Goodbye Australia


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » New South Wales » Sydney » Castle Hill
February 12th 2010
Published: February 12th 2010
Edit Blog Post

Hi All, (EN below)

Mijn laatste blog uit Australie... Ik vlieg over een week richting Fiji om mijn reis voort te zetten. De afgelopen 2,5 maand heb ik weer in Sydney gewoond bij mijn vrienden Dan en Ian in huis. Met kerst was ik uitgenodigd bij Fiona thuis, mijn vriendin waar ik ook voor werk. Het is een familie bedrijf wat vlees / maaltijden voor verpleeg- en ziekenhuizen maakt waar ik naast het updaten van hun kwaliteits systeem (ik doe daadwerkelijk dus ook nog iets met mn opleiding) ook gebruikt wordt om 'manusje van alles te zijn', ik help Fiona met HR-klussen, maak lunch voor de mannen, en voer orders in. Lekker gevarieerd dus, precies zoals ik het leuk vind.
Ik had me voorbereid op een zeer hete Kerst, maar helaas, het regende en was de hele dag grauw. Niet veel anders dan in NL dus, hoewel het wel ruim 25 graden was. En dat was dan een koele dag... de thermometer haalt met gemak de 40 graden rond 15.00uur. Is wel even anders dan nu in Nederland... :-)

Met Oud&Nieuw had ik een festival (Peats Ridge) met een aantal vrienden. Het lijkt een beetje op Lowlands, maar dan veel kleiner en iets meer alternatief. Alles was in het teken van 'groen' en je kon dus ook workshops volgen over 'water management of alternatieve energie voor je huis' (halverwege in slaap gevallen op de lounge kussens), een ochtend Yoga cursus doen of je laten energetisch laten healen door een spirituele genees-mevrouw (heeeeeerlijk!). Het werd gehouden in een kleine vallei met een rivier die er door heen loopt wat tevens de 'douche' gezien velen niet echt zich schoon wilden maken. En gezien het feit dat alles 'groen' was, waren er ook geen 'werkende' toiletten, maar een hok met een gat in een plank met daaronder een vuilnisbak. Deze werd gelukkig wel regelmatig verschoond maar de laatste dag hadden ze er blijkbaar niet zo'n zin meer in en stond 'het' inclusief biologisch afbreekbaar toiletpapier tot boven de rand... :-) Oudjaars avond was er een gemaskerd bal waar iedereen verkleed ging of met maskers op of schilderde iets op het gezicht. Kortom, 5 dagen veel lol, muziek en gezelligheid.

De eerste week van Januari was ik uitgenodigd door Fiona en haar familie om mee te gaan naar de Goldcoast, waar we in Surfers Paradise verbleven. Het is een behoorlijk 'glitzy' uitgaansgebeuren
Peats Ridge FestivalPeats Ridge FestivalPeats Ridge Festival

Still fresh during the day!
en voelde me dus niet echt heel erg thuis. Maar heb me uiteraard wel vermaakt! Haar ouders hebben me ook een dagje mee genomen naar Byron Bay, wat knusser en alternatiever met leuke winkeltjes en een heerlijk strand, veel meer 'my cup of tea'.

Afgelopen weekend nog een heerlijk weekend naar Melbourne geweest, mn laatste stop in Australie. Ik had een auto gehuurd om de Great Ocean Road te rijden en uiteraard was het de hele week prachtig weer, behalve die dag. Zelfs zo erg dat ik tijdens mijn ritje bij de beroemde 12 Apostelen, waar de zee op 30m afstand is, ik een dikke mistwolk in reed en dus niet eens de zee kon zien! Dus de moed maar opgegeven en een hostel opgezocht waar ik de avond heb doorgebracht met reisverhalen uitwisselen met mede backpackers. Volgende dag was de lucht opgeklaard en alsnog de 12 apostelen gezien. Daarna terug gereden naar Melbourne waar ik een stadstour van een vriend kreeg. Melbourne voelt wat Europeser aan omdat het wat knusser is opgebouwd is dan Sydney. Het heeft kleine steegjes en leuke terrasjes en het uitgaansleven is iets relaxter, zonder al die hysterische jonge meisjes in te korte rokjes.
Just before NewYearsEveJust before NewYearsEveJust before NewYearsEve

Jeremy and me getting dressed up for the Masked Ball


Met pijn in mn hart zal ik Australie verlaten, wat een heerlijk en vooral mooi land, heb genoten de afgelopen 7 maanden, maar het is nu tijd om verder te gaan.
Liefs!
----------------------------------------------------

My last blog from Australia... I'll continue my travel to Fiji next week. I've lived with my friends Dan and Ian again for the past 2,5 months in Sydney. Over Christmas I was invited at Fiona's house, my friend who I also work with. It's a family business that prepares meat and meals for nursery homes, hospitals and other facilities where I update their quality system and do all sorts of random stuff like preparing lunch, entering orders, helping Fiona with HR-stuff etc. Nice and varied, just the way I like it!
I was mentally prepared for a bloody hot Christmas, but unfortunately it was grey and rained all day, not much different to the Christmases I'm used to back home, except that it was 25 degrees. And that was a cool day, because the thermometer will easily reach 40 around 3pm!

Over NewYears I had a festival on (Peats Ridge) with a couple of friends. It was all about 'being green' and 'sustainability'
New Years EveNew Years EveNew Years Eve

Everybody ready to go
and you could do workshops on 'water management for your house' or 'how to grow a sustainable garden' (where I fell asleep halfway through, and I blame the chill out pillows that I was laying on), or do a course of Yoga in the morning or even have a energetic healing by a spiritual gifted lady (lovely!!!). Peats Ridge is a small valley with a river flowing through it, and during the days was used as a bathing place because most people couldn't be bothered to wash themselves. And because the Festival was all about being Green, they didn't have normal toilets, but shacks with a hole in the bottom and a big bin beneath it. These were emptied every day, thank god, but for the last day the cleaning people didn't seem to keen on doing it anymore because the 'stuff' and biodegradable toilet paper was coming up to the top so you couldn't sit anymore... :-) New Years Eve was a Masked Ball where everyone was getting dressed up with painted faces or masks on, pretty good fun!

I was invited to join Fiona's family at the Gold Coast the first week of January, where we stayed
Going out in SurfersGoing out in SurfersGoing out in Surfers

Libby, me and Fiona during a night on the town
near Surfers Paradise. It's a glitzy nightlife and I didn't really feel at ease, but we still had good fun! We also went to Byron Bay for a day, which was way more 'my cup of tea' with cute little shops, nice beach and friendly atmosphere.

And last weekend was time to do the last tick on the Australia list; Melbourne and the Great Ocean Road. I rented a car and of course it was gorgeous weather all week, except for that day! It rained and just about when I thought the sky was clearing, I drove right in to a big foggy cloud and couldn't even see the ocean anymore. Just my luck... so I stopped at the next town, spend the evening swapping travel stories with other backpackers. The next day the sky cleared and I could visit the 12 Apostles. After that, I drove back to Melbourne where a friend showed me around town. Although Sydney is prettier, Melbourne is a more relaxed, lovely city with small alleys and outdoor cafe's and a better atmosphere.

I will leave Australia with heartache, what a beautiful and lovely country. I really enjoyed myself in the past 7 months, but it is time to move on and explore Fiji and South America.
Take care!


Additional photos below
Photos: 22, Displayed: 22


Advertisement

Family DinnerFamily Dinner
Family Dinner

Libby, Anne-Maree & Michael (fiona's sister and parents) Fiona and me out to dinner at a French Restaurant
Coogee BeachCoogee Beach
Coogee Beach

Dan & me at Coogee Beach
Coogee Bay HotelCoogee Bay Hotel
Coogee Bay Hotel

Fiona, Dan and me at the CBH having drinks
Lord Ard GorgeLord Ard Gorge
Lord Ard Gorge

At the Great Ocean Road
Straight hair for a change!Straight hair for a change!
Straight hair for a change!

My friends persuaded me into straightning my hair. Was just for a couple of days, it's back to normal now.


12th February 2010

Wow!
dammit Kim, wat tof!! ;)
12th February 2010

goede reis kimmie
Dag schat, Fijn om weer wat van je avontuur te lezen. Het zal wel weer wennen zijn om echt op pad te gaan. Maar je gaat naar mooie plaatsen dus geniet te zien en te beleven. Het blijft een bizar gegeven dat je zo lang weg bent. Als ik zelf zie wat er in die tijd is veranderd bij mij, met mijn verandering dan geeft het maar weer aan hoe lang je eigenlijk op pad bent. The experience of a lifetime. Als je terug bent dan kan je voor de rest van je leven de saaie huisvrouw uithangen en dan nog heb je genoeg avontuur gehad in je leven :) Heel veel plezier met de rest van je trip, Love you! X Mart
12th February 2010

Fiji!!!!!!!!!!!!!!!!1
Vet mooie foto's weer Kimmie Sunshine :) Enjoy, ben benieuwd naar je volgende avontuur! Ik bel je nog voor de 20e. Dikke kus, Aloeette ps schoonouders net gearriveerd hier, helemaal goed tot nu toe, dus dat is fijn hihi
14th February 2010

vreemd
Hey babe, nou we weten weer wat over jou! Wat een mooie foto´s allemaal. Het moet wel heel raar zijn om daar weg te gaan. Klinkt nog steeds heel relaxt en wij zijn no steeds stinkend jaloers...hihi..ik zit hier op zondag om half 9 een kinderprogramma te kijken...toch iets heeel anders ..gih gih... Nou mop veel plezier in Figi Dikke kus Es
17th February 2010

Fijn om weer wat van je te lezen. Je hebt een super maand achter de rug. Wat heb je weer mooie foto's geschoten. Geniet nog even van je korte tijd in Australie. En natuurlijk ook veel plezier op de Fiji-eilanden. (bofkont) kus ing
21st February 2010

Back on the road
Hey Kimmie, weer een leuk verhaal ! Lekker genieten en dan weer verder op stap ! Geniet ervan, met volle teugen ! Tot gauw, Pamela

Tot: 0.065s; Tpl: 0.014s; cc: 12; qc: 27; dbt: 0.04s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb