Ft. Worth / Dallas

North America » United States » Texas » Dallas
October 3rd 2012
Published: October 7th 2012

U srijedu 03.10. sletjeli smo u Dallas. Smješteni smo u hotelu u Fort Worthu, gradu koji je veoma blizu Dallasa. Odmah nakon što smo se smjestili otišli smo na neformalno druženje s članom ''gradskog vijeća'' (councilmember) g. Joel Burnskoji je prvi i jedini councilmember koji je otvoreno gej u Texasu.

Nakon druženja otišli smo gledati debatu Obama vs. Romny. TO je prva debata predsjedničkih kandidata i vrhunac predsjedničke kampanje u U.S.-u.

U četvrtak 04.10. otišli smo u Dallas na projekciju filma Raid of the Rainbow Lounge redatelja Roberta L. Camine koji je i osobno bio prisutan. Dokumentarac govori o policijskoj raciji u novom gej klubu u Fort Worthu Rainbow Lounge. Policija i službenici iz komisije za kontrolu alkohola u Texasu upali su u klub 28.06.2009. te su počeli odvoditi ljude pod otpužbom da su pijani. Policija je bila nasilna prema posjetiteljima kluba a jedan je posjetitelj kluba zadobio teške tjelesne ozlijede te je odvezen u bolnicu. Nakon racije LGBT zajednica u Fort Worthu i Dallasu se je pobunila. Svakodnevno su održavani prosvjedi. Član Gradskog Vijeća Joel Burns i druge LGBT osobe tražile su istragu o raciji u Rainbow Lounge-u. Dolje je link na trailer dokumentarnog filma.

Nakon velikog pritiska medija i zajednice nekoliko je zaposlenika komisije za alkohol dobilo otkaz te je nekoliko policijskih službenika dobilo nekoliko dana suspenzije, no ono što je veoma značajno za grad Fort Worth je da je lokalna policija i komisija za alkohol educirala sve svoje službenike o LGBT temama. Policija je zaposlila policijsku službenicu koja je otvoreno lezbijka da brine o sigurnosti LGBT građana Fort Worth-a. Grad Fort Worth također je educirao je sve svoje službenike, osnovao ured koji se posebno bavi pitanjima manjina u gradu te uključio u anti-diskriminacijske odredbe zabranu diskriminacije na osnovu rodnog identiteta. Škole u nadležnosti grada Fort Worth izradile su politiku za postupanje u slučaju bullyinga prema LGBT osobma te aktivno rade na spriječavanju bullyinga. Racija u Rainbow League je naposljetku, uz veliki napor LGBT zajednice, pretvorila Fort Worth u predvodnika LGBT prava u Texasu.

Nakon filma predavači iz Get EQUAL-a su nam predstavili svoj rad. C.D. Kirven nam je govorila o metodama koje GetEQUAL upotrebljava u zagovaranju kao npr. ulične akcije koje često završavaju uhićenjima. Također je govorila o iskustvima u zagovaranjun za povlaćenje Don't Ask, Don't Tell zakona. John Dean Domingue nam je govorio o nenasilnom djelovanju kroz nekoliko zanimljivih vježba.

Nakon toga otišli smo u posjetu Resource Center Dallas gdje smo razgovarali o njihovim zdravstvenim, zagovaračkim projektima i projektima edukacije. Djelatnici tog centra izradili su i implementirali su edukaciju za sve službenike grada Fort Wortha te policije i komisije za alkohol zbog incidenta u baru Rainbow League. Resource Centre Dallas pruža niz socijalnih usluga za LGBT zajednicu i osobe koje žive s HIV-om kao npr. kuhinju za osobe koje žive s HIV-om, savjetovalište za LGBT osobe i osobe koje žive s HIV-om, centar za testiranje na sve spolno prenosive bolesti te njihovo liječenje, prevenciju spolno prenosivih bolesti, stomatološke usluge, usluge zdravstvene zaštite za transrodne osobe. U centru je zaposleno 53 osobe.

U petak 05.10. imali smo sastanak u gradskoj vijećnici Fort Worth-a s članom gradskog vijeća Joel-om Burns-om koji je prvi ''out'' gej izabran u grasko vijeće Fort Wortha. Na sastanak su mi se pridružili šef policije u Fort Worth-u Jeffrey Halstead, policijska službenica koja je zadužena za komunikaciju s LGBT zajednicom Sara Straten, predstavnik udruge Fairness Fort Worth te drugi predstavnici grada i policije. Panelisti su nam predstavili svoje napore za postizanje ravnopravnosti LGBT osoba u gradu Fort Worth-u te su strpljivo cijelo jutro odgovarali na naša pitanja. Dolje je link na youtube isječak gdje vijećnik Burns govori o bullyingu u gradskoj vijećnici Fort Worth-a.

Navečer smo bili pozvani na večeru kod prijatelja od vijećnika Joel-a Burns-a. Po nas je došao Molly The Trolly - besplatni turistički prijevoz u Fort Worth-u. Večer smo proveli u velikoj kući s pogledom na rijeku Trinity. Prijatelji od Joel-a su također bili zaduženi za kuhanje. Večerali smo ukusna steak, krumpire na žaru, šparoge na žaru i salatu s bademima. Za desert je bila poslužena pita od jabuka i još nekog voća, rekli su da je to tipično južnjački desert, sa sladoledom od vanilije. Pili smo ukusno crno vino koje je dobro išlo uz crveno meso. Naši domaćini su bili iznimno gostoljubivi te su se svi složili, uključujući mene, da je ovo bila izuzetna večer. Nakon večere Molly The Trolly nas je odvezao u hotel a Lucie, Mark i ja smo otišli u lezbijski bar Best Friends.

U subotu 06.10. održavo se je Fort Worth Pride na kojem sam sudjelovao. Iako je Fort Worth mali grad za mjerila SAD-a Pride je bio šaren i zabavan ali nije nedostajalo ni vjerskih fanatika koji su prosvjedovali protiv Pride-a. Ipak je društvo u SAD-u veoma religiozno a to se vidi i po tome što i LGBT zajednica u Fort Worthu ima svoju crkvu koja se također bila dio Pride-a. U Texasu doslovno je crkva na svakom koraku.

Nakon Pride-a vijećnik Burns nas je odveo na utakmicu američkog nogomata u stadion koji je dio kompleksa sveučilišta Texas Chatolic University (TCU). Nažalost, domaćini TCU su izgubili utakmicu. TCU je privatno sveučilište koje izgleda kao hotelsko naselje s 5 zvjezdica sa svim pripadajućim sadržajima. Uvijek sam se pitao zašto je sport tako povezan s sveučilištima u americi pa sam došao do hipoteze da je sport zapravo sredstvo promocije pojedinih sveučilišta kako bi što više studenata upisalo jako skupi studij npr. u ovom slučaju u TCU. Sve je u tolikoj mjeri komercijalizirano da se uopće ne vidi razlika između kako sam prije naveo hotelskih naselja, profesionalne nogometne utakmice u Europi ili tipičnog američkog Mall-a. Činjenica je da je TCU sveučilište na tržištu obrazovanja u SAD-u i da se mora prodati a to radi na način da privuče studente sportskim uspjesima i luksuznom infrastrukturom. Vijećnik Joel Burns i njegovi prijatelji stvarno su se potrudili i bili su jako dobri domaćini te su razlog zašto će mi Texas ostati u lijepom sijećanju.

U nedjelju sam se odmarao i spremao stvari.

U ponedjeljak 08.10. polijećemo za San Francisco.

Tot: 0.081s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0318s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb