Festival

Oceania » Australia » New South Wales » Byron Bay
January 1st 2014
Published: January 4th 2014

Vi ankom om mandagen den 30. om aftenen efter ca 1 times kørsel i mørket som egentlig stærkt frarådes pga risiko for “roo-striking”. Altså at ramme en kænguru som hopper over vejene - men ud over det også alle mulige andre dyr som I senere vil høre om!

Vi kørte ude i ingenting og pludselig sagde GPS’en at vi skulle køre af motorvejen og ud på en eller anden skummel landevej - hvilket så var vejen til festivalen.

Vi kom kørende igennem en tunnel under en vej som var belyst i alle regnbuens farver og så vidste vi godt at hvor tingene bar hen, da vi samtidig så mange unge mennesker kom kørende, gående, løbende der ind af.

Vi fik en lækker plads til vores campervan.

Festivalen var meget præget af australske kunstnere men selvfølgelig også en del udlandske. Dog ingen fra Danmark.

Det var en surrealistisk oplevelse at stå i shorts og undertrøje, 25 grader varme, man sveder og spiser købemad på nytårsaften - men ikke mindst blev det en super fed aften. Alle var i godt humør, klædt ud som alt muligt forskelligt - Find Holger-Holger, Tarzan, Starwars, engle, skelletter, omvandrede juletræer og alt hvad hjertet begærer og så var stemningen i top. Specielt pga de øl de solgte som kun kostede $7 (gang med 5,2) og til gengæld var alkoholprocenten på 3,5........ Og for os gæve danskere, hvor alle ved at vi drikker mest i verden pr. indbygger, blev det ikke de billige aftener!! Så, Ps. mor - send flere penge - vi er blevet fattige allerede efter en uge!!

Vi havde læst på nettet og på festivalens hjemmeside at man ikke måtte have alkohol med af nogen art. Dette var vi selvfølgelig så lydige for..... Hvilket vi ikke skulle have gjort.....

Campingområdet VÆLTEDE i sprut og stoffer.

Det var daglig kotume at folk kom hen og sagde “how’re ya, mate” (skal gerne sige i et, langt ord” og spurgte efter noget “acid” - tilsyneladende et ret brugt stof her i AUS!!

Bare rolig mor, vi holder os kun til alkoholen! :-)

Ellers gik formiddagen med at sidde ved bilen i strandstole og høre musik og så efter frokost og omkring eftermiddag begyndte musikprogrammerne som vi tog godt del i.

Super fed stemning på hele festivalen og ikke mindst rigtig godt gang i den!

Tot: 0.1s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.0412s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb