New Orleans

Published: April 21st 2009

No Drugs!?No Drugs!?No Drugs!?

Klassisk skilt ved indgang til New Orleans Hard Rock Café, som er en legende blandt Hard Rock Café's

New Orleans

Jazzens epicenter, New Orleans, var så forskellig at man knapt troede det var den samme by. Med sin vilde Bourbon Street, uhyggelige Cemetary og det smukke french quarter, var byen som en verdensrejse.

New Orleans, der bærer meget præg af sin franske fortid, ligger ved Mississippi-floden, og er faktisk beliggende under havets overflade. Det var også derfor at orkanen Katrina havde så katastrofale følger, da vandet altså ikke løber ud når først det er kommet ned i byen. Op til Mississippi-floden er der sat høje mure og massive barrikader der kan flyttes, som skal lukke hullet mellem murene. Udover at ødelægge mange hjem, fik Katrina 60%!a(MISSING)f byens befolkning til at flytte fra byen, hvilket primært var de rigere mennesker, og den virker derfor i dag utroligt tom.

Ved siden af vores hotel (der viste sig at være et shemale-bordel, intet mindre end tranvestit-udgaven af House of The Rising Sun) stod et gigantisk højhus, højere end hvad vi har i Danmark i hvert fald. Tomt! Ikke en sjæl at se i den mindst 50 etager høje bygning. Forladt med benene på nakken, efter Katrinas hærgen. De flygtende efterlod sig en New Orleans hvor fattige, kriminalitet, bordeller
Sol i mine øjneSol i mine øjneSol i mine øjne

Så tag dog nogle solbriller på!
og barer kom i overflod.

Byen har ganske vist stadig sin charme, ingen tvivl om det. Folk havde en fed udstråling og glæde, og dagen efter vi ankom afholdt byen 4 festivaller, så ingen tvivl om at de forstår at more sig. Senere på aftenen rykker morskaben op på Bourbon street, som er 3-400 meter med intet andet end barer og klubber. Nogle er ganske tomme, andre fyldt til randen. Men man kan godt se at Bourbon Street er bygget til flere mennesker end den huser. Bourbon street blev, ikke overraskende, kilde til meget fest og druk, især da deres Happy Hour går ud på 3 for 1's pris, kunne man hurtigt få hældt nogle bajere ned, da man aldrig kunne få 1 øl men som minimum altid 3.

I New Orleans er ikke meget at se, men meget at opleve. Alt fra hede klubber til snuskede jazzbarer. Og derudover rummer byen en fantastisk madkultur, i form af deres Cajun-mad.

Byen er dog stadig ikke helt moden for turister. Der mangler at genopbygges meget, og der er flere mennesker der skal vende tilbage, før at den helt igennem iøjnefaldende spøgelsesstemning forsvinder.

Udsigt ved Mississippi-flodenUdsigt ved Mississippi-floden
Udsigt ved Mississippi-floden

Udsigt over Mississippi-floden. Der desværre er en smule brun......
Royal StreetRoyal Street
Royal Street

Håhå, jeg står bare p Royal Street.. Håhå
SimplicitySimplicity
Simplicity

Der skal ikke engang forklares... Fadølshane i en købmandsbutik..
Roadfood FestivalRoadfood Festival
Roadfood Festival

"Velkommen til den første årlige vejmadsfestival" - Det lyder sgu som noget der holder et par år endnu.
Hustler clubHustler club
Hustler club

Et uskyldigt billede fra Bourbon Street.... "Fritidsklubben" var ikke et enestående tilfælde..
Bourbon StreetBourbon Street
Bourbon Street

Og så bare 300 meter længere ned. Det viser hvad Bourbon street handlede om ;-)
Alligator BBQAlligator BBQ
Alligator BBQ

Så bliver der lige stegt lidt alligator
BarrikaderBarrikader
Barrikader

Barrikader der kan skydes til siden for at tætne om muren i tilfælde af oversvømmelse.
Chill...Chill...
Chill...

Jeg chiller lidt op ad en spansk koloni.
Louis!Louis!
Louis!

Det er Louis Armstrong afbilledet/statueret (ja hvad hedder det egentlig) ved en lille landsby på den anden side af Mississippi.
SelvudløserSelvudløser
Selvudløser

Afsløret!! Det var ikke os der tog det billede, det gjorde selvudløseren.
SuperdomeSuperdome
Superdome

Superdome, som er hjemme for New Orleans' Saints!
Do not cross!Do not cross!
Do not cross!

Det her giver rigtig god mening! (Nej, der var ikke noget sejt bag hegnet desværre)
24/7 Drive-Thru ATM24/7 Drive-Thru ATM
24/7 Drive-Thru ATM

Det ser man kun i USA.. ATM er hæveautomater der findes overalt, selv inde i butikker. De er bare helt vilde med at hæve penge.
Garden DistrictGarden District
Garden District

Det faktisk ret smukke Garden District ude i provinsen, lidt uden for New Orleans storby.
HalskæderHalskæder
Halskæder

Kiggger man godt efter kan man se halskæderne der hænger ned fra træet. Halskæderne smider man ved Mardi-Gras, og da billedet er taget fra provinsen, må der altså være god gang i den ved Mardi Gras på Bourbon Street.
New Orleans UniversityNew Orleans University
New Orleans University

New Orleans kreative Universitet, belligende i Garden District.
Garden District CollegeGarden District College
Garden District College

College beliggende i Garden District. Typisk, men utroligt flot.
Universitets forhaveUniversitets forhave
Universitets forhave

Tja, her er ikke helt dårligt at læse lektier...
DrikkepengeDrikkepenge
Drikkepenge

Så mange drikkepenge fik de pjækkende Latinoere der aldrig gad cleane værelset fordi vi én dag ikke stod op til tiden...
Skærende kontrastSkærende kontrast
Skærende kontrast

Den glade bus står i skærende kontrast til det der er malet på den. Uden på bussen der står foran en bygning er der malet antallet af levende og døde i bygningen, eftersøgningsholdet m.m., hvilket der blev gjort på alle huse efter Katrina.

Tot: 0.072s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0377s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb