The Melting Pot: Helenes Födelsedag

Published: April 9th 2007

Surprise!Surprise!Surprise!

Riktig tysk äppelkaka, italiensk cappucino, blommor & present (hatten) väntade Helene i min lägenhet på eftermiddagen..

The Melting Pot: Helenes Födelsedag

North America » United States » North Carolina » Charlotte By _Gaby_
April 9th 2007
Gaby
Den 9e april var det Helenes födelsedag och vi bestämde oss för att göra något annorlunda än det vanliga: amerikansk cake vid midnatt och allsång. Istället bakade jag och Jessi en riktig tysk äppelkaka (istället för "just add water and eggs!") och fixade äkta italiensk cappucino. Vi hade köpt en riktig bordsduk, blommor och ballonger och bjöd Helene på födelsedagsfika.

Därefter var det dax att ta bilen till Concord Mills (stort mall) så att alla kunde köpa vad som behövdes för att vara riktigt uppkläda - kravet var klänning/kjol och ja, så tjusig man kunde göra sig! Anledningen var The Melting Pot - en fondue restaurang nära universitetet. Där blev det tre-rättersmiddag och drinkar. Sedan tog vi oss till downtown Charlotte till en pub för lite drinkar, folk som inte kunda hänga på ersattes av andra som inte kunda komma till middagen.

Lyckad födelsedag om jag får säga det själv!

Första fonduenFörsta fonduen
Första fonduen

Allt förbereddes på bordet
Group pictureGroup picture
Group picture

Theresa, jag, Isabel, Mike, Jessi, Lauren, Helene, Mike.
Saker att doppaSaker att doppa
Saker att doppa

..i chokladfondue..
On fire!On fire!
On fire!

Brinnande choklad fondue (eller flambe eller hur det nu stavas..)
Jag & EdilJag & Edil
Jag & Edil

Senare kom Edil uppklädd i kostym och allt.. mm!
LovelyLovely
Lovely

Hade ju iofs varit bättre utan Jessis hår?
Mike & RocioMike & Rocio
Mike & Rocio

Rocio kom också lite senare..
Puss!Puss!
Puss!

Pussa lite på Edil..

Tot: 0.215s; Tpl: 0.018s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.1081s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb