Byron Bay


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » New South Wales » Byron Bay
March 20th 2007
Published: March 20th 2007
Edit Blog Post

I torsdags akte vi ifran Brisbane och akte ner till Byron Bay, vilket ar helt underbart! Har ar det varm soligt, nara till stranden och hostellet har swimingpool och man kan lana cyklar och boogieboards! Det ar varmt pa kvallen och som gjort for kvallspromenader och glass, smoothies, shakers och vad de nu heter.

I fredags var vi pa en helvdags surf kurs vid stranden Lennox Head, och det var kul! sa roligt! Det var inte sa likt snowboard men likt nog for att det inte skulle vara allt for svart! det varsta var nog strommen, det var latt att aka in men ett helvete att ta sig ut igen... men mina ta naglar har alldrig varit sa rena som efter surfingen! Jag lyckades surfa flera ganger, men nar det gick som bast slog jag alltid i stranden... sa jag var ju inte pa sa djupt vatten! Kul var det i alla fall, men vad jag hade traningsverk dagen efter... suck vilken workout... hmm, borja forsta varfor sandra borjar trana, det ar ju ganska schyst att vara i form...

Sedan har vi varit pa stranden en hel del, forsokt bli bruna. Och vi har lanat Boogiborades (som mindre brador, som man bara ligger pa med overkroppen och hanger med vagorna!) Det var mycket lattare och jag lyckades skrapa av min solkram pa magen sa jag har brant mig dar nu.. suck.

Darefter for vi pa en dagstur till Nimbin, en trevlig lite smastad trodde vi... men icke. Tydligen var det Austaliens enda stalle dar man lagligt kan kopa droger sa hmmm, vi var nog inte riktigt deras malgrupp. En riktigt hippehala i ovrigt, malade fasader, rokelser i affarerna och en massa konstiga klader som inte ens jag kande for att testa. Var chuffor dit och tillbaka var... intressant, han hade musik for allt, vi akte over en bro och da hade en sarskild truddelutt som han tyckte passade perfekt till de fem sekunder vi akte over bron. och sa hade han en annan lat som passade till kiosken vi akte for bi, for folk kan alldrig bestamma sig vad de vill ha... ett riktigt orginal trodde vi, men det kom en till som var annu mer udda. En Paul nanting som bodde ute i skogen dar han odlade massor av saker (han pratade bara om de lagliga...), han var tydligen en amerikan som flytt tjansgorningen och som blev besatt av allt vaxande for 29 ar sedan... och han tar nu emot turister som far komma och titta pa hans... verk. Vid sin ingang hade kan ett antal kvadratmeter med skrot, skrap, statyer, kedjor och gud vet allt, och det var hanns pagaende konstverk, nastan perfekt enligt honom sjalv. Det var en intressant dag.

Och jag var och gjorde ett halsband i en parlaffar och har varit och ahndlat lite klader, sommar rea, snart ar det ju host har! Och snart bar det av till Brisbane igen! Ha det sa bra dar hemma!
/Jenny



Additional photos below
Photos: 5, Displayed: 5


Advertisement



20th March 2007

avundsjuk!!!
Åhh, vad avundsjuk jag är ( och den meningen komer jag nog att skriva flera gånger..)Men se till att lära dig surfa, det är coolt. (Armi, sv-läraren hade en hel utläggning idag om hur svårt det var...kul)...Vill också lära mig nån gång. Och nej, jag har inte börjat träna, gym känns inte som min grej men jag får se, det är så fasligt dyrt bara...Men jag ser framför mig hur du kommer hem sen alldeles solbrun, vältränad av surfing och med massor av fina saker....om du tänker komma hem visäga...

Tot: 0.065s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 46; dbt: 0.0376s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb