en regnvejrs dag og fridag


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » New South Wales » Griffith
November 6th 2005
Published: November 7th 2005
Edit Blog Post

hejsa alle sammen

det er ved at vaere et stykke tid siden jeg har skrevet her inde, da jeg ikke har vaeret paa nettet. jeg har knoklet. vi plantede traer onsdag, torsdag, fredag, loerdag og soendag, i forrige uge. og efter det havde de lige noget mere arbejde til os, saa vi arbejde hele ugen efter igen. ogsaa har vi saa vaeret her inde i griffith i weekenden, men pcen har drillet mig saa jeg ikke kunne komme her ind og jeg kunne hellere ikke tjekke mail. vi har faaet arbejde der paa valdnoedde gaarden helt ind til starten af dec. saa det er bare skoent saa vi kan tjene lidt penge.i sidste uge malede vi traer, det var for at beskytte dem mod solen. det var ret kedeligt arbejde, men ikke saerligt haardt. det var paent haardt at plante traer. i dag skulle vi havde malet de sidste faerdigt, men saa regnede det, saa vi blev sendt hjem igen oev. vi arbejder sammen med et dansk par paa vores alder, som er rigtigt flinke. der ud over arbejder vi sammen med en del tysker, saa det kan vaere at jeg faar forbedret mit tysk. de er meget flinke alle sammen. gaarden vi arbejder paa hedder webster og de har ogsaa en gaard paa tasmaninen, saa da vi plantede traer var der ogsaa en del fra tasmanien. saa dem skal var lige hen og besoege naar vi kommer der til 😊 det kan jo vaere vi lige kan arbejde lidt paa den gaard.
ellers er der ikke sket saa meget, webster ligger ca 50 km fra griffith. og naar vi arbejder bor vi paa et rest area, saa vi bor gratis. det er taet paa en lille landsby der hedder goolgari, saa der gaar vi ind paa en camping plads og betaler 3 $ for et bad. det er en maget lille by, saa der er ikke saa meget at lave naar vi har fri fra arbejde. saa nogle af dagen tager vi ind paa den lokale pub og spiller pool, saa det kan vaere vi ender med at blive gode til det. det er meget hyggeligt, ogsaa snakker vi lidt med de lokale. ja ellers sker der ikke saa meget.

jeg vil smutte igen. i maa hygge jer hjemme i danmark, i efteraarsvejret. her har vi lige stillet urene frem til sommer tid. saa nu er tidsforskellen mellem danmark og australien 10 timer.
vi har som sagt nogle regnvejsdage, men ellers har det vaeret paent varmt nogle af dagene.

Advertisement



Tot: 0.068s; Tpl: 0.008s; cc: 7; qc: 40; dbt: 0.0456s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb