Jatkoaika Aasiassa loppu....Australian maaperalla

Oceania » Australia » New South Wales » Byron Bay
December 14th 2006
Published: December 14th 2006

Paadyin viettamaan etela-Thaimaassa vahan pidemman ajan kun mita oli tarkotus. Joten siirsin lentoani ja saavuin Australiaan vasta muutama paiva sitten. On liian helppoa olla tekematta mitaan. Ensin oltiin viikko Ko Jumilla. Pienella saarella lansirannikolla. Ei autoja, teita tai tietokoneita, vain kilometreittain autioita rantoja. Maattiin vuoroin riippumatossa vuoroin rannalla, uitiin, melottiin ja kaveltiin pitkin rantoja. Viikko menee ihmeen nopeesti laiskotellessa. Ko Jumin jalkeen siirryttiin lansirannikolle Ko Pha Nganhan, missa oltiin sovittu tapaavamme joitain matkalla saatuja ystavia. Viimeset viisi paivaa vietettiin todellista rantalomaa asumalla hienossa bungalovikylassa. Kun astu ulos meijan huoneesta oli samantien rannalla. Ja jos joku aamu ei halunnu menna mereen uimaan niin uima-allas ei ollut paljon kauempana. Saa oli loistava lukuunattamatta taifuunia joka iski yksi yo. Aamulla ranta oli havinny ja aallot loi meijan huoneen seinaan.

Sydneyssa vietin vain muutaman paivan. Lahinna vain shoppailin lampimia vaatteita, koska Sydney oli kylma Thaimaan jalkeen. Ja hengailin yhen katutaiteilijan kanssa, johon tutustuttiin Ko Jumilla. Niin elama on arvaamaton. Vuosi sitten kun olin Sydneyssa katoin saman miehen showta ja ajattelin etta on varmaan paras katuesiintyja jonka oon ikina nahny. Vuoden paasta seison samassa paikassa kattoen samaa showta talla kertaa tuntien esiintyjan. Kaipaan aavistuksen takasin Aasiaan. En todellakaan ollut viela valmis lahtemaan sielta. Byron Bayssa ei kyllakaan ole mitaan valittamista. Pieni kaupunki meren rannalla. Pitka ranta ja hyva paikka surffaukseen. Ja aussit on uskomattoman ystavallisia. Oon matkalla ylos itarannikkoa aina Cairnsiin asti. Mista lennan Melbourneen tapaamaan Anthonya ja Richia. Ehdin matkustaa niiden kanssa puoltoista kuukautta ja on outoa olla taas yksikseen. Vaikka varmaan on vain valiaikaista.

15th December 2006

ei hellettä, muttei pakkastakaan täällä
Oli kiva lukea pitkästä aikaa päiväkirjaasi, vaikka lähtötunnelmat olivatkin haikeat. Ihana että olet selvinnyt ehjänä uudelle mantereelle. Täällä on tänään tosi harvinainen valoilmiö, auringoksi kutsuttu. Australiassa on kuulemma joulukaktuksia kuusen sijasta ja väki menee rannalle piknikille. Leppoisia päiviä edelleen toivottaa äiti

Tot: 0.077s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 56; dbt: 0.05s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb