Sydney fortsat...

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney
February 14th 2009
Published: February 14th 2009

Sydney fortsat, den 14. februar.

Mandag den 2. februar gik vi foerst over Sydney Harbour Bridge, derefter tog vi faergen til Manly hvor vi tilbragte resten af dagen. Vi slappede af paa stranden, shoppede lidt i de mange surferbutikker(som for resten er alt for nice) og spiste vores nok hidtil dyreste aftensmad. Men det var rigtig godt! Aller sidst paa aftenen hang vi ud paa vores hostels bar med nogle random mennesker og hjalp dem med at svare paa sporgsmaal i aftenens trivia konkurrence(vi kom for sent til selv at vaere med). Det er noget de goer meget i her nede, altsaa trivia nights. Naesten alle barer og lignende har trivia nights, hvor man kan vinde gratis oel og drinks for mange dollars, det er desvaerre ikke lykkedes for os at vaere paa en bar lige netop den aften hvor den paagaeldende bar har trivia night. Men en dag lykkes det nok, og saa skal vi udfolde vores paratviden og vinde nogle gratis oel!!

Tirsdag stod den paa strand igen, Bondi beach og en lang gaatur til Cogee med lidt klatring paa vejen. Onsdag fik vi booket en wicked campervan og fik derved styr paa de naeste uger mere eller mindre..
Torsdag stod den paa toemmermaend og lidt stenen rundt paa et museum af en slags og Magnus fik koebt sig en didgeridoo, saa var han glad(og lidt fattigere).

Fredag var vi paa Bondi med en dansk dreng ved navn Troels, eller T-dog, som en af vores buschauffoerer kaldte ham, da han ikke kunne udtale Troels. Fredag aften tog vi hjem til Astrid og spiste aftensmad, vi regnede med at vi skulle tidligt hjem, for loerdag formiddag skulle vi hente vores wicked van. Det viste sig saa at Astrid, hendes sambo og hans kaereste var af en anden overbevisning. Saa vi fik drukket et par oel og adskillige glas god vin som de blev ved at haelde paa os. Astrids sambo og Magnus delte en faelles passion for meget haard metal, saa det akompagnerede den gode hvidvin. Det var super fedt at vaere sammen med nogle rigtige lokale australiere og vi hyggede os rigtig meget. Det var foerst da klokken blev halv 3 at vi begyndte paa vores time lange gaatur tilbage til vores hostel.

Det var noget af det vi oplevede og fik tiden til at gaa med i Sydney. Derudover vi vil ogsaa lige fortaelle lidt om den billige(og sunde?) livsstil vi foerer. Emil har et mindre vindruemisbrug, der er billigt at opretholde da et kilo koster mellem 3 og 5 dollars. Saa paa en god dag inhalerer han et paent kilo af de smaa groenne druer. Til frokost deler vi som regel en pakke toastbroed og et glas peanutbutter, som vi nemt smoerer paa med Emils lommekniv. Dette kan faktisk ogsaa lade sig goere mens man staar i koe i Sydney Aquarium, folk kigger dog lidt underligt, men de skulle bare proeve at leve paa vores budget.. Aftensmaden er en anden sag, hostelkoekkenerne haemmer vores kulinariske udfoldelser, men vi forsoeger saa godt vi kan. Vi laver bl.a. aeggekage, biksemad, pasta og koedsovs, fisk stegt med chilli og citrongraes og saa selvfoelgelig nudler.

Det var alt om Sydney, det har vaeret super fedt og vi kunne sagtens bruge mere tid der hvis det skulle vaere.

Tot: 0.063s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 43; dbt: 0.0356s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb