Heiduundrande duuu


Advertisement
Norway's flag
Europe » Norway » Northern Norway » Stokmarknes
June 14th 2006
Published: June 14th 2006
Edit Blog Post

NinjaNinjaNinja

Følte at ett bilde av Ninja gjør seg idag
Jajjaja her sitter man da på jobb å traller å nynner for seg selv og tenker på hvor glad man er for å være akkurat her! På Stokmarknes, min øyensten av alle plasser å være!

OOOOPS! nei hva ER det jeg sier?!? Rettelse:

Off..nå ligger jeg halvdød over tastaturet en sen nattevakt, det er så vidt gluggene er åpne nok til registrere at flagget utenfor holder på å rive seg løs i den bitende nordavinden..Jeg nynner på Copacabana, i ett desperat forsøk på å ikke glemme at verden faktisk kan være en varm, vakker og spennende plass å leve. Jeg er da for øyeblikket stasjonert på Stokmarknes. Eller, det er vel ikke bare for øyeblikket. Her har jeg vært siden jeg kom hjem fra Australia, med unntak av et par raske kjøreturer til Sortland å Melbu, sånn for avvekslingens skyld. På den foreløpige vaktplanen ser det heller ikke ut til å bli noe forandring på det tidligst før 10. august.
MEN, nå skal ikke jeg bare syte å klage her..har egentlig ikke noe å klage over siden det er relativt frivillig å jobbe i Norge anno 2006. Attpåtil er jobben ikke dum heller.
Nattevaktene går med til mye grubling over hva man skal gjøre med livet og fremtiden sin. Skulle ønske jeg hadde flere planer og drømmer. Jeg tuller faktisk ikke når jeg sier at mine eneste foreløpige drømmer for fremtiden er en elskverdig mann som finner meg også elskverdig, som vil bo sammen med meg å adoptere en liten hundevalp sammen med meg også kanskje. Jada, mere kravstor enn dette er jeg ikke sånn i farta iallefall. Men skal vel sies at selv denne "lille drømmen" er vanskelig nok i seg selv å oppfylle. Har vel trua på at det skal gå i orden, jeg bare håper at det ikke blir så lenge til!😊
Ellers da, så er jo spørsmålene som opptar meg for tiden: - HVA skal jeg studere?. -HVOR skal jeg studere?
Altså...hva vil man bli..jobbe med..tjene..osvosv..Ikke lett for en Mari å vite på nåværende tidspunkt desverre. Jeg har vinglet mellom mye forskjellig: dyrelege, advokat, reseptar, psykolog, noe med reiseliv, wildlife management, noe med akvakultur, lærer(??), sosionom, sosiolog + + + Ja jeg vet ikke hva jeg ikke har vært inne på.
Jeg vet rett å slett ikke hva jeg passer til! Noen som har tips? Uten å komme med spydigheter takk😉
Vurderer også litt å studere i enten Sverige, UK eller New Zealand, med en liten knapp på sistnevnte. En ganske stor og tung knapp sådan. Men vet ikke så mye om å studer ei utlandet enda..vi får se vi får se..
Iallefall, dagens motto: "Det e goe tie når katta får kokfesk".

Dette er en avslutning jeg skrev tidligere, men den passer ikke så godt nå siden jeg kom i bedre humør utover bloggen😊 Men jeg "limer" det inn forde..:

"hilsen..mari..en ulykkelig liten tjei i d forjettede land..omgitt av skoidda å snyfåkk..ho har da heldigvis to svovelstikker igjen....overogut..."

Advertisement



14th June 2006

Fremtiden
Så langt har du jo kopiert livet mitt til de GRADER så da ender du vel opp som meg til slutt også. Jobber hjemme i norge et halvt år, ute å reiser et halvt år. Glem utdannelse. Glem fast jobb. Glem bekymringer og viktigst av alt, GLEM kulde! This is our world! ;)
15th June 2006

hehe..
ja d høres ganske kos ut..eneste negative e jo faktisk d å jobb i nesse i et halvt år i strekk, d e så KJEDELI :)

Tot: 0.094s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0658s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb