Jackaro Jillaro Cowboy School!


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » New South Wales » Tamworth
March 12th 2007
Published: March 14th 2007
Edit Blog Post

Nu har vi varit fem dagar pa cowboy skola, Jackaro Jillaro Liconfield tror jag de hete, hos hastfarmaren Tim Sarrett's gard. Och det var det absolut bart hitils pa resan! (Det slar till och med fladdermossen som vi sag mer av nar vi var pa Mardi Gras Festivalen i Sydney, ovanfor Hydebark var det enormt manga av dem presic i skymningen! Mardi Gras var ocksa kul, valdigt spexigt, alla var utkladda, och det var en massa utspokade bilar och det vara manga lattkladda och hm, okladda? nastani alla fall... det var himmla kul att titta pa i alla fall! Bilder kommer snart!)

Jo, var var jag... Cowboy skolan, forst akte vi till Tamworth (en hala) och vi blev upphamtade fran hostelet dar v ibodde for att sedan fort bli skussade till secondhand shop for att handla klader att skita ner sig i (men jag hade ju mina blaa ridbyxor sa det var inget jag behovde kopa) och sedan till en spritaffar for att kopa vad vi behove for en vecka... sedan bar det av i en timme innat landet. Och ju langre vi akte ju vackare blev landskapet! Det var egentligen torka och dodsvarmt har men just nar vi kom sa hade det regnat massor veckan innan (och var vecka) Sa alla kullar var allderleds grona och vackra, precis som i Hobbiton! Bara mycket storre kullar, och dar red vi upp och ner, detta var inga ridskolehastar som bara klarar plan mark inte! Vi (20 elever) sov i en platlada och blev vackta 6.30 varje morgon och en timme senare gick vi upp och fangade hastarna (gigantiska hagar, sa har ska hastar leva! Inga sma paddockar...) och sadla. Tim Skarrett visade Natural Horsemanship pa en av sina hastar och det ar ett helt otroligt forhallningssatt till hasten, helt olikt vad jag ar van vid. Det ar nastan sa att jag skulle vilja bosatta mig har pa vishan och gora detta resen av livet, skola in hastar med NSM och sa. Men det andrdes snart... For nasta dag da...

Asch, Internetcafet har stanger nu... sa jag skriver mer imorgon eller nar jag nu far tid! jag hann ju inte enns borja beratta om allt det roliga! / Jenny

Advertisement



Tot: 0.092s; Tpl: 0.013s; cc: 8; qc: 46; dbt: 0.0578s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb