Breaking NEWS!!!!

North America » United States » Oregon
July 5th 2008
Published: July 5th 2008

Mette og KarenMette og KarenMette og Karen

Flot så det ud, da de to veninder løb ud på den lange rute på øen, Sauvie Island

Mette og Karen har genneført 1/2 Marathon

Så er det sket - nuernes nu oprandt i morges kl. 0700, hvor Karen og Mette startede ud på Mettes livs første 1/2 marathon. Ca. 2 timer senere løb de jublende over målstregen i et overordentligt stærkt felt. Pladsen her tillader ikke en omremsning af alle 2000 løbere, men festligt var det, da resten af vore to familier joinede falbaladen og råbte og skreg de svedende atleter de resterende meter - undskyld - yards over målstregen. Løbet foregik på en smuk fredet ø midt i Columbia river tæt på Portland. Over højttaleren annonceredes "Matt Sorensen og Karen Teters" til almindelig jubel. De to atleter har gennem de seneste uger trænet målrettet mod denne dag.

4. juli - Amerikas uafhængighedsdag
I dag fejrer amerikanerne deres uafhængighed fra Europa, og det gøres bedst med grillede bøffer i burgerne med venner samt storslået fyrværkeri. Restriktioner for køb og brug af fyrværkeri i Oregon gør, at store folkemængder valfarter til de officielle affyringssteder for sammen med tusinder af ande familier at nyde showet. Gør man ikke det, er man henvist til at nyde fisende kinesere uden knald på hjemme på vejen. Alt hvad der skyder opad,
godt foto - Need for speedgodt foto - Need for speedgodt foto - Need for speed

Dette er klart et af mine bedre billeder: Karen og Mette løber så stærkt forbi kameraet på ruten, at kun en arm kom med på billedet.
er ulovligt og købes derfor i stor stil i nabostaten Washington eller i Mexico, hvis man er til egentlige kanonslag. Helt på niveau med Danmark kommer det dog ingenlunde på villavejene. Så det er pretty much dagens aktiviteter.

Den danske invasion
Vi ser frem til mandag, hvor Morfar kommer herover i et par uger og rejser hjem sammen med os. Danskerinvasionen denne sommer stopper dog ikke med det, idet Bo alias Super Bo eller Bo Bo gummisko - tidligere elev og medarbejder på Rudehøj og nuværende ven af familien og ikke mindst ven med Emily - kommer lige inden, vi tager hjem til DK. Hyggeligt!

Hiking Eagle Creek
Et af Sigbjørns højdepunkter på denne tur var en hike op langs en flod i et bjergområde ikke langt fra Columbia River, der danner grænse mellem Oregon og Washington. John og Sigbjørn tilbragte to nætter i de fri med abolut ingen moderne faciliteter, såsom komfur, seng og toilet. Vi vandrede på en af Oregons utallige stier, der giver almindelige mennesker mulighed for at opleve den fantastiske natur på nært hold. Stier, der kan vandres på i dagevis, uden at man ser huse veje eller lignende. På et tidspunkt krydsede vi en linie, hvorefter vi var i Vildnisset. Her måtte man skrive sig op, inden man gik ind af sikkerhedshensyn. Vi så de flotteste vandfald, oplevede Vild life på supernært hold, skovsked og badede i smeltevand fra sneen fra bjergene - ca 10 grader varmt/koldt vand. Ialt tilbagelagde vi ca 40 km på apostlenes heste, heraf halvdelen med fuld oppakning. Skønt!!! Vi tog afsted lørdag og kom hjem mandag, hvorfor søndagens gudstjeneste måtte afholdes i det fri: Sigbjørn gav John hovedtelefoner med lovsang på, stillede ham foran den enorme klippeside lige over for vores lejr og sagde: "Det er al den gudstjeneste, du får idag!" Det tog sammenlagt seks minutter og det var alt rigeligt! Gud var der i al sin majestæt, syntes det!

Flere gamle venner
I den forgangne uge har vi rendt sammen med Bill Jastram, hans kone Christy og forleden aften kom Josh og Julie forbi med deres to drenge og en pige i maven. Det er ikke alle vore trofaste læsere, der kender til disse navne, men ikke desto mindre er det sandt! Og et vidunderligt gensyn.

I weekenden er der Bluesfestival i Portland, og det går ikke stille af sig! Og med dette slutter
Kanotur på Tualatin RIverKanotur på Tualatin RIverKanotur på Tualatin RIver

Her sidder pigerne: Rachel, Signe og Julie
denne uges afrapportering herfra Guds eget land...

Signes puslespilSignes puslespil
Signes puslespil

Med 500 brikker
Bonneville DamBonneville Dam
Bonneville Dam

Kæmpe kraftværk midt i Columbia River
Hike Eagle CreekHike Eagle Creek
Hike Eagle Creek

John i det kolde vand efter en varm dag på trailen.
Hike Eagle CreekHike Eagle Creek
Hike Eagle Creek

Sigbjørn i det kolde vand efter en varm dag på trailen.
Gudstjeneste ved lejrenGudstjeneste ved lejren
Gudstjeneste ved lejren

Alt stod stille...
Tunnel FallsTunnel Falls
Tunnel Falls

Bemærk tunnellen, der er hugget ind i klippen, bag vandfaldet
Eagle CreekEagle Creek
Eagle Creek

flere vandfald

5th July 2008

Well done!
Godt gået, øh, løbet, Matt Sorensen! Stolt af dig. Vi glæder os til snart at få jer hjem - omend det virker til I trives hvor I er! Sendte jer en sms forleden, gad vide om den nåede frem. Nyd nu det sidste af ferien, det klæ'r jer! Mvh Ditlevsens
6th July 2008

Huhej hvor I kan.....;-)
Kære "de 5 på rejse"! Vi har nogle comments til jer alle 5: Morfar har pakket; kommer og drikker sin go'tur-aftenkaffe her og bliver kørt til lufthavnen imorgen tidlig 6.30. Julie: du ligner én der bare kan det der med at sidde forrest i en kano! Du styrer vist for vildt over there??!! Jeppe: vi tror du varmer op til at se Molly igen. Hun kommer nok til at blive helt vild over at se dig og vi regner med du kan lære den nogle coole amerikanske tricks. Signe: Du er så skrap til puslespil, tænk en tålmodighed. Også selv om det er udenlandsk. Få lige John til at lime det på en plade og hænge det op som minde om da du lavede et kæmpespil ovre hos dem ;-)) Mette: snup ½ mere; du ser bare for prof ud med dutter i ørene og dit skønne smil. ( og Karen, har hun ikke også prøvet det før??) Sigbjørn: go find your inner wildman. høhø. Kærligst Marit
6th July 2008

sms
Hej Christina og andre ditlere.... vi har ikke modtaget nogen sms. Prøv det der Email. Vi har prøvet at ringe nogle gange. Har I mon fået nyt nummer? Mette vil gerne kende farverne i det nye hus, såfremt hun sku falde over et eller andet totalt nice....
14th July 2008

Tillykke
Flot Mette. det glæder mig, at I nåede målet med løbning. Der er virkelig flot mange af de steder, I har været. det bliver spændende at høre beretninger fra jeres egen mund. Hils de få jeg kender i US og selvfølgelig jeres kære børn. Der er jo heldigvis lang tid, til I skal hjem - øh. kh Jørgen

Tot: 0.221s; Tpl: 0.026s; cc: 11; qc: 48; dbt: 0.0827s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb