Savannah

North America » United States » Georgia » Savannah
April 8th 2007
Published: April 8th 2007

Whistle Stop CaféWhistle Stop CaféWhistle Stop Café

Stekta gröna tomater någon?

Savannah

North America » United States » Georgia » Savannah By _Gaby_
April 8th 2007
Gaby
Eftersom det inte direkt var väder för att stanna på stranden, bestämde vi oss för att se Savannah också när vi ändå var i farten. Här fanns också den berömda spanska mossan och fina hus. Överallt fanns också sk. Squares - mindre parker mitt i stan. Mycket charmigt - får förhoppningsvis bilder från Nilo snart & då får ni se mer.

Filmscen?Filmscen?
Filmscen?

Välbekant båt av någon anledning.. från film?
BronBron
Bron

Bron till Savannah
PåskfirandePåskfirande
Påskfirande

Då detta var påskhelgen, fick vi ta & fira lite med vars en chokladkanin i en av the squares (mindre parker) i Savannah!
SquareSquare
Square

Vackert.
London.London.
London.

Eller ursäkta, Savannah. Men så nära en engelsk telefonkiosk jag har kommit hitintills!
Ett husEtt hus
Ett hus

eller kanske snarare en av många ståtliga villor..
VäxtlighetVäxtlighet
Växtlighet

Kamelia? I alla fall i buskar...
Berömd fontänBerömd fontän
Berömd fontän

Finns tydligen bara 5 såna här i världen (eller om det var sju) och de har en här (resten är väl i Italien skulle jag tro..)
KyrkaKyrka
Kyrka

En av många..
ParkPark
Park

Att amerikanarna är konstiga, det visste vi redan.. men här är i alla fall ännu ett bevis: låtom oss göra om en gammal kyrkogård till en park! Läskigt!
Park/KyrkogårdPark/Kyrkogård
Park/Kyrkogård

Och såhär kan det alltså se ut..
Park/KyrkogårdPark/Kyrkogård

En bro

Tjusigt!
The Waiving GirlThe Waiving Girl
The Waiving Girl

Känd staty vid vattnet, av en kvinna som varje dag (under x år) vinkade åt alla båtarna..
CaféCafé
Café

Innan vi tog oss tillbaka till Charlotte tog vi en fika - ett riktigt café! Saknade pappa här!!!

Tot: 0.093s; Tpl: 0.02s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0309s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb