Sydney

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney
February 5th 2009
Published: February 14th 2009

Sydney and surrounds

Sydney. Klokken er nu 01.00 fredag den 6. februar her i Sydney, og vi har nu vaeret i byen siden den 24. januar. Jeg burde egentligt have skrevet lidt loebende hvad vi har oplevet og lavet her i Sydney for der er sket saa meget at det er svaert at komme i tanke om det hele lige paa staaende fod. Men jeg proever at starte fra starten og ser hvormeget jeg faar med..

Soendag og mandag gik med at gaa rundt i byen og opleve den, og ikke mindst mandag paa deres nationaldag, Australia Day. Der foregik noget over hele byen, bl.a. var der en kaempe biludstilling, og der var mennesker over alt paa gaderne, australiere med australske flag i alle former; fake-tatoos, smaa papirsflag og store flagstangsflag der fungerede som en kappe i dagens anledning. Det var meget sjovt at opleve det. Dagen sluttede med et kaempe fyrvaerkerri paa havnen. Det var helt vildt! Og det var ogsaa den lange(3-4 timer) og halvkolde(pga. stoevregn) ventetid vaerd.

Tirsdag var vi i Sydney Aquarium i ly for regnen. Onsdag dag gik med et museum og den botaniske have, hvorefter vi moedtes med Magnus' slaegtning Astrid og var ude og klatre i et stort klatrecenter. Bagefter var vi ude og spise med Astrid paa en thai-restaurant, for Magnus og mig boed det paa ugens muligvis bedste maaltid mad. Det var super hyggeligt at moede Astrid og snakke lidt med en lokal sydneysider.

Torsdag tog vi paa Bondi beach, godt smurt ind i solcreme, men tydeligvis ikke nok.. Efter nogle timer paa stranden og lidt tid i braendingen begyndte det nemlig at goere lidt ondt. Den dag i dag er Magnus' ryg stadig lidt maerket efter det, jeg slap lidt billigere, men bestemt ikke noget at vaere stolt af. Derfor brugte vi fredag paa at snakke med 2 danske piger i et par timer, hvorefter vi tog i biografen alle 4 og saa Yes Man, det var super fedt! Vi haaber paa at moede pigerne igen laengere oppe af oestkysten.

Loerdag og Soendag slappede vi af, inlogerede os paa et nyt hostel og var ude og klatre igen.

Tot: 0.041s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 26; dbt: 0.022s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb