Aprilis Amerikaban

North America » United States » Nevada » Las Vegas
April 20th 2011
Published: May 5th 2011

Valoszinuleg nem jutott volna eszembe Las Vegas-ba utazni, de mikor tesomek elhataroztak, hogy ott lesz az eskuvojuk, nem ellenkeztem 😊 Az eskuvo azert ott volt, mivel tesom felesege ausztral, es egyreszt nagyjabol feluton van Magyarorszag es Ausztralia kozott, masreszt mellozi a templomi meg a hazassagkoto termes ceremoniat, mivel persze egy Elvis-fele kapolnat neztek ki.

Aprilis 1-jen indultunk delelott 11 korul, es delutan 2 utan ertunk Las Vegas-ba, mivel az ut nagyjabol 10.5 ora volt, kozben azonban 8 orat nyertunk az idozona-valtasok miatt. Egy Boeing 747-400-as geppel, a vilag masodik legnagyobb utasszallitojaval repultunk (a legnagyobb az Airbus A380), ami eleg jo volt, bar nagyon kenyelmesnek nem mondanam, de volt eleg hely ket ules kozott, meg lehetett persze jarkalni is. Izgalmas volt atelni, ahogy gurultunk, es felszallas kozben ugy tunt, csak nagy nehezen szakad el a foldtol a tobb mint 400 tonnas gep, de aztan rendben folszalltunk. Az ocean folott nem sok latnivalo volt, azonban Amerika mar valtozatos tajat mutatott: Kanada es az eszakibb allamok hotol feherek, delebbre egyre kevesbe, mig vegul Nevada zold, barna,voros, sarga es kek, ahogy az erdos teruletek, hegyek, sivatagok es vizek valtakoztak.

A fedelzeten nezheto filmek segitsegevel eltelt az ido, es nagyjabol 30 fokos melegben landoltunk. Ugy feloras sorbanallas utan gond nelkul atmentunk az utlevelvizsgalaton, majd a hotelbe mentunk, kozben mar csodalva a nagy es latvanyos vegasi hoteleket. Az Imperial Palace-ben szalltunk meg, ami egy tavol-keleti palota bizonyos stilusjegyeit hordozta magan (a tornyok tetoresze, bizonyos ablakok kivulrol), de belulrol egy nagy hotel volt, rogton a bejaratnal egy hatalmas kaszinoval (bar mas hotelekben meg ennel is nagyobb volt a kaszino). Mint hamar rajottunk, itt lehetett dohanyozni, szabadon fogyasztani a barhol vasarolt innivalot, kozben meg jatszani valamelyik szerencsejatekon (ami persze nem volt kotelezo). A bejelentkezesnel jo hosszu sor allt, igy mire ott is sikerult sorra kerulni, majd feljutottunk a szobainkba, mar jol eltelt az ido, es mivel jo hosszu volt a nap, mar csak egy vacsora hianyzott, aztan meg az alvas. Egy ausztral jellegu helyre mentunk el, ahol nagyon remek sajtburgert ettem, es hozza Cezar-salatat is ettem, amiben most nem volt csirke, viszont az ontettel nagyon remek ize volt, a burgerhez szervirozott ketchupban meg plusz hagyma is volt, igy nagyon jo volt az osszhatas.

Szombaton a Hoover-gathoz tettunk kirandulast, ami Nevada es Arizona hataran talalhato, es dobbenetes latvanyt nyujt. Mivel tavaly atadtak a Colorado folyo folott atvezeto hidat, onnan tekinthettuk meg ezt a hatalmas epitmenyt. A hid kb 268 meterrel a viz folott halad at, alul pedig a kb 85 meter magas gat latszik. Jol lehetett latni, hogy a gat mogotti reszen, ahol a viz van felduzzasztva, a vizszint most eleg alacsonyan allt ahhoz kepest, ahol korabban volt. A gat hatalmas mernoki teljesitmeny, a hegyoldalrol leereszkedo villanyoszlopok pedig par helyen eleg meresz szogben allnak a sziklafalon, de jol oda lettek epitve. Remek idonk volt, bar persze eleg jol fujt a szel.

A gat megtekinteset kovetoen Las Vegas fele indultunk el, elidoztunk kicsit a Lake Mead mellett, majd egy Hacienda nevu utmenti hotelben ebedeltunk, ahol termeszetesen kaszino is volt. Egy jol hangzo sult csirket valasztottam, ami mint kiderult, sima rantott csirke volt, raadasul a bore is rajta volt, a bundaja meg tocsogott a zsirban, igy nem a legjobb valasztas volt, de azert nem maradtam ehen. Las Vegasba visszaerve setaltunk szuleimmel, kozben eltelt az ido, es egy kellemes olasz etteremben kotottunk ki vacsorara, ahol 27-30 dollar koruli menuket lehetett kerni, mindegyikben fokhagymas kenyer, salata, voros es feherbor, foetel es desszert. Eleg kiados volt, a hangulat pedig igazi olaszos 😊 A vacsorat kovetoen meg setaltunk egyet a kivilagitott varosban, megneztuk az Eiffel-tornyot a Paris, Paris hotelnel, valamint a tancolo szokokutakat a Bellagional. A Bellagio belulrol igen elokelo, talan az egyik legdragabb is Vegasban. A Caesar's Palace is remekul nezett ki a romai stilusu epuletekkel, szokokutakkal es a Colosseumot utanzo hangversenyteremmel, ahol Celine Dion lep fol.

Vasarnap delelott, kesoi ebredest es a szokasos eperturmixot kovetoen a vilag legnagyobb klasszikus autokiallitasan maszkaltam kicsit, ami az Imperial Palace hotelben van, majd kesobb egy igen kiados tavol-keleti ebed kovetkezett. Balga modon rendeltem tempurat eloetelnek (bundazott zoldsegek es tenger gyumolcsei), nem tudva, hogy amugy is jar vegyes zoldsegekbol es a kaposzta es chilli vegyitesevel letrehozott kimcsibol (ez egy koreai nepi eledel) allo eloetel, valamint a foetel is igen laktatos. Ez utobbi reszemrol udon tesztabol (kb 3-4-szer vastagabb, mint a spagetti) es tenger gyumolcseibol keszitett, kinai izesitesu, razvasutott fogas volt, amit nem is birtam teljesen megenni. De igen jo volt.

A laktatos ebed es egy kis seta utan folkerestem tesomat a Venetian hotelben, ami Velencet masolja igen alaposan, igy peldaul a hotel homlokzatanak egy resze a Dozse-palota kek vizu csatornaval, rajta par gondola, kicsit arrebb a Rialto-hid, valamint a Szt Mark harangtorony. A hotel belulrol is fenyuzo a sok csillogo padlolappal, aranyszinu diszitesekkel es kristalycsillarokkal, a liftekben pedig opera es mas klasszikus zenek szolnak a hatterben.
Miutan osszegyult meg tesom par haverja, taxival elmentunk egy billiard szalonba, ahol a legenybucsu reszekent paran jatszottunk, ittunk jo nagy soroket meg uditoket, es nagyjabol 30 inch (75 cm) atmeroju pizzat ettunk, amibol volt 3, igy maradt estere is.

Par ora jatekot kovetoen visszatertunk a varosba, majd egy kis maszkalas utan egy francia hangulatu etteremben kajaltunk szuleimmel, ahol egy sonkas-sajtos palacsintat valasztottam, rajta mandulaval, igen remek izekkel, majd a tesomek lakosztalyaban rendezett eskuvo elotti osszejovetelre mentunk, ahol megbeszeltuk a masnapi programot, meg ugy altalaban beszelgettunk.

Hetfon, 4-en meg volt annyi idom delelott, hogy folytassam az autoszalon latogatasat, bar igy sem tudtam minden autot megnezni, de sok gyonyoru darab volt kiallitva, a legtobb megvetelre is. Persze igen magas arakon is, igy peldaul Rolls Royce-ok, regi Cadillac, Chevrolet, Mercedes es meg sokfele auto.

Egy kis mexikoi ebedet kovetoen eltaxiztunk a Graceland kapolnaba, ahol tobbek kozott Bon Jovi is eskudott, majd lassan osszegyultek a vendegek. Ha jol emlekszem, 38-an voltunk: sogornom szulei, rokonai es baratai, tesom baratai es mi szuleimmel, Magyarorszagrol, Britanniabol, Ausztraliabol, Kanadabol es az USA-bol vegyesen. Tesomek egy nagy feher limuzinnal erkeztek, es mivel tesom ugy talalta ki, ot is beleertve paran Blues Brothers stilusban oltoztunk fol: fekete oltony, feher ing vekony fekete nyakkendovel, napszemuveg, kalap. Rovid varakozas utan megtoltottuk a kis kapolnat, majd Elvis szemelyesen megjelent, es enekkel es tancelemekkel tarkitott rovid ceremonia soran osszeadta az ifju part. A fogadalomban, amit Elvis utan ismeteltek, Elvis-szamok szofordulatai is szerepeltek, kulonlegesse teve a szoveget. A vegen pedig a Viva Las Vegas szolt 😊 A latvanyos ceremoniat megelozoen tesomek a kapolna mogott egy kis szobaban alairtak a papirokat, es jogilag osszeadtak oket, ezutan jott az unnepi resz.

A kapolna udvaran fenykepezkedtunk mindannyian, majd visszamentunk a Venetian hotelbe, ahol a hotel belsejeben kialakitott Szt Mark teren, az egyik hid kornyeken keszult meg sok foto az ifju parrol, majd hozzaadva a csaladtagokat vagy a baratokat. Jo volt a hangulat, mindenki orult, majd az ifju par meg elment a varos kulonbozo pontjaira tovabbi fotokat kesziteni, a vendegek pedig visszavonultak a vacsora elott.

Este talalkoztunk a Venetian koktelbarjaban, ahol ket zongoran jatszott egy ferfi es egy no, hozza enekeltek is, lehetett szamokat kerni. Katy Perry dalait egyaltalan nem szeretem, a hangjat meg kevesbe, de a Fireworks cimu szamat, amiben szerintem jol hallhato, hogy nem kepes kienekelni bizonyos hangokat, csak erolkodik, ez a zongorista-enekesno annyira tisztan es szepen adta elo, hogy orom volt hallgatni. Lassan ujra osszeverodott a vendegsereg, majd atmentunk egy kulonterembe, ahol egy nagyon kellemes vacsorat koltottunk el. A cedruslapon fustolt lazac, amit valasztottam, fantasztikus volt, rajta egy intenziv barbecue-szosz, melle hagymakarika, krumplipure es parolt zoldsegek. Volt pezsgo, poharkoszonto es persze eskuvoi torta is, nagyon jo volt a hangulat 😊

Kedden szuleimmel nehany hotelbe latogattunk el. Ekkor mar kisse huvosebb volt, nem 30 korul mint elozoleg, hanem nagyjabol 23 fok korul, de persze ez is kellemes volt. A betonoszlopokon kialakitott egysinu palyan futo vasut, a monorail a hotelek egy reszet koti ossze eszak-deli iranyban, igy szamunkra pont jol jott. Lementunk az MGM Grand hotelig, amiben a szonyegen itt-ott oroszlanfejek, kicsit arrebb egy kifuton elo oroszlanok es persze egy jo nagy kaszino lathato, az eloterben meg egy box-ring, ahol eppen egy elvileg hires boxolo es az o kihivoja beszeltek egy meccsrol az osszegyulteknek. Kisse tovabbsetalva kiertunk a Strip-re, Las Vegas uj foutcajara (a regi foutca a Fremont Street kornyeke a regi belvarosban, sokkal eszakabbra), ahol a szines tornyokkal, feher falakkal kastelyt formazo Excalibur es a New York epuleteibol osszeallitott New York, New York hotelek allnak. Az Excalibur belulrol is kastely-jellegu (persze itt is ott a kaszino meg ettermek es koktelbarok), ez a kastely-jelleg azonban hamarosan atvalt egyiptomiba, ahogy delre haladunk a hotelen belul, mivel a szomszedban a Luxor hotel talalhato, melynek foepulete egy hatalmas piramis, elolrol pedig a Szfinx, egy obeliszk es a karnaki kos-szobrok diszitik, belul hieroglifakkal diszitett oszlopok. Meg tovabb haladva atertunk a Mandalay Bay nevu hotelbe, ami aranyszinu, modern, uveg es beton, udvaran medence hullamfurdovel es palmafakkal, kicsit arrebb pedig egy tropikarium es akvarium krokodillal, kigyokkal, madarakkal, capakkal es rajakkal, kellemes tropusi hangulatban.

Innen az idokozben meg melegebb idoben visszamentunk a New York, New York-hoz, ahol rovid hezitalast kovetoen felultem a hullamvasutra, ami a Coney Island-en talalhatonak egy masolata. A kocsiba beulve felulrol is leereszkedett egy kar, ami a vallaknal fogva tartja az embert, meg terdmagassagban is lenyilt egy kapaszkodo. Elindult a taxit utanzo kocsikbol osszeallitott szerelveny, ki a tuzo napsutesbe, es rovid egyenes szakaszt kovetoen egy nagyjabol 50-60 fokos lejton kezdtunk el folmaszni. A csucsra felerve meredeken legurultunk, majd ujra fol, kicsit erre meg arra, a kocsik most vizszintesen alltak, de nem sokaig, mert egy eles kanyart kovetoen megint folfele indultunk, majd fejreallva egy kor, most egy eles kanyar a masik oldalra, majd meg par kanyar, es visszatertunk a garazsba. Volt, aki sikitozott, en leginkabb igyekeztem lelegezni 😊 Utolag hallottam rola, hogy szakertok szerint ez a hullamvasut eleg unalmas - nekem eleg izgalmas volt!

Egy izletes, olasz ebed utan (ezuttal pizzat ettem) a monorail-lel eszakra utaztunk, a Sahara nevu, arab diszitesekkel ellatott hotelig, majd onnan tovabb a Stratosphere nevu hotelhez, melynek a tornyaba mentunk fol. Ez egy 350 meter magas torony, nagyjabol 270 meternel van a kilato resz, es ejszaka (is) remek latvanyt nyujt. Eredetileg gondoltam, hogy kiprobalom valamelyiket a kilato folott levo vidamparki elmenyekbol, de a korabbi hullamvasut eleg volt. Az egyik ilyen elmeny egy negykaru polip, amelyik kinyulik a torony tetejerol a semmi fole, majd kinyilik a negy kar, es a szekek elkezdenek forogni. Egy masik egy szekekbol allo pad, amit egy lift-szerkezettel folhuznak magasra, majd szabadesessel leejtik a padot. A harmadik pedig egy kis szerelveny, ami egy sinen kicsuszik a tetorol a semmi fole, majd folemelkedik, es kulonfele iranyokba mozdul el hirtelen, a fraszt hozva a kedves resztvevokre. De aki zuhanni szeretne a kilato szintjerol, sem fog csalodni, mert par biztositokotel rogziteset kovetoen leugorhat. Megelegedtunk a kilatassal 😊

Szerdan elindultunk delkeletre, ekkor mar csak 20 fok korul volt a homerseklet, a nap is elbujt. Egy ido utan ratertunk a 66-os utra, ami a nem messze futo 95-os allamkozi uttal szemben 1+1 savos kisse kopottabb is, viszont legendas, az ut mellett pedig regi korok benzinkutjai es hoteljei sorakoznak, azon tul pedig a preri. Utkozben megalltunk egy mexikoi kajaldaban, majd tovabbmenve belekerultunk egy esos zonaba. A homerseklet kozben 10 fok ala esett, az eso meg nem akarta abbahagyni, igy ertuk el a Grand Canyon-t. A levego tiszta volt es fenyoillatu, a vacsora finom (ezuttal egy tenger gyumolcseivel keszitett spagettit ettem), a vacsorat kovetoen pedig mar nem esett, hanem havazott. Szerencsere reggelre elallt a ho, ragyogo napsutes es kb 14 fok volt, a Grand Canyon pedig fantasztikus latvanyt nyujtott a hegyekkel es volgyekkel, az elsosorban voros es sarga szinekkel es a kek eggel. Jo nagy setat tettunk korben, de nem ereszkedtunk ala, mert az onmagaban egy nap lett volna. Elveztuk a szep idot es a latvanyt (bar eleg szeles volt), majd egy arizonai etterembe mentunk be, ahol sult csirket ettem kortes barbecue szosszal es egy erdekes lepennyel, ami leginkabb piskotara emlekeztetett, de finom volt. Es lattam igazi Navajo indiant, aki a hotelben dolgozott recepcioskent.

Tesomektol elbucsuztunk, mivel ok kesobb tovabbautoztak Phoenix-be, majd Los Angeles-be es Disneyland-be, mi pedig visszaautoztunk Las Vegas-ba. Mivel ez kb 5 oras ut, jol eltelt az ido. A repteren leadtuk a berelt kocsit, bejelentkeztunk a gepunkre, majd sajnalattal lattuk, hogy mar semmilyen etterem nincs nyitva, viszont eleg jo szendvicseket lehetett kapni. Azokat felmarkolva bementunk egy kocsmaba, ahol mindenkitol, aki alkoholt szeretne inni igazolvanyt kernek, mert szigoruan csak 21 ev folott lehet alkoholt kiszolgalni.

Kicsit kesobb atmentunk a gepunkhoz, es egy ejszakai jarattal atrepultunk New York-ba. Reggel 5.20 korul landoltunk, persze ekkor meg sotet volt, de aztan telt az ido, es vegul fel 9 korul ertunk a hotelhez a Central Park-tol delnyugatra, a 87. utcanal. Leraktuk a csomagokat, majd egy reggelit kovetoen felmetroztunk a Cloisters nevu kolostorhoz, ami valojaban egy mesterseges kolostor, amit Rockefeller tamogatasaval epitettek Europa kulonbozo reszeibol valo elemekbol - igy eleg vegyesre sikerult: volt benne romai meg gotikus resz is, valamint sarga alapszinu festett uvegtablak, amilyet meg nem lattam korabban. Itt 7 fok koruli ido volt, eleg szurke, ami persze nem segitett az ejszakai repulout feledeseben, ellenben par kaveval.

Delre metroztunk, maszkaltunk a Trinity Church es a Columbia Egyetem kornyeken, majd tovabbmenve megneztuk a St John the Divine nevu szekesegyhazat, ami kulonbozo forrasok szerint a legnagyobb templom/a legnagyobb kereszteny templom/a negyedik legnagyobb katolikus templom. Hatalmas, az biztos, szep gotikus, es eppen egy korus enekelt benne, igy erdekes elmeny volt.

Egy kellemes olasz ebedet kovetoen (lepenyhalat ettem rakhussal toltve) atsetaltunk a Central Park-hoz, majd lemetroztunk a Dakota-hazhoz, ahol John Lennon-t lelottek, es most a parkban egy emlekhely lathato. A parkon atsetalva elhaladtunk a Guggenheim muzeum modern epulete mellett, majd metroval lementuk az Empire State Building-hez, azonban nem mentunk fol, mivel az elorejelzes masnapra sokkal jobb idot mondott. Visszamentunk inkabb a Metropolitan muzeumba, ahol gyonyorkodtunk az amerikai indianok, europai festok es mezopotamiai szobraszok alkotasaiban, majd a hosszu napot kovetoen nyugovora tertunk.

Szombaton orommel tapasztaltuk, hogy az elorejelzes bejott, es odakint ragyogo napsutes fogadott, kesobb pedig a homerseklet is kellemes lett, ugy 15 fok koruli. Amerikai reggelivel kezdtuk a napot: 3 vastag palacsintat ettem, hozza bacon-t, majd a tobbi palacsintahoz juharszirupot, narancslet es sok kavet (amerikai, hosszu kave). Igen laktatos volt a reggeli, eleg energiat biztositott a nap tovabbi reszere.

Metroval lementunk Brooklynba, majd atsetaltunk a Brooklyn hidon. Remek ido volt, kicsit szeles, de Manhattan latvanya karpotolt. Jo hosszu a hid, igy jo volt kicsit megpihenni egy kis metrozast es setat kovetoen Little Italy-ben, a Fiat Cafe nevu helyen. Persze olasz sort ittam 😊 Innen folmentunk az Empire State Building-hez, majd annak kilatojaba, es elveztuk a kilatast. Jo volt ujra latni a sok felhokarcolot.

Ezutan lemetroztunk Manhattan deli vegere, ahol szetneztunk az Indian Muzeumban. Sajnos volt egy tuzriado, ki kellett menni az eloterbe, de kesobb vissza lehetette menni, igy, bar veszitettunk egy kis idot, azert sikerult latni valamit. Tetszett a Szabadsag-szobor alaszkai verzioja valamint par himzett virag, ami elegge hasonlit nemelyik magyar himzesre (az en laikus szememmel legalabbis). Voltak erdekes edenyek, ruhak es egyeb hasznalati targyak is.

A Wall Street erintesevel folsetaltunk a Ground Zero-hoz, ahol most nagy epitkezes folyik, es mar sok epulet all ott. Metroval es gyalog tovabbhaladva kiertunk a Hudson folyohoz, ahol hajora szalltunk, es egy 2 oras utat tettunk, ami vilagosban kezdodott es sotetben ert veget, es kozben sikerult elkapni egy gyonyoru naplementet. Az ut vegen pedig a hajo megallt a Szabadsag-szobornal, igy, bar sotet volt, a kis megvilagitassal is sikerult egesz jo kepeket csinalni.

Egy par utcaval meg sugaruttal arrebb (ami kicsit messzebb volt, mint elozetesen varhato volt), megtalaltuk a Delta Grill nevu ettermet, amiben louisianai kajakat lehet enni, es meg helyet is sikerult kapnunk. Eloetelnek sult zold paradicsomot ettem, ami vegul is rantott paradicsom, es egesz jo volt. Fofogasnak pedig egy masik eloetelt, sertesbol es aligatorbol keszult kolbaszt valasztottam, ami szinten izlett 😊
Megneztuk a Times Square latvanyos kivilagitasat, majd nyugovora tertunk.

Vasarnap az volt a terv, hogy Harlemben elmegyunk egy templomba gospelt hallgatni, azonban sajnos tul nagy volt a tomeg, igy a varakozok egy reszet eltanacsoltak. Egy szorolapos aktivista utmutatasa alapjan probaltunk egy masik templomot talalni, ahol elvileg enekelnek, de sajnos nem jott ossze. Azt azonban lathattuk, hogy Harlem tenyleg eleg lepukkant 😞

Lemetroztunk a Lincoln Centerhez, ahol a Metropolitan Opera modern epulete is talalhato, majd a Central Parkon atsetalva, a Guggenheim Muzeum mellett elhaladva, majd metroval elertuk a St Patrick szekesegyhazat, ami meg mindig tetszett, majd folmentunk a Rockefeller Center kilatojaba. Sajnos most szurkebb volt az ido, mint elozo nap, de azert igy is jo volt a kilatas.

Innen tovabbsetaltunk a Times Square-re, ahol ebedeltunk (en egy jo nagy hamburgert ettem es egy remek csoki shake-et), majd tovabbhaladtunk a Grand Central allomashoz, megnezni a szep belso teret es mennyezetfreskot. Utkozben egy nagy kijelzon latni lehetett az amerikai allamadossagot, ami akkor 14.3 trillio dollar volt, vagyis nagyjabol 8.6 trillio font, ami duplaja a brit allamadossagnak.

Ez volt az utolso latnivalonk New York-ban. Visszamentunk a szallasra folvenni a borondoket, majd ki a repterre. Sajnos volt egy kis keses, meg ismet nem igazan sikerult aludnom a gepen, igy kisse faradt volt a hazateres, de a szep ido karpotolt.

Tot: 0.156s; Tpl: 0.017s; cc: 12; qc: 31; dbt: 0.0792s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb