Utah : Zion + Bryce canyon

North America » United States » Utah
August 7th 2015
Published: August 7th 2015

De reis zit er bijna op maar Utah heeft nog veel moois in petto. Utah is voornamelijk woestijn, maar is toch iets natter dan CA. Het is er wel snikje heet! Voortdurend richting 40°C. Je vindt hier wel gesteentes die je nergens anders ter wereld! hebt. In Zion bezoeken we onze eerste canyon. We rijden tot op een overvoll)÷)e parking en gaan dan met een shuttle naar de startplaatsen van de wandelingen. Zelf rijden is niet toegestaan. Zion heeft prachtige rode rotsen en cliffen waartussen een bescheiden riviertje loopt. Minpunt zijn de toeristen. Je bent nooit alleen. De wandelingen zijn allemaal kort en niet erg lastig + er is een shuttle dienst. Gevolg: meer en een ander soort toeristen. Na zion rijden we naar Bryce. Bryce is simpelweg indrukwekkend. 10 tinten oranje ! Diep en smal en apparte vegitatatie. Opnieuw veel toeristen maar zwaar de moeite. De laatste stop van onze onvergetelijke reis wordt de grand canyon. Op weg naar daar leren we nog locals kennen in St George en worden we zowaar natgeregend in de woestijn van Arizona. Btw, drie staten in 1 dag. Howdy.

Tot: 0.074s; Tpl: 0.008s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0411s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb