Første skoledag.


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Oregon » Portland
September 9th 2009
Published: September 9th 2009
Edit Blog Post

Jeg mødte på skolen 9:15. Det var det rene menneskemylder på alle gangene. Eftersom at jeg hellere vil have Yearbook end Idræt, tog jeg lige en snak med min vejleder. Intet problem, udover at 6th period nu er fritime og at jeg skal møde på skolen hver dag 7:15 til period 0, som er yearbook. Anyway, jeg har kun hørt gode ting om faget, og det er så anderledes i forhold til de fag, jge kan have herhjemme. Så forhåbentlig er det det værd. Det var intet problem at finde lokalet til første time, det tager bare sin tid at komme frem, når 1350 elever mylder rundt på gangene, men jeg nåede det da i tide.. Første skoledag er aldrig noget særligt sådan fagligt, så det var mest bare præsentation af faget, og forventninger og frygt. Videre til Psykologi gik det så. Det er en okay lærer, han har sine principper og regler. Hvilket jo nok er meget godt. Igen bare præsentation af faget. sådan var det faktisk i alle timerne. Frokost tid. Da jeg febrilsk står og fumler med mit skab, for at få det åbnet (det skal lige siges at det ikke er let, og det er en meget lang kode man skal huske) kommer min skabs partner til undsætning og reder mig fra den pinlige situation, jeg selv har sat mig i. Erin (min skabs partner) startede på skolen sidste år, er er først lige rigtig faldet til. Hun spurgte om vi ikke skulle spise frokost sammen, hvilket var min redning, eftersom jeg ikke ellers vidste hvem jeg skulle spise sammen med. Erin går utrolig meget op i sit skolearbejde, men har begge ben solidt plantet på jorden og så er hun bare rigtig åbenhjertet. Videre til historie. jeg har en meget gammel lærer, sådan en rigtig morfar type, der tager tingere stille og roligt. Så videre til engelsk. En ufattelig entusiastisk lærer, må jeg sige. store forventninger, men okay det har de fleste lærere jo. Så videre til musik/slagtøj. Det er en vildt cool lærer med styr på det hele. Jeg kan ikke vente med at have det fag igen i morgen. Jeg tror at det bliver mit yndlingsfag. så 6th period fritime. Smutte på biblioteket for at slappe lidt af. Alting er simpelthen så forvirrende og anderledes, så det var rart bare at kunne side og slappe helt af. Så var det tid til sidste time. Internationale perspektiver. det er en klasse alle udvekslingsstundenter skal tage. Der fik jeg rig mulighed til at sludre lidt med nogen af de andre. Vi er vidst 11 eller 12 udvekslingselever. En del fra Tyskland der har dannet lidt deres egen lille gruppe. Typisk de tyskere. En israeler, 2 brasillianere, en franskmand, en hollænder og mig.
Det er meget forvirrende at skulle finde rundt på skolen, nå det i tide, uden at støde ind i folk. Det er simpelthen bare så anderledes. Det er nok det største kulturchok jeg har fået indtil videre, men jeg kan ikke vente med at komme i skole i morgen, mødetid: 7:15!! ... gaaaaaab!
Da jeg kom hjem, var det så tid til at komme afsted og købe alle de materialer som lærene kræver. Først til en musikbutik hvor jeg købte mine første trommestikker til musikklassen, bagefter videre og købe ringbind og notatblokke. Bagefter stod den på aftensmad, denne gang på Juli og Jeffery's yndlings restaurant, en libanesisk restaurant. Jeg har ikke rigtig det store idé om hvad det var vi spiste med det smagte i hvert fald godt. Anyway... Efter en lang dag, med en masse nye indtryk trænger jeg bare til en god nats søvn.

Advertisement



Tot: 0.119s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 57; dbt: 0.0447s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb