Van hier naar daar en weer terug


Advertisement
North America
October 31st 2006
Published: October 31st 2006
Edit Blog Post

Wie heeft een idee waarop de titel gebaseerd is? Je antwoord kun je tot eind oktober dit jaar sturen naar mijn pagina en voor de winnaar zal ik een avond koken.

Ah, de laatste weken in Canada zijn toch wel heel fijn geweest. Ik heb tijd met mijn vrienden kunnen doorbrengen en veel lol gehad. Zo ben ik nog naar Banff geweest, heb ik paardgereden, mijn eerste pompoen gesneden voor Halloween en een erg leuk afscheidsfeestje gehad! En nog een reisje, hè, dat vermeldde ik de laatste keer al… Oké, daar gaan we!

Het duurde even voordat David en ik uiteindelijk de auto instapten voor onze 10-daagse roadtrip. We kregen namelijk een lekkere lunch aangeboden door Deanna. Jawel, mijn vriendin uit het vorige verhaal. Helaas kon zij deze keer niet mee, maar ze was zo lief ons wat spulletjes te lenen.
We hadden vooraf nauwelijks gesproken over de reis en het enige wat we wisten was dat we naar Amerika wilden met zo’n 10 dagen in het vooruitzicht.
De eerste dag, al op zo’n 3 uur van Calgary, sprongen we in een hot pool en pas toen het donker was kwamen we er uit. Tentje opzetten en op tijd naar bed, de handdoek en zwembroek lagen mooi te drogen op het bankje. Wakker worden in ontzettende kou! En de zwembroek was bevroren, dat was grappig om te zien.

Zowel David als ik waren o.a. erg benieuwd naar het kamperen en de steden Portland en Seattle in de US of A. Vlak voor we over de grens gingen, kwamen we bij toeval uit bij de enige brouwerij in de wereld van Kokanee bier. Het was een extra ingelaste tour, tevens de laatste van het seizoen en ging 2 minuten na onze aankomst van start. Mooi dus en even samplen na afloop natuurlijk.
Via mooie, afwisselende landschappen en bezoeken aan diverse campings kwamen we op een erg zonnige dag aan in Portland. Beetje aparte sfeer, zelfs wat vijandig zal ik het maar noemen. Groepjesvorming hier en daar (en weer terug). We wilden allebei liever de natuur in, onze groene lapjes voorbinden (dat is het CDA, dus samen met Balkenende) en via touwen van de ene naar de andere boom zwaaien… Ja ja, zag je het nu even voor je? Met al die lantarenpalen in Nederland zou dat nog makkelijker kunnen, want die staan op gelijke afstand van elkaar. En ’s avonds heb je er een mooi lichtje bij. Kan Balkenende zijn bezem ook eens laten staan ;-)

Anyways, alle gekheid op een (bezem)stokje! We passeerden watervallen en een mooie canyon en na een paar dagen kamperen waren we een paar uur te vinden in Seattle. Ik was ineens helemaal niet meer moe en heb dan ook niet meer geslapen. Dat was toch wel vreemd…
Gelukkig kwamen we een ‘winkel’ tegen voor Scientology, daar konden ze mij vast wel genezen… Best interessante gesprekken gehad, maar het viel ons gewoon tegen dat Tom Cruise er niet was. Eigenlijk wel grappig om eindelijk iets te horen over hun werkwijzen. In mijn ogen hebben ze zeker iets te bieden aan de wereld, want er is onderzoek gedaan op vele terreinen. Ik vind het alleen jammer dat ze er een religie van hebben gemaakt; dat maakt het wat minder uitnodigend, althans voor mij.

Wat is er dan nog te vertellen over dit reisje. Het was gewoon heel gezellig samen en we hadden nauwelijks het gevoel dat we 2.500 km in totaal gereden hadden. En dat in mijn auto!
Tja, en een paar dagen daarna werd een afscheidsfeestje voor mij georganiseerd, waarin mijn vrienden uit verschillende contexten samen kwamen. Dat was tof! Met pijn in mijn hart nam ik afscheid van velen en een prachtig land, maar was me tegelijkertijd bewust van waar ik naartoe ging!
Sinds 25 oktober 2006 ben ik terug in Nederland en realiseer ik me eens te meer hoe belangrijk de banden met vrienden en vooral ook familie zijn!

Aan mijn trouwe lezers, hartelijk dank voor jullie belangstelling! Laat gauw wat van jullie horen. En voor de winnaar van de prijsvraag: we kunnen ook gewoon chinees halen.

Rob :-)



Additional photos below
Photos: 17, Displayed: 17


Advertisement



31st October 2006

hello
Hoi Rob, leuk verhaal weer maar waar de titel op gebaseerd is zou ik echt even niet weten, ik maak geen kans meer op de prijs want over een ongeveer een uur is het 1 november. Maar je bent bij gijs en mij altijd welkom voor een lekker bordje chinees. Hoe bevalt het om weer in zwollywood te zijn? Succes met je draai vinden en ik heb altijd erg genoten van je verhalen en heb ook vaak hardop moeten lachen. Als je in de gelegenheid bent bel of mail je mobiele nummer even door dan kan ik je eens bellen okay. Veel groetjes en succes met je activiteiten, liefs corrie
31st October 2006

Am I the only one who knows his classics?
From here to there and back again...A tale by Bilbo Baggins. Finished with ...The lord of The Rings...A tale by Frodo Baggins. The never ending journey in search of The One Ring. Chineze would be nice. Now a nice little place in Zwolle. Always friendly and Welcome. Thank God your home safe and sound...Back again...Home. Nice to have you back BRO.
2nd November 2006

from there to here and back to there!
dat zou natuurlijk veel beter zijn, kom je hierheen, en ga je weer terug daarheen! dan kun je gelijk koken want alleen ik weet wat je eigenlijk bedoelt, maar dat leg ik wel uit tijdens het etentje, je hebt tot 31 april de tijd om from there to here to komen, of moet ik zeggen venir de alla a aqui! ahora! maar mooi verhaaltje weer en fijn dat je veilig aan bent gekomen, zorg je weer een beetje dat het huis op orde komt? niet? mooi! cheers buddy!
2nd November 2006

I know too
Van hier naar daar en weer terug, het is maar van welke kant je het bekijkt! Voor ons beiden geldt dat Canada en NL bedoelt worden, alleen in welke volgorde? Ik ben ook net van hier naar daar en weer terug gegaan dus ik hou je etentje graag tegoet! Doe mij maar Open Sesame..... Gaaf verhaal weer broertje lief, ik hoop dat je ook je avonturen in NL en omstreken zult blijven plaatsen op je weblog - Ik mis je hier zeker in Canada!!

Tot: 0.142s; Tpl: 0.012s; cc: 6; qc: 48; dbt: 0.043s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb