branmarkte den pa baken och gav den oronmaren. (Jag har branmarkt mina jeans och skjorta ocksa!) Helena var med och brottade ner en kalv och det sag utatt ga vilt till, jag var fotograf i stallet... Vi fick hjalpa till och klippa/raka far ocksa, och de som ville fick vara med och slakta ett av faren, vilket jag inte var med pa... stackars far...

Vad gjorde vi mera? Varje kvall satt vi runt lader elden dar all mat lagades, de hade ingen spis eller ugn eller sant. Det var mysigt, men alla klader luktade rok efter det... Vi hade ett Barrel Race ocksa vilket var lite som ett race runt gamla dack. Och min hast, Snowy, (passade namn eller?) som tidigare hade varit seg och sasig blev nu rena racehasten och spang som om det gallde livet! Och det var kul, antligen lite fart! I den "stora" tavlingen sedan vann vart lag och de andra skulle da bli skyldiga oss ol, men det glomdes bort... Vi fick test att anvande piska och make them crack/gora oljud och sa fick vi testa att kasta lasso, vilket var svart bada tva...

Och jag simmade med Snowy ocksa! Hon var riktigt snabb pa att simma och jag hangde bara efter i manen och forsokte hanga med. Har manga bilder av det, snart kommer de!

Och forutom Natural Horsemanship och hastridning sa gjorde vi inte sa mycket annat, eller vi hann inte gora sa mycket annat. Jo, en dag hjalpte vi till med att satta upp ett staket vilket var trakigt. Trakigt, Trakigt... och sa ehhh, lyssna inte pappa, vi hjalpte till att forgifta ograss med nat vinrott flytande som vi sprutade ut med pumpspary. Men lugn bara, vi hade bade plast handskar och ansiktsmask. Och nej, jag vet inte vilka kemikalier det var i sorjan. Men jag lever och mar bra, so no worries.

Det var nog allt om Cowboy skolan. Det var hur kul som hellst och jag skulle verkligen rekomendera den! Om inte for hastarna sa for landskapet, dar missade ni nat senast mamma och pappa!

Kram Jenny


Additional photos below
Photos: 6, Displayed: 6


Advertisement



14th March 2007

Fiiiint
=D vad häftigt, verkar ju superbt:) lägereldar äger(fattar inte, jag försökte lägga till comments before, but det verkar inte funka =() Gullig häst, snöig. Spana hobbitar! slaget vid pellenors slätt ligger för mig i RoTK men vi vet ju hur det gick, så några borde det finnas att se! JAg drar till gotland i helgen, ska hälsa från dig;) Ha det! kram!

Tot: 0.087s; Tpl: 0.019s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0488s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb