Hallo allemaal

North America » United States
April 13th 2009
Published: April 13th 2009

Hier een eerste inzending van onze blogsite. We zijn nog druk bezig met de voorbereidingen voor weer een behoorlijk lange trip door Amerika. Best moeilijk want wat moet je dragen tijdens een tornado of bij een overstroming. Ik hoop niet dat ik jullie dit kan vertellen door een ervaring op dit gebied.

Voor diegene die het nog niet helemaal weten. We vliegen a.s. woensdag 15 april naar Philadelphia (PHL). Daar hebben we een autootje gehuurd en rijden dan een stukje van de 6 miljoen mijl aan wegen die er in Amerika zijn. Een aantal plaatsen zullen we aandoen, maar daar hoop ik jullie tijdens de trip meer over te kunnen vertellen.

De globale planning is wel bekend, maar goed dat kan nog altijd veranderen. Vanuit Philadelphia gaan we een stukje (650 mijl) langs de kust in zuidelijke richting tot aan Savannah in de staat Georgia. Vandaar gaat het verder in westelijke richting om via Dallas en Killeen (Texas) over te steken tot aan Flagstaff (Arizona). Vandaar gaat het in noordelijke richting via Salt Lake city (Utah) verder om vervolgens via de vertrouwde route langs de Columbia Rivier in Portland (Oregon) uit te komen. Dan hebben we een kleine 4.500 mijl afgelegd.

Wat de terugreis zal gaan inhouden weten we nog niet precies. Yellowstone Park zal zeker op de agenda staan en uiteraard Philadelphia want vandaar vertrekt de vlucht terug naar huis. Maar de rest is nog onbekend. Maar zoals gezegd daar kom ik nog op terug als het zover is. Kortom weer een aardig vooruitzicht op een "roadtrip".

Ik hoop dat we jullie kunnen laten meegenieten van de trip en dat we jullie een beetje van het Amerikaanse leven kunnen laten zien. Want geloof me er is een hele andere wereld achter alle glamour en glitter die we via de media krijgen voorgeschoteld.

Tot snel.
Paul en Debbie aka PaDe

Tot: 1.19s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.0392s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb