Mot New York!

North America » United States » New York
August 15th 2014
Published: August 15th 2014

Sista dagen med gruppen å påväg mot New York. Bara ett snabbt stopp först i philadelphia för att gå/springa upp för "the rocky stairs".
Igår hade vi en hel dag i Washington. Så såg vita huset, wahington- och world war 2- memorial, lincoln memorial, koncentrationslägers museum, newseum m.m. Det sistnämda hade en bit av mastenfrån world trade center och en bit av berlinmuren. Coolt å se vita huset. Tror dock Obama va på semester, så blev inte inbjuden på kaffe och fika.
Åkte sen på kvällen och såg en baseball match innan middagen. Sålde one-dollar-beer (7 kr) på arenan så kan ha blivit några såna...

Räknade upp hur många stater vi varit i under resan å kom upp till lite över 20, så nästan hälften av usa:s stater.
Nu spenderas helgen i NY sen hemresa måndagkväll.
Varit skönt å komma upp i norr så det inte är så jäkla varmt i tälten. Frös rent av nästan inatt... Ser framimot vintern nu också. Peppad på att åka slalom, bada isvak och ska försöka ta en natt i ishotellet i jokkasjärvi.

Tot: 0.224s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 47; dbt: 0.1209s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb