Mariott hotel - lidt ufrivilligt.

North America » United States
August 5th 2008
Published: August 14th 2008

5 august.

Som jeg skrev i går var Jacob forsinket, så jeg var bange for at vi ikke nåede flyet.
Jacob ankom til lufthavnen kl. 18.55, lige præcis lidt for sent til at vi kunne nå flyet.
Ikke nok med det, så var hans mobiltelefon gået ned, så vi kunne ikke finde hinanden før kl. 9.
Så var gode råd jo dyre. Da der ikke var flere fly til atlanta den dag, måtte vi bestille et nyt fly dagen efter, og det er jo som bekendt meget billigt når man bestiller i så god tid... Så skulle vi bo på hotel, og da vi skulle checke ind allerede kl. 5 om morgenen i en anden lufthavn (Newark i new jersey) var der ikke så meget andet at gøre end at bo på et lufthavns hotel...og der var kun mariott hotel. det var en meget lækker oplevelse, men lidt ærgeligt at betale så meget for kun at bo der i så få timer.
Hotellet lå kun ca. 1 km fra terminalen, hvor vi blev sat af med transferbussen fra JFK, og da vi gerne ville spare lidt droppede vi selvfølgelig taxaen og gik. Fodgængere er dog ikke prioriteret helt så højt som i DK, så for at komme til hotellet måtte vi passere noget af motorvejen/udkørslen fra lufthavnen... heldigvis var det sent om aftenen så der var ikke så mange biler, men dem der var, de kiggede til gengæld rimelig meget da et par tungt lastede fyre kom løbende overvejn og ind i mariott hotellets baghave.

I dag var vi tidligt oppe og tog flyet til atlanta, der ligger i staten georgia.
Vi ankom og fik vores lejebil. Sælgeren bag disken prøvede med alle sine overtalelsesevner at få os til at betale lidt ekstra dollar om dagen og så få en kæmpe SUV, men vi modstod fristelsen.
Vi var godt tilfredse med valget af mid-range-car, og blandt alle de store amerikanske benzin-slugere valgte vi sjovt nok en nissan.

Vi startede med at ændre vores plan lidt.
Vi skulle egentlig være kørt direkte mod new orleans, men valgte i stedet at køre mod florida og tage en omvej forbi de små byer jackson og macon (udtales som bacon). Vi kørte væk fra motorvejen og kørte på nogen meget små veje, hvilket gav et dejligt indtryk af hvordan staten georgia er uden for motorvejen. Georgia er en af de såkaldte "sydstater", der havde meget bomudlshandel og gik ind for slaveriet.
I macon så vi nogen gamle og flotte sydstatshuse.

Bagefter kørte vi ud til et gammelt indianerreservat, hvor indianerne slog sig ned for ca. 10.000 år siden. Der var dog ingen indianere nu, kun en række jordhuler, men det var sjovt at se.

Vi sluttede dagen af med at køre til Tallahassee, der er hovedstaden i florida, til en god nats søvn efter alle de mange indtryk.

Tot: 0.099s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0337s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb