I Sydney sentrum


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » New South Wales » Sydney » Parramatta
April 21st 2006
Published: April 21st 2006
Edit Blog Post

Japp, er tilbake midt i Sydney naa, vi er paa kombinert McDonalds og internettcafe, genialt!😉 Naa har jeg, blakk som jeg er, kjoept hjemkomstgave til Martin og mamma, naa gjenstaar det aa proeve aa finne noe til fadern og brodern og mormor. Vanskelig..! Saa plis ikke bli skuffet folkens, som sagt saa er jeg en smule blakk og har ganske daarlig fantasi.
Begynner aa faa reisenerver igjen naa, ikke pga jeg er nervoes for selve flyturene og slikt, men pga det er en vanvittig lang og kjedelig reise, noe somer ganske slitsomt:P Men men. Blir vel goey aa komme hjem tilslutt😊
Har akkurat vaert hos frisoeren. Kan ikke komme hjem slik jeg saa ut paa haaret, tre maaneder med saltvann og sol gjoer ikke akkurat underverker:P Frisoersalong-opplevelsen, om man kan kalle det det, var ganske saa mye mer komfortabel enn en gjennomsnittlig frisoersalongopplevelse i Norge. Det foerste frisoeren min gjorde var aa presentere seg og diskutere med meg hva jeg ville gjoere med haaret mitt, og tok seg god tid. Saa ble jeg plasert i en stol der hun skulle vaske haaret og massere hodebunnen min foerst, inkludert i prisen. Saa spoerr hun meg plutselig om jeg vil ha kroppsmassasje samtidig med haarvasken? "Ehm...ye sure..", sier jeg da. Da skjer det noe med stolen jeg sitter i, den regelrett begynner og kna og massere rygg, nakke og skuldre. Ahhh! Jeg ville ikke at det skulle ta slutt, herrrrrligt!😊 Pluss i margen Australia!
Forresten mamma: Har funnet foerekortet mitt!:D Eller, Tom hadde funnet det i pengeboka si idag saa han skal sende det hjem til Norge, jipp
i:D:D Men du maa fortsatt fikse meg et midlertidig ett, det kan jo ta en stund.
Har forresten ingenting interessant aa skrive om..:P Jeg lider valgets kvaler med tanke paa om jeg skal shoppe mye paa taxfreen eller ei, og eventuelt hva. Det er jo begrenset hva man gidder aa drasse med seg paa en 30 timers tur:P Bortsett fra det saa er det lite som bekymrer mitt hodet for tiden, livet er ganske saa perfekt her nede!😊 Ja det er noe jeg kan si noe om; hvis du befinner deg paa et "unhappy place" i livet, flytt til Australia! Folk her er saa fantastisk venlige og ukompliserte og kjekke aa ha med aa gjoere. Aa det virker som uansett hvilken jobb folk har her er de fornoeyde. Er iallefall mitt inntrykk. Et fantastisk land! Det eneste negative virker aa vaere at saa aa at en STOR del av alle edderkopper, krypdyr og haier du moeter paa kan drepe deg, ellers alt ok😉 Jeg tror det var ca 50 aar siden, da var det faktisk en Prime Minister her i Australia som faktisk bare forsvant en vakker dag. Han svoemte ut i havet, og siden har ingen sett noe til mannen. Slike ting bare skjer rett som det er. Der jeg leste dette stod det at det var turister som lurte paa hvorfor de aldri fant levninger etter mannen. Da fikk man til svar at i Australia, hvis man paa ett eller annet hvis blir "borte" i havet eller naturen blir man ganske fort en del av matkjeden, oekosystemet om du vil:P Det er ogsaa en del som blir spist av krokodiller. Jeg er glad jeg leste dette foerst naa, etter all reisingen vaar😊

Saa, naa gjenstaar litt mere shopping, hvis jeg finner noe, og kanskje kino.
Okeei..har paa foelelsen av at dette ble et fantastisk kjedelig innlegg..Skal avslutte foer drepern tar dere. Dessuten foeler jeg for et stykke kake😉
Hejpaadej...-__-

Advertisement



21st April 2006

velkommen
synes det var et fint innlegg, fordi jeg fikk høreom ditt inntrykk av folket du har møtt. sÅ NÅ GLEDER JEG MER TIL Å HØRE MER. gOD REISE. pappa.

Tot: 0.091s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 53; dbt: 0.0608s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb