841 mijl

North America » United States
April 19th 2009
Published: April 19th 2009

regenregenregen

Enig idee hoe het weer was toen we aankwamen?
We hebben ondertussen alweer wat mijlen achter ons. En ook al weer heel wat staten aangedaan en weer verlaten.
Eens kijken: Pennsylvania, New Jersey, Delware, Maryland, Virginia, Noord Carolina en Zuid Carolina. En we hebben er nog een paar te gaan. Dus wordt zeker vervolgd.

Onze trip in de USA begint dus alweer wat vorm te krijgen. En ook het weer speelt mee. Daar waar we nog met veel regen en een temperatuur van 5 graden C zijn geland is het ondertussen mooi zonnig met een aangename 23 graden goed vertoeven. Maar toch best warm zo achter het autoruitje. Gelukkig hebben we airco in de auto... hahaha. We hebben eigenlijk alleen en vooral langs de kust gereden en gelukkig hadden we een paar motels een beetje van te voren geboekt. Het is nl schoolvakantie (spring break) en dat houdt in dat heel wat jeugd naar de kust trekt om te feesten. Vandaar ook dat een aantal motels nogal snel vol zijn, zeker met goed weer.

Goed wat hebben we gezien wat de moeite waar is om te noemen. Tja waar zal ik beginnen. In Virginia Beach hebben ze een verkeersbord dat verbied om te vloeken op straat. Nu ben
841 mijl841 mijl841 mijl

Een kaartje om duidelijk te maken wat we al gereden hebben.
ik eigenlijk benieuwd wat men hier onder vloeken verstaat. De standaard hier kan zo maar heel anders zijn dan wat wij gewend zijn er zijn nogal wat voorbeelden te bedenken waar wij heel anders over zaken denken dan hier in Amerika. O Ja, kijk dat moet ik even kwijt. Waar Amerka groot in is. Een man werd de toegang tot een wc ontzegd door een politieagent omdat men "God Bless America" aan het zingen was. Dit gebeurde tijdens een honkbalwedstrijd. Toen de man zich toch een toegang tot de wc wilde verschaffen werd hij uit het stadion verwijderd en naar het politiebureau afgevoerd. De agent in kwestie vond dat de man door naar de wc te gaan tijdens het zingen niet voldoende vaderland liefde toonde. Geweldig toch. Maar wat het nog mooier maakt is dat men dan ook weer meteen een systeem heeft dat hierop inspeelt. Juist, de man heeft een rechtzaak aangespannen en een schade vergoeding geeist. Kijk waar een groot land nu weer echt klein in kan zijn.

Waar dit zelfde land dan ook weer groot in is zijn de bouwwerken die ze maken. We hebben daarvan een staaltje gezien. Het gaat hier om de Chesapeake Bay Bridge-tunnel. Dit is geweldig en ook indrukwekkend. Aan de oost kust van Viriginia ten noorden van Virginia Beach heeft men in 1964 een brug-tunnel gebouwd. Deze brug-tunnel is in totaal 23 mijl lang. Om ervoor te zorgen dat de zeeschepen hier toch nog door kunnen heeft men moeten kiezen voor deze gecombineerde oplossing. Er zijn daarom 2 tunnel buizen van ieder 2 mijl lang opgenomen in het traject. Alleen al de rit eroverheen is geweldig hoewel ik denk dat het met een flinke storm niet een echt uitje is. Soms heb ik een idee of we door een live uitzending van Discovery Channel rijden, alleen wij hebben gelukkig geen reclames.

Goed genoeg voor nu. We gaan proberen wat slaap te vatten want morgen hebben we een behoorlijk ritje voor de boeg. Ik kom zeker nog terug met meer.

Paul en Debbie

Tot: 0.082s; Tpl: 0.014s; cc: 6; qc: 24; dbt: 0.058s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb