Honden en bloesem


Advertisement
United States' flag
North America » United States » New York » New York » Manhattan
April 8th 2008
Published: April 8th 2008
Edit Blog Post

In plaats van continu de metro nemen, doe ik wat de aanplakbiljetten van de burgemeester aanraadt; lopen. Er zitten al behoorlijk wat kilometers in mijn kuiten. Het mooie van lopen is dat je veel meer ziet en, schijnbaar, gezond is. Gisteren vanuit Brooklyn over de brug Manhattan ingelopen. Het is een tocht van een half uurtje en je krijgt een mooi uitzicht op de stad. Had ik al vermeld dat alles hier gigantisch is? Ook gigantisch was de drukte in een outletwinkel vlakbij ground zero. Het koopvirus wilde maar niet toeslaan. Ik liep wat verdwaasd rond om na 'n uur mezelf toch een flesje Allure kado te doen; eindelijk iets gekocht!

Door te lopen en veel te lopen leer je ook af om als toerist alleen maar omhoog te kijken naar de grote gebouwen. Als je wilt zie je dan mooie dingen. Mooi is dat eergisteren vrijwel alle bomen nog knoppen hadden en dat deze gisteren vrijwel allemaal uit de knop zijn; mooie witte en roze bloesem. Ik realiseerde me dat dit soort dingen mij in Nederland veel minder opvallen... op het uitkomen van de krokusjes in het theater-aan-de-parade-tuin te 's-Hertogenbosch na. Het ziet er schitterend uit, zeker in de zon die continu schijnt.

Met je blik wat meer naar de grond zie je ook zaken die je niet 1,2,3 opvallen. Honden. Er zijn er veel hier. Het vreemde is dat ze alleen oog hebben voor andere honden of hun baasje, niets anders. Je krijgt geen contact met ze, misschien als je op handen en voeten je poot ligt tegen een boom krijg je een natte snuit tegen je kont. Een onderzoek waard?

Hop, ik ga nog even een paar dagen genieten!

X

Advertisement



8th April 2008

Heb je al honger?
En dit verhaal deed me denken aan de lekkerste pizza van New York. De brug over naar Brooklyn en dan rechts naar beneden -> http://www.grimaldis.com/brooklyn.htm 19 Old Fulton St. under the Brooklyn Bridge. Naja je zegt dat je vanaf Brooklyn naar Manhattan hebt gelopen en dat is ook echt geweldig. Ik mag hopen dat jij ook veel zon hebt gehad tijdens deze wandeltocht. Lachen man, ik zie mezelf daar ook gewoon weer lopen. Snel deze pagina maar closen anders ga ik zo weer boeken en dat moeten we niet hebben. Heb je ook nog under the bridge gekeken? Maar als jij eens verder de Midas Dekkers uit gaat hangen. ;)
9th April 2008

Super!
Ha lief, Fijn om ook jouw verhalen te lezen. En mooie foto by the way, van die hond! NY ik kom zeker een keer!!! XXX KArin

Tot: 0.065s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0416s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb