Manhattan


Advertisement
United States' flag
North America » United States » New York » New York » Manhattan
January 29th 2006
Published: February 6th 2006
Edit Blog Post

Ja,da var vi framme i New York. Bodde i East Village pa ett ganska speciellt Hostel. Forsta natten var inte en trevlig upplevelse..kallt som fan pa de lilla rummet pa 2x2m och inget tak... jaja, fick byta rum och allt blev battre.

Pa fredagen gick Thomas och Fredrik runt och letade skivor medan Elisabeth och jag besokte Ground Zero var tvilling tornen stod. Vi besokte aven de kande shopping mallen Century 21 som visade sig vara en nedtur.. designerklader i rader i en lokalsom paminde om Fretex eller UFF, inte nat fint med andra ord. Vi akte med pa en arrangerad busstur som tog oss till alla inspelningsplatserna i TV serien Sex and the City. Sa nu har jag suttit pa trappan var Carrie bor..😊

Lordagen gick vi runt omkring pa Broadway, Times Square och Greenwich Village.. Vi besokte Thomas favorit bryggeri som ligger mitt i smeten pa Times Square, The Heartland Brewery. God ol!!!

Lordag kvall akte vi ut till Brooklyn och sag pa Sharon Jones & The Dap-Kings + en till konsert som jag ej kommer ihag va den hette...forsta bandet var bra men ikke de andra...enligt mig da..

Sondagen hann vi inte gora sa mycket..hade planer om att aka skridskor I Central Park..men de hann vi inte, sa jag o Fredrik gick lite runt i The Village ochsa at vi lunch i Chinatown. Maten var nat av de konstigaste jag har sett och smakat...tror inte jag kommer ata kina mat pa lenge...😊

Da var var New York helg over for denna gang..vi tog bussen ut till Newark Airport och darifran flyget till Costa Rica.


Additional photos below
Photos: 3, Displayed: 3


Advertisement



Tot: 0.127s; Tpl: 0.021s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0902s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb