Daar ben ik weer!


Advertisement
United States' flag
North America » United States » South Carolina » Greenville
September 24th 2006
Published: September 24th 2006
Edit Blog Post

toru en krissi toru en krissi toru en krissi

2 van de internationale studenten op t southern hospitality banquet
Het werd wel weer eens tijd voor een blogje.. ook al heb ik eigenlijk hier niet veel meegemaakt wat het vertellen waard is... Maar ik zal eerst maar eens beginnen met de lessen hier, ook al had ik dit al heel kort in mn vorige blogje genoemd: Ik volg de vakken American History (1820-1890), Classics en American Literature; American History is echt heel leuk (de meeste mensen weten dat ik geschiedenis echt geweldig vind.. dus waarom zou ik het niet leuk vinden :P), ook een heel toffe leraar. Classics is ook goed te doen, vooral omdat ik er al aardig wat van weet; alleen de leraar is echt heel vreemd: nu dacht ik, ow jee, straks ben ik de enige die hem "weird" vindt, maar dat blijkt toch wel mee te vallen: veel van de andere studenten in die klas zijn het met mij eens.. maar echt zo gek is dat eigenlijk niet, aangezien dat bij alle leraren die ik tot nu toe heb gehad voor Latijn en Grieks wel een steekje aan los zat.. (denk aan Berveling, mensjes van de middelbare 😉) Literature daarentegen is heel lastig ... heel veel lezen, irritante boeken (als ik terugkom wil ik nooit meer
chinese eetstokjes :Pchinese eetstokjes :Pchinese eetstokjes :P

na het banquet gingen we naar Toru's kamer: daar gingen ze een wedstrijd doen met cashewnoten en stokjes ;)
de titel "Absalom, Absalom" horen.. en on top of that moet ik een paper van 12-15 pagina's schrijven :S.. hoe moet ik dat ooit doen?????
Afijn, dat zien we dan wel weer he? :P.. Op zulke momenten denk ik wel eens: was ik maar weer op de uni in Groningen.. daar heb je namelijk veel minder huiswerk dan hier, je krijgt hier echt middelbare school visioenen.
Nou ja, genoeg over school/college maar weer.. Eigenlijk is het hier heel saai/ben ik heel saai/de meeste studenten: ze gaan nl of naar de library, of thuis studeren etc.. het is niet echt wat je je voorstelt bij Amerika: Er zijn wel feesten, maar not many at all 😉.. Wat me ook opvalt hier zijn de fraternities/sororities ofzow.. (te vergelijken met studentenverenigingen)..groepen van studenten, dus een soort van sociale clubs waar je jaarlijks zoiets als 600 dollar voor moet betalen om erbij te horen.. En de namen van die clubs zijn zoiets als kappa labda.. (afijn, voor wie Grieks heeft/heeft gehad: ze gebruiken Griekse letters, maar er zit dus totaal geen logica achter ... idioote poespas :P
Verder is deze universiteit dus totaal niet typerend voor de staat South Carolina: Ongeveer 95% is blank
banquetbanquetbanquet

Khushbu (India) en Ann (China) die bij mij aan tafel zaten ;)
hier, Afro-Americans zie je hier haast niet .. maar dat is dan ook niet zo vreemd, aangezien je ongeveer 35.000 dollar moet neerleggen om een jaartje hier te willen studeren. Jammer genoeg zie ik ook niet veel van de omgeving hier, omdat ik en veel huiswerk heb en geen auto heb.. :S.. dus je moet altijd iemand vragen of hij/zij je ergens heen wil rijden, aangezien de dichtsbijzijnde supermarkt etc op meer dan 10 km hiervandaan zit.. :S Maar verder is alles best wel uit te houden: ik moet zeggen dat ik blij ben dat de lessen zijn begonnen, aangezien ik dan niet zo vaak meer aan NL denk etc 😉
Eergisteren trouwens hadden we (de internationale studenten) een Southern Hospitality Banquet. Daar kregen we wat informatie over een organisatie die allemaal tripjes regelt voor buitenlandse studenten ed, kregen we echt southern food en werd er een soort van loterij gehouden.. Jeej, ik won een lamp :P.. nou ja, beter dan niets he 😉 .. Mijn huisgenootje had wat meer geluk: zij won een flatscreen tv, duzz nu kunnen we fijn tv kijken in de huiskamer :D Vervolgens heb ik gisteren voor het eerst paardgereden hier.. Samen met Lauren(een 1e
toru's kamertoru's kamertoru's kamer

het "publiek" bij de wedstrijd ;)
jaarst studente) ben ik naar de barn gegaan, wat 25 minuten hiervandaan is.. duzz weer heb je een auto nodig, en gelukkig had zij er een 😉. Ik mocht rondhobbelen op een paardje dat luistert naar de naam Max.. nou, hij was behoorlijk sloom :P.. maar wel lief verder hoor, alleen vind ik het lastig om zonder sporen te rijden.. vooral omdat ie zo sloom is..ook was het superwarm, maar het was wel leuk om weer eens te doen.
Nou ja.. dat is denk ik ongeveer alles wat ik tot nu toe heb beleefd.. niet veel dus :P.. ook was ik van plan foto's te maken van de paardjes/de barn, maar dat ben ik (stomme, vergeetachtige manon:P) natuurlijk weer vergeten.. Anyway, dat komt de volgende keer wel weer.. Ik hoop jullie trouwe lezertjes snel weer eens te zien en bedankt voor de comments :D.. Doeiiiiiii, liefs Manon

Advertisement



29th September 2006

en Vaalburg niet te vergeten ;)
2nd December 2006

hoezo rare leraren?
Hallo Manon, fijn om te lezen dat je zo goed scoort in Classics! Wie is die anonieme commentator die mij op één lijn stelt met Berveling als weirdo? Daar zou ik nog wel een appeltje mee willen schillen! Groetjes uit Kampen en nog een fijne tijd in South Carolina! BV

Tot: 0.038s; Tpl: 0.011s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0179s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb