New Orleans baby!!

North America » United States » Louisiana » New Orleans
August 9th 2010
Published: August 10th 2010

Chattanooga,TN Chattanooga,TN Chattanooga,TN

med to sekker på ryggen! begynner å bli tungt det her :p
New Orleans, for en nydelig by! var der i tre dager fra tirsdag til fredag, og bodde på Ramada right smack på Bourbon Street i French Quarter.. Siden det er lavsesong fikk jeg rommet for $90 per natt, i høgsesongen koster visstnok dette rommet over $200 per natt! Det er fan meg en bra deal :D
Sleit litt med å komme meg til valet parkinga, politiet stenger av Bourbon Street hver kveld når alle turistene begynner å vase rundt dritings i gatene hehe.. jeg ankom litt før 8pm og allerede da var det flust av berter i minikjoler som tok opp hele fortauet fordi de sjangla så utrolig! New Orleans= party, lavsesong eller ei :D

Fantastisk hotell, er ikke vant til sånn "luksus"! USA dreier seg om service,service og atter service - valet parking, folk som bærer bagasjen for deg og alt det styret her! utendørs og innendørs svømmebasseng, sikkerhetsvakter osv.. Rommet var nydelig, hadde et ikke-røyk rom for første gang og det luktet jævli godt får man si! Hadde heldigvis rom mot bassenget og ikke mot gata, for det var det HØYLYTT! fulle folk, kveldsåpne butikker, pub og disko overalt.. musikken var så massiv at jeg klarte ikke å
On the roadOn the roadOn the road

the giant bridge over to new orleans!
skille sangene fra hverandre (og da var jeg tilogmed edru hehe)
Jeg dro rett ut for å møte James, en gammel venn av meg som jeg har kjent i over 7 år! Vi hadde en superkos kveld på pub med hans superkule kollega..og ja,han var supergay. "over the top gay"! jeg digga den karen så sykt mye! Onsdagen tok James meg med på en vandrerferd gjennom gatene i New Orleans. Vi dro til den gamle kirkegården noen kvartaler fra French Quarter, den var fan meg kul! Det var som å være i en bakerovn, alle de høye monumentene og murene stengte inne all varmen så jeg trodde jeg skulle daue! Fikk hakket bakoversveis av at Nikolas Cage har fiksa sin egen gravsten der inne, men karen har jaggu meg smak. En sånn der skal jeg også ha en gang i fremtiden!!

New Orleans har en veldig lang forhistorie med både religion og slaver for å nevne noe.. jeg har ikke for vane å ramse opp historikk i disse bloggene men vil absolutt anbefale dere å lese litt om det! Byen er spesielt kjent for voodoo og det syntes - det er voodoo butikker i fleng der! Ja - har
RamadaRamadaRamada

hadde vel gjerne booket røykerom med kingsize men fikk det motsatte! Rommet var stort og gullende reint,aldri sove i en så behagelig seng før!
selvfølgelig vært å kjøpt litt smågreier der ;P Ifølge James var mange av de bare bullshit men noen av butikkene er the real deal! Han ordnet meg en reading hos et medium i byen som kunne fortelle meg mye interessant hehe.. ut av det blå kom han med "Når blir du å hoppe i fallskjerm forresten?" jaaaaaa.. tanken har streifet meg i det siste altså.... "du er et rastløs vesen av natur og det vil aldri forandre seg!" okei.... "utdanningen din innenfor reising vil sørge for at du får en internasjonal jobb!" hmm..."hvordan går det med skrivingen din?" øøøøøøh.... ble hakket paff der jeg satt! Ja han sa mye spennende greier så gleder meg til de neste 5 årene hehe!

Hadde egentlig tenkt til å gjøre masse tours, de har sånne ghost/vampire/haunted house tours men siden jeg er så superheldig og hadde James der så viste han meg stort sett alt det der gratis! Mange spennende historien,spesielt den historien jeg skrev litt om nedenfor! Et franskt doktor ektepar som utførte mange lugubre ting i det hjemsøkte huset. Holdt mange slaver lenket til arbeidsplassene sine, utførte eksperimenter på kroppsdeler osvosv.. google it! Jeg kan ikke gjenfortelle alt,the allmighty James told
RamadaRamadaRamada

Chilling by the pool ;)
the story much better than me :P Ja skal vi se...
Torsdagen var han på jobb så jeg var ute og kikket litt selv, nede på french marked og sånn. massevis av frukt,mat,turist greier, kule t-shorter osv! Måtte ta meg en tur ned til mississippi (korrekt antall bokstaver??) bare for å si at "øyh jeg har vært ved den elva!" har forøvrig krysset den mange ganger i løpet av de siste ukene men allikavel 😊 øøøh.. ja. det var en elv. som var brun ;P Vi spiste middag etter det og vandret gatelangs og så på folkelivet mens vi drakk daiquiri! Ja også var vi på casino der James vant $90 og jeg tapte $30! vi fikk gratis øl kun fordi vi satt ved baren og spilte poker hehe... gotta love it..
Etterpå var vi i gatene og stoppet opp for å se på musikerne som står ute og spiller for penger! Har filmet litt derifra så skal se om jeg får lastet opp når jeg kommer hjem,internetten her er jævli treig!

Cluet med New Orleans er det at ingen reagerer om du drikker alkohol ute,så lenge du drikker fra et plastglass - genialt! James klarte forøvrig å slå
St. Louis cemetarySt. Louis cemetarySt. Louis cemetary

En gammel kirkegård i N.O med masse kule graver!
hull på glasset så han fikk blå daiquiri utover sokkene sine! "Blue smurfing" mehehe trodde jeg skulle daue av latter, en hvit og en blå sokk! Kongeby! Selv om det absolutt ikke er Mardi Gras drev folk og slang perlekjeder til alle som gikk forbi så jeg fikk meg et naice kjede!

new orleans er en by for livsnytere! små gater, folk som snakker til deg overalt, bra stemning! Det er dog visse områder man skal holde seg unna.. jeg hadde james som bodyguard hehe så det var ikke noe stress men å vandre alene på kvelden i visse strøk er ikke å anbefale. Hotellkaren sa at jeg ikke burde gå på kirkegården alene fordi det er folk som gjemmer seg bak gravstøttene og plutselig hopper fram! uuuuh scary.. så endel dodgy mennesker der sååå ja, da veit dere det! bourbon street dag/natt er som jekyll/hyde, du skulle ikke tro at det var samme gate du gikk på hver dag! Uansett... byen ANBEFALES! Jeg skal så jævli prøve å få til å dra ræva mi tilbake til Mardi Gras :D

Kjørte videre fredagen mot flyplassen da GPS'en min plutselig hadde det veldig gøy! Den blåste så elegant forbi
St. Louis cemetarySt. Louis cemetarySt. Louis cemetary

denne var ihvertfall lilla!
interstaten (skulle egentlig sove i Dallas den natta) og førte meg ut på ville veier gjennom alle mulige småbyer i texas! ja da har jeg ihvertfall sett sola gå ned over en gård med massive jordområdet. det var nydelig, himmelen var blodrød! Denne GPS'en var nå immari lur fant jeg ut etterpå, sparte meg 150miles totalt mellom new orleans og wichita! Endte opp med å sove på best western i Okmulgee....! say what??? Ja det ligger ihvertfall i Oklahoma! sov som en stein etter å ha kjørt i over 12 timer! hadde nok klart 3 timer til bort til wichita men det var møøøørkt og jeg var nok litt trøttere enn jeg skulle innrømme!

Var i Wichita til mandags morgen, altså idag! lørdagen dro josh,jamie og jeg ut for å drikke noen øl! Ifølge Josh festet vi som rockestjerner lol! fytterakkern for en kongekveld! Pub, disko, shots ved baren, rompeshaking, mer shots ++++ tør ikke å fortelle om resten av kvelden men det var en vill kveld får en si :D Josh, my lips are sealed shut about the party lol! we rock! oh yeah, totally! Kjempet en hard kamp mot megselv søndagen og var gruelig fyllesjuk men 3 mocha frappochinos kurerte mesteparten! På kvelden dro vi på drive in kino, jeg digger de kinoene der altså! litt i bil, litt ute og røyke, varmt og deilig i lufta, masse kule fireflies som svermet rundt og lyste opp i nattemørket.. konge!
Kjørte fra wichita idag etter lunch med josh.... jada. jeg sa det senest igår: "det er typisk om bilen bryter sammen den siste dagen!" og det gjorde den! var kommet en halvtime mot kansas city når jeg skulle stoppe og fylle bensin. Helt til jeg fant ut at jeg ikke fikk skrudd av motoren! seriøst! nøkkelen ville ikke mot meg! mmmmmmmmmmkay? sjuke greier.. endte opp med å kjøre 200 miles uten å få skrudd av motoren og måtte fylle bensin to ganger mens bilen var igang, samt betale en haug av dollar for å kjøre av interstaten til Topeka. bare for å få et "ser det ut som om jeg har reservebiler her??" slengt i trynet av duden på Avis. Thank you and fuck you sier jeg bare,frekke kar! Kom meg omsider til Avis på Kansas International Airport.

Samtalen mellom meg og karen der man leverer bilene:
han: "aaah you're returning the car? just park it over
St. Louis cemetarySt. Louis cemetarySt. Louis cemetary

Marie Laveau, en kjent kvinne innen voodoo!
there!
meg: "No,I need to replace this car with a new one, I can't shut off the engine"
han: "aaah just go to the office and get a new car. park it over there!"
meg: "yeeah I really can't leave the car. again, I can't shut off the engine and I can't get the keys out to lock the car"
han: "huh? just park it. over there. and turn off the engine"
meg: "dude...come here. look. *pointing* try turning the keys! no really, I insist. Try! See if you can do it!"
han: ....what the..... how...what...why...? I've never seen anything like that before!"

..Ingen trodde på meg, de trodde jeg var et nek som ikke klarte å sette bilen i park og vri om nøklene høhø.. jeg fikk meg en ny bil da. dagen før jeg skal levere bilen. det er sånn der silje flaks ;P har vært ute ikveld og kjøpt meg en koffert. Ja Paul, en koffert tenk. kofferter kan egentlig være litt praktiske menne.. backpacken forblir på ryggen min i noen år til iallefall! har kjøpt endel topper og sånn sååå det ble litt trangt om plassen oppi ryggsekken! Sitter ved flyplassen i Kansas City nå,
St. Louis cemetarySt. Louis cemetarySt. Louis cemetary

Hele graven er dekket av XXX. Google dama for å lese hele historien om henne :)
snart midnatt! Må pakke om alt og organisere.. tror flyet mitt går i 2 tiden imorgen,noe som passer perfekt med utsjekkingen min 11! Gruer meg til å reise hjeeeeeeeem :/ kaldt. brrrrrrrr. også opp til lillehammer på søndag da. bæh. 37 grader i kansas - ja takk heller det 😊 neida men har hatt en råbra tur, har hatt mye tid på veiene alene til å tenke og sortere ut litt ting! Kick out the jam motherf***** ..manny... 😉 (intern sang greie med manny ja) Er iallefall hjemme til onsdagen 😊
Ja. Hva skal man si? Jeg digger livet på veien enda mer,noe som forsåvidt ikke hjelper mot reiselysten 😉 Har hatt en fantastisk tur, sett masse rare greier, fått greier på æh masse greier og fått møtt folk jeg burde ha møtt for lengst! Har kjørt noe sånn som over 3500 miles og vært gjennom 11 stater eller noe i den duren! Skal ikke se bort ifra at jeg flytter over hit om noen år hehe :D ikke skyt meg!
<3 <3 <3 USA! I'll be back again soon!!!!!!

Liv,Josh&Shags... you guys were the main reason for this trip! I am so thankful for everything you have done for me, I am truly blessed having such wonderful people like you in my life..Thank you so much for your smiles, your warmth, your friendship and your love! I've had the time of my life.. See you SOON, love ya!!! <3 <3 <3

St. Louis cemetarySt. Louis cemetary
St. Louis cemetary

Kjøpt og designet av Nicolas Cage - I shit you not! Han er iallefall klar til å hvile standsmessig ;)

En typisk gate i French Quarter

Kooooselige hus :)
The streets of New Orleans

Nikolas Cage kjøpte dette huset men klarte ikke å bo der særlig lenge! Huset har en fæl historie bak seg og er kjent for å være det mest hjemsøkte huset i new orleans!
The streets of New Orleans

Legg merke til vinduet øverst til venstre som er murt igjen! Dette ble murt igjen etter at en slave valgte å hoppe gjennom ruta istedetfor å bli drept av sin arbeidsgiver.Hun landet på gata midt på dagen..stakkars.. det er mange grusomme historier om dette huset,anbefaler dere å lese mer om det på google!

Tot: 0.095s; Tpl: 0.014s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0713s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb